طراح فراری انزو، سوپراسپرت جدیدی ارائه خواهد کرد

 طراح فراری انزو، سوپراسپرت جدیدی ارائه خواهد کرد

طراح خودروی فراری  انزو در افتتاحیه‌ی گردهمایی مونتری از خودروی سوپراسپرت  KODE 0 رونمایی می‌کند.

بررسی و مقایسه مشخصات فنی برلیانس H330 و JAC J5 و جیلی امگرند EC7

خودروهایی که در ادامه به مقایسه ی آن ها می پردازیم، هر سه وضعیت خوبی در بازار ایران دارند. این سدان های چینی، همگی محصول برندهای شناخته شده ی چین هستند و می توانند رقابت خوبی با یکدیگر داشته باشند. برلیانس H330، جیلی امگرند EC7 و JAC J5 خودروهایی هستند که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و مقایسه ی آن ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

گویا آی تی – خودروهایی که در ادامه به مقایسه ی آن ها می پردازیم، هر سه وضعیت خوبی در بازار ایران دارند. این سدان های چینی، همگی محصول برندهای شناخته شده ی چین هستند و می توانند رقابت خوبی با یکدیگر داشته باشند. برلیانس H330، جیلی امگرند EC7 و JAC J5 خودروهایی هستند که در ادامه به بررسی مشخصات و مقایسه ی آن ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

۱) برلیانس H330 اتوماتیک
یکی از برندهای معتبر چین، برلیانس است و مهم ترین علت تفاوت این برند با سایر برندها استفاده ی آن از تجربیات شریک خود، یعنی بی ام دبلیو، می باشد. H330 یکی از محبوب ترین سدان های برند برلیانس است.

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
پلتفرم برلیانس H330 پلتفرم بی ام دبلیو سری۱ است و این نکته با یک نگاه قابل دریافت است. طراحی ظاهری H330 بسیار دلپسند و لوکس است. وجود خطوط هماهنگ روی بدنه، برجستگی های گلگیرها و استفاده از رینگ های ۱۵ اینچی اسپرت نقش زیادی در اسپرت و لوکس شدن برلیانس H330 داشته اند.
در داخل کابین نیز اوضاع خوب است. فضای داخلی برلیانس H330 همچون بیرون آن از زیبایی قابل قبولی برخوردار است. رنگ بندی کابین بسیار دلپسند بوده و طراحی جلوکابین نیز از زیبایی خاص خود برخوردار است. استفاده از ترکیب دو رنگ در کل کابین یک حس خوشایند و البته اسپرت به سرنشین و راننده القا می کند. در طراحی کابین برلیانس H330 از متریال نسبتاً با کیفیتی استفاده شده و در کل چیدمان کابین از ارگونومی قابل قبولی برخوردار است.
از لحاظ گنجایش نیز باید گفت برلیانس H330 به نسبت یک سدان از گنجایش خوبی برخوردار است و به نظر می رسد سرنشینان در آن احساس ناراحتی نخواهند کرد.
صندوق برلیانس دارای حجم مناسب ۴۶۰ لیتر است. نکته ی مثبت در مورد برلیانس H330 این است که این خودرو از مؤسسه ی CNCAP در زمینه ی ایمنی امتیاز عالی ۵ ستاره را کسب کرده است. این امتیاز احتمالاً به دو ایربگ این خودرو و استفاده از گاردهای محافظتی در استخوان بندی درهای جانبی داده شده است.

ب) سواری:
سواری برلیانس H330 به سبب هندلینگ و فرمان پذیری خوبی که دارد، قابل قبول است. سیستم تعلیق این خودرو نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است و موجب یک سواری نرم و راحت شده است.

ج) مشخصات فنی:
برلیانس H330 دارای پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۱٫۵ لیتری بوده که قابلیت تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت در دور ۵۸۰۰ و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور در دور ۳۸۰۰ را دارد. این قدرت با گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. (البته گیرباکس دستی نیز قابل سفارش است.) در کل سدان H330 شتاب بسیار بالا و خوبی ندارد و مخصوصاً در سربالایی ها نمی توان از آن انتظار شتاب و قدرت قابل قبولی داشت.
مصرف سوخت این سدان چینی در ازای هر صد کیلومتر ۶٫۷ لیتر است که رقم جالب توجهی به نظر می رسد. این مصرف سوخت در کنار باک ۵۵ لیتری می تواند تعداد مراجعه ی راننده به پمپ بنزین را بسیار کاهش دهد.

۲) JAC J5 اتوماتیک

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
از حضور JAC J5 در ایران یک سالی می گذرد. این سدان چینی از طراحی ظاهری بسیار خوبی برخوردار است، به گونه ای که در برخی مجلات اروپایی و آمریکایی از آن به عنوان آبروی خودروهای چینی نام می برند. این خودرو از طراحی ظاهری هماهنگ و قابل قبولی برخوردار است. سانروف، طراحی رینگ ها و چراغ های خشن J5 نمای بسیار زیبایی به ظاهر آن بخشیده اند.

طراحی داخلی J5 نیز از وضعیت قابل قبولی برخوردار است. کابین از رنگ بندی بسیار خوبی برخوردار بوده و از متریال خوبی برای آن استفاده شده است. چرمی که دور فرمان دوخته شده کیفیت مناسبی داشته و در کل جلو کابین بسیار مقبول و قابل توجه است.
فضای کابین برای سرنشینان مناسب به نظر می رسد و می توان گفت سرنشینان در ردیف عقبی مکان تنگی نخواهند داشت. این خودرو فاقد صندلی جلو برقی و نمایشگر روی جک است. J5 نیز همچون H330 توانسته است ۵ ستاره ی ایمنی از CNCAP دریافت کند.

ب) سواری:
J5 سواری نسبتاً نرمی دارد. هنگام رانندگی با آن، آن چنان خبری از سروصدای اضافه و همچنین بازی کردن های سانروف نیست.

ج) مشخصات فنی:
J5 از پیشرانه ای ۱٫۸ لیتری برخوردار است که این پیشرانه قادر است ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. گفتنی است که پیشرانه و گیرباکس این خودرو به شرکت میتسوبیشی ژاپن تعلق دارند.

۳) جیلی امگرند EC7
شرکت جیلی یکی از برترین خودروسازهای چینی به شمار می رود. امگرند از سال ۲۰۰۹ جزو زیرمجموعه های جیلی به حساب می آید. جیلی امگرند EC7 را می توان بزرگترین سدان جیلی به شمار آورد. این خودرو در عرض دو سالی که در ایران حضور داشته، فروش خوبی داشته است.

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
در مورد طراحی ظاهری این خودرو باید گفت از تویوتا کرولا و همچنین هیوندای آوانته تقلید کرده است. در کل جیلی امگرند EC7 از طراحی شیک و لوکسی برخوردار است. جلو پنجره ی مشکی، کاسه تیره چراغ های جلو، خطوط روی بدنه و پوشش کرومی دستگیره ها در هماهنگی خوبی با یکدیگر قرار دارند. در قسمت عقب خودرو نیز از لامپ های LED و نوار کرومی استفاده شده و تا حدودی طراحی خودرو را لوکس کرده است. اما طراحی ظاهری امگرند را می توان به نسبت J5 تا حدودی ساده تر انگاشت.
طراحی داخلی جیلی امگرند لوکس تر از طراحی داخلی J5 است. این خودرو از فرمان بزرگی برخوردار است و روی صندلی ها با استفاده از چرم مصنوعی پوشش داده شده است. در کل متریال کابین تا حدی قابل قبول است.
فضای کابین برای صندلی جلو مناسب به نظر می رسد اما در ردیف عقب می توان گفت فضا تا حدودی تنگ است. این خودرو علاوه بر ایربگ های جلو، از ایربگ های جانبی و پرده ای نیز برخوردار است.
گفتنی است که جیلی امگرند EC7 عایق بندی خوبی ندارد و صدای پیشرانه به راحتی وارد کابین می شود.

ب) سواری:
سیستم تعلیق جیلی امگرند تعریفی ندارد. اما هندلینگ و عملکرد فرمان وضعیت مناسبی دارند. این خودرو با وجود دارا بودن سیستم های ترمز ABS و EBD از ترمزهای خیلی مطمئنی برخوردار نیست.

ج) مشخصات فنی:
جیلی امگرند EC7 از پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۱٫۸ لیتری برخوردار بوده که این پیشرانه قابلیت تولید ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور را داراست.
دو نوع گیرباکس برای این خودرو قابل تهیه است:
• ۵ سرعته دستی
• اتوماتیک CVT
موتور خودرو با اندکی مکث روشن می شود و هنگام معکوس کشیدن نیز احتمال افت سرعت وجود دارد.

۴) حرف آخر:
از میان این سه خودرو می توان برلیانس H330 را برتر از دو نوع دیگر دانست. J5 نیز از جیلی امگرند یک سروگردن بالاتر است. اما نکته ی جالب اینجاست که جیلی امگرند EC7 حدود ۲۰ میلیون تومان از J5 گران تر است.

نوکیا ۸ با دوربین دوگانه و سیستم صوتی OZO به‌صورت رسمی معرفی شد

به وسیله نوکیا 8؛ ما می‌خواستیم یک ابزار پیشرفته را برای بیان داستان‌ خود بسازیم؛ این جمله‌ای بود که HMD در وصف پرچم‌دار خود بیان کرد و به‌نظر می‌رسد همین جمله بهترین تعریف برای این فنلاندی دو چشم باشد. هر داستانی که کارل زایس ستاره آن باشد، مشتاقانه آماده شنیدن آن خواهیم بود، پس بهتر است شروع کنیم!

نوکیا 8

نوکیا 8 از نمایشگری 5.3 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن QHD بوده و روشنایی آن به 700 نیت می‌رسد. بخش جلویی این هندست توسط شیشه 2.5D و گوریلا گلس نسل 5 محافظت می‌شود و بخش پشتی از آلمینیوم 6000 ساخته شده است. ضخامت نوکیا 8 به 7.9 میلی‌متر می‌رسد و با کسب گواهی IP54 مقاومت کمی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان می‌دهد.

توسعه هر دو دوربین اصلی و سلفی این اسمارت‌فون با همکاری مهندسان زایس صورت گرفته است. دوربین اصلی نوکیا 8 از دو سنسور 13 مگاپیکسلی (رنگی+مونوکروم) تشکیل شده است. دیافراگم این دوربین F/2.0 بوده و اندازه پیکسل‌های آن به 1.12µm می‌رسد. دوربین رنگی این اسمارت‌فون به لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است و یک فلاش LED دوگانه این دوربین را در ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور همراهی می‌کند.

دوربین سلفی نوکیا 8 تکی بوده اما مشخصاتی مشابه با دوربین اصلی دارد، این سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 و اندازه پیکسلی 1.12µm آماده ثبت تصاویر به بهترین شکل است. این اسمارت‌فون قادر است ضبط تصاویر را هم‌زمان توسط دوربین جلو و عقب انجام بدهد، این ویژگی Dual-Sight نام دارد و برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و فیس‌بوک کاربرد دارد.

OZO یا همان بخش توسعه دوربین نوکیا، فناوری جدیدی را به‌کار گرفته است که امکان ضبط صدا به‌صورت فراگیر و 360 درجه را به ارمغان آورده است، این سیستم کیفیت ضبط صدا را با کیفیت تصویر ویدیوهای 4K تطبیق می‌دهد. هم‌چنین سیستم ضبط صدای دو وجهی می‌تواند تجربه‌ای ناب را برای کاربران به همراه داشته باشد. بار پردازشی این اسمارت‌فون را چیپست اسنپدارگون 835 بر دوش می‌کشد.

همکاری نوکیا و گوگل موجب شده است که اپلیکیشن Google Photos به‌صورت پیش‌فرض به عنوان گالری نوکیا 8 انتخاب شود، به این ترتیب کاربر می‌تواند ویدیوها و تصاویر خود را به صورت نامحدود در فضای ابری ذخیره کند. هم‌چنین امکان ذخیره داده‌ها روی حافظه داخلی 64 گیگابایتی و یا کارت حافظه نیز میسر خواهد بود.

نوکیا 8 از ماه سپتامبر و با قیمت 600 دلار روانه بازار خواهد شد که برای دستگاهی پرچم‌دار، مقدار مناسبی به‌نظر می‌رسد. این هندست به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 7.1 استفاده خواهد کرد اما مطمئنا HMD به سرعت به‌روزرسانی‌های بعدی از جمله اندروید O را آماده و منتشر خواهد کرد.

نوشته نوکیا 8 با دوربین دوگانه و سیستم صوتی OZO به‌صورت رسمی معرفی شد اولین بار در پدیدار شد.

بررسی اپلیکیشن سه سوت؛ انجام امور مالی به ساده‌ترین روش!

اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه انجام امور مالی و بانکی ساخته شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. سه‌ سوت یکی از این اپلیکیشن‌هاست که مسئولیت توسعه و پشتیبانی آن برعهده شرکت پرداخت الکترونیک سامان بوده است. اپلیکیشن سه‌ سوت طراحی کاربر پسندانه‌ای دارد و پرکاربردترین خدمات بانکی و مالی را در محیطی ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این اپلیکیشن خواهیم داشت. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

هنگامی‌که برای اولین بار اپلیکیشن سه سوت را اجرا می‌کنید، می‌بایست فرآیند ثبت نام را به انجام برسانید، برای این منظور شماره تلفن همراه خود را در فیلد مربوطه وارد کرده و پس از تایید شماره، منتظر دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک باشید. بعد از به اتمام رساندن فرایند ثبت‌نام به صفحه اصلی اپلیکیشن هدایت می‌شوید. در این صفحه 6 گزینه اصلی را مشاهده می‌کنیم که شامل خرید شارژ، پرداخت جریمه خودرو، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت، iPay و خرید طرح ترافیک می‌شود. مطمئنا تعداد این گزینه از اپلیکیشن‌های مشابه هم‌چون آپ بسیار کم‌تر است و در واقع سه سوت تنها فعالیت‌های اصلی را شامل می‌شود و از برخی قابلیت‌ها نظیر پرداخت وجه به خیریه‌ها، انتقال کارت به کارت و … پشتیبانی نمی‌کند.

با لمس کلید منو در بالای صفحه، بخش مربوط به منوی اپلیکیشن باز خواهد شد. در این بخش می‌توانیم گزینه‌هایی هم‌چون پروفایل، لیست آخرین تراکنش‌ها، مدیریت کارت‌ها و … را مشاهده کنیم. در بخش پروفایل می‌توانید اطلاعات تکمیلی خود را به اپلیکیشن اضافه کنید. بخش آخرین تراکنش‌ها لیستی از آخرین فعالیت‌های مالی شما در این برنامه را به نمایش می‌گذارد و در بخش مدیریت کارت‌ها می‌توانید کارت‌های افزوده شده به برنامه را ویرایش و یا حذف کنید.

اپلیکیشن سه‌ سوت

متاسفانه گزینه‌های موجود در هر بخش بسیار کم هستند، به عنوان مثال در بخش خرید بسته اینترنتی شما تنها می‌توانید بسته‌های اینترنتی ایرانسل را خریداری کنید یا منوی شهرداری تنها مربوط به خرید طرح ترافیک بوده و گزینه‌هایی هم‌چون پرداخت عوارض و غیره را مشاهده نمی‌کنیم. به‌طور کلی اپلیکیشن سه سوت در سطحی پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد و تنها ویژگی مثبت آن محیط کاربر پسند و ساده آن است که می‌تواند ارتباط بهتر کاربر با اپلیکیشن را به همراه داشته باشد.

اپلیکیشن سه‌ سوت

در بخش خرید شارژ می‌توانید به راحتی با وارد کردن شماره خود و یا هر شخص دیگری به صورت مستقیم و شگفت‌انگیز شارژ را خریداری کنید، برای استفاده از این اپلیکیشن تنها به شماره کارت بانکی و رمز دوم احتیاج دارید. در بخش پرداخت قبوض می‌توانید به راحتی قبض‌های خدماتی نظیر آب، برق، تلفن و … را پرداخت کنید، هم‌چنین بخشی برای پرداخت قبوض تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که می‌تواند شما را از شر صف‌های طولانی بانک برای پرداخت این قبوض رها کند. در بخش در نظر گرفته شده تحت عنوان شهرداری به راحتی می‌توانید پیش از خروج از منزل طرح ترافیک را خریداری کنید و سپس به منطقه طرح ترافیک وارد شوید.

سه سوت تمامی مجوزهای لازم جهت انجام فعالیت‌های بانکی تحت پلتفرم تلفن همراه را دریافت کرده است، از این رو کاربر می‌تواند بدون کوچک‌ترین نگرانی تمامی اطلاعات بانکی خود را در آن ذخیره و فعالیت‌های مالی را به انجام برساند.

نکته: اپلیکیشن سه سوت یک نسخه جدید با نام “سه سوت جدید” نیز دارد که در آن برخی از خدمات هم‌چون انتقال وجه کارت به کارت و … افزوده می‌شود و اینترفیس جدیدی را به همراه دارد، از آن‌جایی که این اپلیکیشن هنوز جایگزین برنامه اصلی نشده در این بررسی از نسخه اصلی استفاده کردیم.

نوشته بررسی اپلیکیشن سه سوت؛ انجام امور مالی به ساده‌ترین روش! اولین بار در پدیدار شد.

مرگ ۵ نفر بر اثر روش درمان جدید چاقی مورد تایید FDA

کشته شدن ۵ نفر از افرادی که توسط یک شیوه درمانی مورد تأیید FDA برای درمان چاقی قرار گرفته اند، سر و صدای زیادی به پا کرده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی کردن مرگ ناگهانی ۵ نفر از افرادی است که تحت نوعی از درمان های چاقی قرار گرفته اند. این روش درمانی یک بالن سیلیکونی متورم را در معده این افراد قرار می دهد.

گویا آی تی – موسسه ی FDA در نامه ای به تمام اعضای کادر مراقبت های بهداشتی، گفته است که هر ۵ مورد از این مرگ های ناگهانی، با فاصله ی زمانی یک ماه از آغاز درمان رخ داده است. سه نفر از این افراد، تنها با گذشت یک تا سه روز از درمان، در گذشته اند.
با این حال، این موسسه مدعی شده است که هنوز مشخص نیست که دستگاه ها یا نحوه ی قرار دادن آن ها در شکم باعث مرگ این افراد شده باشد.
موسسه FDA می گوید:” در حال حاضر، ما اطلاعات دقیقی از علت اصلی این حادثه یا درصد مرگ و میر افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند، نداریم”، و افزوده است همراه با شرکت هایی که این دستگاه ها را تولید می کنند، در حال بررسی کردن موضوع است.
این بالن ها توسط دو شرکت در کالیفرنیا ساخته می شوند. چهار مورد از مرگ ها مربوط به سیستم بالن درون معده ای اوربرا بوده است که در شرکت Apollo Endosurgery ساخته شده است. یک مورد دیگر مربوط به سیستم بالن دوگانه یکپارچه ReShape است که توسط شرکت تجهیزات پزشکی ReShape ساخته شده است.
بر اساس گزارش های FDA این مرگ های ناگهانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون رخ داده است. این موسسه از دو گزارش فوت دیگری خبر داده است که در همین بازه زمانی دریافت کرده است و احتمالا به مشکلات درمان به وسیله ی بالن ارتباط دارد.

روند درمان در حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. در این فرآیند، یک یا دو بالن با استفاده از آندوسکوپ و از راه دهان در داخل معده بیماری قرار می گیرد که داروهای آرام بخش سطح متوسطی به او تزریق شده است. این بالن‌ها، به محض ورود به معده با پر شدن از یک مایع متورم می شود، که معمولا محلول آب و نمک است.
ایده اصلی به این صورت است که بالن، که در حالت متورم، تقریبا اندازه ی یک گریپ فروت است، فضای کمتری برای ورود غذا به معده ایجاد کند. این بالن تا شش ماه در معده باقی می ماند، و در این مدت بیمار از رژیم غذایی خاصی استفاده کرده و به طور مرتب ورزش می کند.
شرکت Apollo Endosurgery از یک بالن استفاده می کند، در حالی که شرکت ReShape دو بالن را در معده قرار می دهد.
شرکت Apollo Endosurgery در بیانیه ای که در پاسخ به نامه ی FDA منتشر کرده است، بیان می کند که این شرکت، خود مرگ پنج بیمار از چهار کشور را گزارش داده است که پس از تأیید این روش توسط سازمان FDA در آگوست ۲۰۱۵، از بالن های درون شکمی اوربرا استفاده کرده بودند.
طبق آمار منتشر شده از شرکت، این تعداد، نرخ مرگ و میر ۰۱/۰ را نشان می دهد.
با این حال، این شرکت ادعا کرده است که هیچ گونه دادخواستی در خصوص نقص محصولات خود، در ارتباط با این ۵ مورد مرگ دریافت نکرده است، و پزشکان و بیمارستان ها نیز، اشاره ای به آنکه دستگاه های اوربرا، نقص و عیبی دارد، نکرده اند.

بعلاوه، شرکت Apollo Endosurgery گفته است که در ۱۱ سال گذشته، از ژانویه ی سال ۲۰۰۶ تا مارس امسال، از ۲۷۷۰۰۰ بالنی که در این بازه زمانی توزیع شده است، تنها ۲۱ مورد مرگ گزارش شده است. این نرخ مرگ و میر نیز، کمتر از ۰۱/۰ درصد است.
مدیرعامل اجرایی این شرکت، تاد نیوتن در این بیانیه اظهار داشته است:” ایمنی و سلامت بیماران، یکی از اولویت های اصلی ما در شرکت Apollo Endosurgery است و ما وظیفه ی گزارش کردن حوادث ناگوار مربوط به محصولات خود را بسیار جدی می‌گیریم.”
کریستوفر گوستات، مدیر پزشکی ارشد این شرکت می گوید نامه‌ی FDA یادآور مشکلات و عوارضی است که می تواند برای بیماران مبتلا به چاقی ایجاد شود.
گوستات در بیانیه منتشر شده گفته است:” هر بیمار باید پیش از تصمیم گیری برای قرار دادن این بالن به دقت معاینه شود، به ویژه از نظر خطراتی که بیهوشی و فرآیند آندوسکوپی می تواند برای افراد داشته باشد.”

“بیماران باید در تمام لحظات فرآیند درمان، تحت نظر باشند تا بروز هرگونه مشکل تشخیص داده شود، ضمن آنکه باید به تمام بیماران آموزش داده شود که در صورت مشاهده ی هرگونه علائم غیر منتظره، فورا با پزشک خود تماس بگیرند.”
شرکت تجهیزات پزشکی ReShape در بیانیه ای به CNN گفته است:” ما هیچ مسئولیتی را به اندازه ایمنی بیمار جدی نمی گیریم. ReShape به حمایت از استفاده موثر و ایمن از بالن دوگانه متعهد شده است و فعالانه در مورد نامه جدید منتشر شده از سوی FDA با پزشکان در ارتباط است. بیمارانی که در مورد این نامه از FDA ، سوال هایی دارند باید به طور مستقیم با پزشک خود تماس برقرار کنند.”
در ماه فوریه، FDA نامه ای را به تمام کادر مراقبت های درمانی ارسال کرده و به آن ها در مورد خطرات مربوط به بالن های درون معده هشدار داد.
یکی از این خطرات، تورم بیش از حد و خود به خود بالن است. علائم این عارضه، شامل دردهای شدید شکمی، تورم شکم، سختی در تنفس و استفراغ است. مشکل احتمالی دیگر، پانکراتیت حاد است. علائم آن، درد شدید در ناحیه شکم و پشت است.
هر دوی این عارضه ها می توانند در فاصله چند روز از انجام عملیات درمانی رخ دهند و ممکن است لازم باشد که پزشک این دستگاه ها را پیش از موعد تعیین شده از معده خارج کند.
محصولات و روش های به کار رفته در این شیوه درمانی، مورد تأیید سازمان FDA هستند. سال گذشته، این موسسه روشی دیگر را برای درمان چاقی تأیید کرد، که در آن با بلعیدن یک کپسول توسط بیمار، ۳ بالن در معده ی او قرار می گیرند.
این کپسول به یک کاتتر متصل است که از آن برای پر کردن بالن ها از هوا استفاده می شود.

برنامه Stitchcraft: ثبت اسکرین شات های بلند – زوم اپ

برنامه Stitchcraft: ثبت اسکرین شات های بلند - زوم اپ

Stitchcraft اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید اسکرین شات‌های بلند ثبت کنید.

آموزش ساختن آدرس ایمیل موقت با طول عمر ۱۰ دقیقه

کاربرانی که به طور دائمی از اینترنت استفاده می کنند و روزانه با آن سر و کار دارند محال است که آدرس ایمیلی نداشته باشند. برخی از کاربران پا را فراتر گذاشته اند و در این باره، کمی افراط نیز کرده اند و بیش از چند آدرس ایمیل دارند اما همه می دانیم که همیشه نمی توان از طریق ایمیل های رسمی و همیشگی مان پیامی ارسالی کنیم. مخصوصا وقتی که بخواهیم به طور ناشناس پیامی ارسال کنیم، لازم است که کمی امنیتی تر کار کنیم. در این باره خوشبختانه ایمیل های موقت خوب به کار می آیند. ما برای ساخت ایمیل موقتی می توانیم از سرویس های داخلی و خارجی به خوبی استفاده کنیم که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 ساختن آدرس ایمیل موقت

اگر می خواهید ایمیل موقتی در وب سایت های خارجی بسازید می توانید از سرویس هایی که توسط  ۱۰minutemail.com ،۱۰minutemail.net ارائه می شوند استفاده کنید اما پیشنهاد من استفاده از سرویس ساده ی Crazymailing است. هر سه سایتی که امروز معرفی کردم به شما امکان ساخت ایمیل های ده دقیقه ای می دهد اما Crazymailing دارای رابط کاربری ساده تری است و کار کردن با آن راحت تر است.

نکته: هر چند که گفته شده زمان استاندارد برای آدرس ایمیل موقت ۱۰ دقیقه است اما می توانید در پنل کاربری تان این زمان را به دلخواه خود افزایش دهید.

حالا با هم وارد سایت Crazymailing می شویم و از این طریق اقدام به ساخت یک ایمیل موقت می کنیم.

Crazymailing

در این وب سایت کافی است ابتدا ثبت نام کنید و سریع آدرس مورد نظر را انتخاب کرده و بعد شروع به نوشتن کنید. دقت کنید که برخی از وب سایت ها آدرس را به صورت آماده ارائه می کنند و برخی می بایست توسط خود کاربر تعیین شوند.

مثلا در وب سایت های ۱۰minutemail.com و ۱۰minutemail.net شما می توانید فقط در تایم های ۱۰ دقیقه ای ادرسی را در اختیار بگیرید که این ادرس مختص شماست. برای اینکه بعد از ۱۰ دقیقه کماکان بتوانید با این ایمیل موقتی کار کنید شما نمی توانید از داخل پنل زمان را افزایش دهید بلکه باید مجددا ثبت نام کنید تا یک ۱۰ دقیقه دیگر به شما فرصت استفاده داده شود.  این دو سایت دارای شباهت های زیادی هستند اما می توانید برای راحتی بیشتر از سرویس پیشنهادی ما استفاده کنید.

از مزایای  Crazymailing نسبت به نمونه ایرانی این سرویس این است که کند سرعت نیست و شما نیاز به لود کردن های متوالی ندارید.

 Crazymailing

در این سرویس شما چند امکان خوب دارید. اول اینکه می توانید تایم مشخص را بیش از ۱۰ دقیقه در همان ابتدا مشخص کنید. اما می توانید ایمیل های دریافتی تان را که قرار است با ایمیل تازه ساخته شده دریافت کنید، را به یک اینباکس معتبر تر وارد کنید. این کار به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و شما می توانید با وارد کردن آدرس در آن از این فرصت بهره مند شوید:

 Crazymailing

کاربران می توانند در این وب سایت با استفاده از دکمه Compose شروع به نوشتن کنند. از مزیت های دیگر این سایت این است که از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می کند. برای تنظیم زبان فارسی به انتهای صفحه بروید و با کلیک بر روی گزینه EN زبان فارسی را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد سرویس ایمیل موقت چیست؟ شما برای چه منظور از این سرویس ممکن است استفاده کنید؟ در این باره دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و در صورتی که از سرویس دیگری بدین منظور استفاده می کنید آن را با ما در میان بگذارید. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

دستیار صوتی گوگل از طریق وب قابل دسترس خواهد بود

دستیار صوتی گوگل از طریق وب قابل دسترس خواهد بود

گوگل قصد دارد دستیار صوتی جدیدش را از طریق مرورگر کروم در اختیار همه کاربران وب قرار دهد.

نسل سوم اپل واچ از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی خواهد کرد

با این‌که بیش‌تر شایعات و اخبار این روزها مرتبط به آی‌فون‌های در راه اپل هستند، اخبار موثقی به گوش می‌رسند که کمپانی می‌خواهد یک ساعت هوشمند جدید را هم در رویداد ماه سپتامبر معرفی کند.

اوایل ماه بود که گزارش‌هایی از بلومبرگ به این نکته اشاره می‌کردند که نسخه جدید اپل واچ مجهز به اتصال LTE است. پس از انتشار این گزارش، KGI Securities هم به تایید این خبر پرداخت و الان هم CNBC هم با منابع خاص خودش اطلاعات تازه‌ای را منتشر کرده است.

اپل واچ

بر طبق آن‌چه تا به حال فهمیدیم، اپل برای معرفی این ساعت جدید رویداد سپتامبر را در نظر گرفته است. این دستگاه اپل واچ سری 3 نامیده می‌شود و با وجود تجهیز به سیم‌کارت دیجیتال، قابلیت اتصال به شبکه LTE و نه 3G را دارد. این هوشمند پوشیدنی ظاهرا به‌صورت مستقل از آی‌فون می‌تواند به پخش موزیک و پاسخ‌گویی و برقراری تماس تلفنی بپردازد.

پشتیبانی نکردن از اتصال 3G باعث می‌شود که این ساعت هوشمند فعلا نتواند در تمام بازارهای جهانی عرضه شود. به‌علاوه شنیده‌ایم که سری 3 این ساعت هوشمند قرار است به همراه دو مدل معمولی غیر LTE عرضه شود که از نظر عمر باتری و کارایی پیشرفت‌هایی داشته‌اند. گفته می‌شود که ساعت‌ها بلافاصله پس از پرده‌برداری عرضه خواهند شد. دعوت‌نامه‌های مرتبط به رویداد سپتامبر احتمالا تا پایان این ماه فرستاده می‌شوند و خیلی زود می‌توانیم جزئیات بیشتری را در رابطه با برنامه اپل بدست آوریم.

نوشته نسل سوم اپل واچ از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.

ساخت یک ماشین پرنده واقعی توسط شرکت DeLorean Aerospace

اتومبیل های DeLoean با حضور در سه گانه‌ی بسیار معروف بازگشت به آینده، ساخته‌ی رابرت زمیکس، به یکی از کالاهای شاخص فرهنگ پاپ دهه‌ی ۸۰ تبدیل شده اند.

گویا آی تی – اکنون، نسل جدیدی از اتومبیل های خانواده‌ی DeLorean به دنبال آن است که با معنا بخشیدن به دیالوگی که دکتر بروان در انتهای اولین فیلم از این سه گانه می گوید، نام این برند را مجددا به سر زبان ها بیاورد:”جایی که ما می رویم، به جاده نیازی نداریم.”
در یکی از پروفایل‌های Wired، پاول دلوران، خواهرزاده‌ی صاحب اصلی شرکت و مدیرعامل اجرایی و طراح ارشد کنونی در DeLorean Aerospace، افشا کرده است که این شرکت با پیوستن به شرکت هایی مانند Uber، Airbus، Kitty Hawk و چند شرکت دیگر، برای ساخت یک ماشین پرنده تلاش می کنند.
دلوران می گوید شرکت در حال کار کردن روی یک وسیله نقلیه عمود پرواز با دو سرنشین است که برای حمل و نقل شخصی طراحی شده و در نهایت می تواند به طور خودکار پرواز کند.
او به مجله Wired اینگونه توضیح می دهد:”ما در حال طراحی یک هواپیمای با خلبان هستیم که حامل دو سرنشین بوده و طوری طراحی شده است که مسافت ۱۹۳ کیلومتر (۱۲۰ مایل) را به صورت تمام الکتریکی طی کند.”

از ماشین های پرنده دیگری که در حال ساخت هستند، انتظار می رود که تنها ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر (۲۵ تا ۵۰ مایل) را طی کنند، بنابراین هدف دلوران بالاتر از اهداف معمول است.
و اما در مورد مشخصات طراحی، هواپیمای DR-7 دلوران دارای دو جفت بال است، که یکی از آن ها در جلو و یک جفت دیگر در عقب قرار دارد و دو بال کوچک نیز در بخش زیرین بال های پشتی وجود دارد.
بلند شدن این هواپیما از زمین و نیروی پیشرانه آن برای حرکت به سمت جلو، توسط یک جفت ملخ تأمین می شود که به صورت الکتریکی کار می کنند و در امتداد مرکز هواپیما قرار داده شده اند. این ملخ ها پس از بلند شدن هواپیما از زمین، برای راندن آن به جلو به چرخش خود ادامه می دهند.
طول هواپیما ۶ متر (۲۰ فوت) و طول بال‌های آن در حدود ۶/۵ متر (۵/۱۸ فوت) است. برای آنکه هوایپما بتواند در یک گاراژ بزرگ جای بگیرد، بال ها این امکان را دارند که در امتداد بدنه ی هواپیما تا شوند.

ماشین های آینده، چه به صورت خودکار رانده شوند و چه حالت های مختلفی برای رانندگی داشته باشند، باید پیش از رسیدن به مرحله‌ی تولید انبوه، به موانع بسیاری غلبه کنند.
استفاده از وسایل نقلیه و هواپیماهای قدیمی در عصر امروز، توسط قوانین بسیاری کنترل می شود و قابلیت های پیشرفته ی وسایل نقلیه ی خودکار یا پرنده، هر روز قانون گذاران را با حجم گسترده ای از پرسش های بی سابقه مواجه می کند.
علاوه بر نیازی که برای به روزرسانی قوانین احساس می شود تا امکان کنترل این گام جدید در حمل و نقل شخصی در آینده وجود داشته باشد، ما باید زیرساخت ها را نیز به روز رسانی کنیم.

امروزه الکتریسیته به عنوان منبع منتخب انرژی برای نسل جدید اتومبیل ها انتخاب شده است، اما در بیشتر مناطق دنیا زیرساخت های لازم برای تطبیق با نیازهای سوخت گیری خودروهای الکتریکی وجود ندارد.
هنوز هم باید زمان زیادی را منتظر بمانیم تا بتوانیم این وسایل نقلیه پرنده را در زندگی خود مشاهده کنیم، زیرا کارشناسان تخمین می زنند که اولین مدل از این ماشین ها ۵ تا ۱۵ سال آینده آماده خواهد شد؛ اما قطعا به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن اتومبیل ها را تنها در جاده ها نخواهیم دید.