ویندوز سرور ۱۷۰۹ عرضه شد

به روز رسانی کامل ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران قرار دارد. این به روزرسانی شامل اصلاحات و تغییرات جالبی است. علاوه بر این، مایکروسافت ویندوز سرور ۱۷۰۹ را عرضه کرده است. در حال حاضر نسخه سرور فقط به صورت ویندوز سرور Core قابل استفاده است و کاربران باید سیستم های خود را به نسخه های جدید ویندوز سرور به روزرسانی کنند.

دانلود ویندوز سرور ۱۷۰۹

برای شروع این نسخه، دو گزینه برای دریافت به روزرسانی ویندوز سرور در اختیار دارید:
۱- Long-Term Servicing Channel (LTSC): که شامل پنج سال پشتیبانی معمول و پنج سال پشتیبانی قابل تمدید می شود. مشتریان برای همیشه هر دو یا سه سال یک بار گزینه ارتقا به LTSC جدید را خواهند داشت.
۲- Semi-Annual Channel (SAC): این طرح با طرح بالا متفاوت است. در واقع یک ضمانت نرم افزاری است که برای ۱۸ ماه پشتیبانی می شود. نسخه جدید نیز هر شش ماه یک بار عرضه می شود.
مایکروسافت در یک پست وبلاگی می نویسد:
ویندوز سرور ۱۷۰۹ اولین قدم در دنیای عرضه سریع است. مهم ترین نکته در اختیار داشتن دو نسخه جدید در سال این است که بازخورد مشتری، محصول را شکل می دهد. می توانید ساختار ویندوز سرور را در طرح شش ماه یک بار ببینید و با ملحق شدن به برنامه Windows Insiders نظر خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید به Tech Community مایکروسافت بپیوندید. در این جا هزاران فرد حرفه ای و متخصص، دانش خود را به اشتراک می گذارند و به سوالات پاسخ می دهند.
واضح ترین تغییر در ویندوز سرور نسخه ۱۷۰۹ قابلیت کارکرد در لینوکس و ویندوز بر روی یک میزبانی (host) واحد است. پشتیبانی لینوکس در ویندوز سرور دست کاربران را بازتر می کند.
از امروز می توانید ویندوز سرور ۱۷۰۹ را از درگاه Volume یا مایکروسافت Azure دریافت کنید.

 

اشتباهاتی که انگیزه‌ی کارمندان را نابود می‌کنند

اشتباهاتی که انگیزه‌ی کارمندان را نابود می‌کنند

توانمند‌سازی و انگیزه‌دهی به کارمندان از وظایف اصلی مدیران است. بی‌انگیز‌گی کارکنان مجموعه را در باتلاق رکود گرفتار می‌کند. متأسفانه اکثر مدیران اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.  

قیمت رسمی آی‌فون ۱۰ با گارانتی مدیاپردازش در ایران مشخص شد

آی‌فون 10 که جدیدترین پرچمدار شرکت اپل محسوب می‌شود در ماه سپتامبر معرفی شد. برخلاف آی‌فون‌های 8 و 8 پلاس، پیش‌فروش این دستگاه از تاریخ 27 اکتبر آغاز و در 3 نوامبر به برخی از خریداران تحویل داده شد. در زمان معرفی، برخی از فروشندگان در ایران شروع به پیش‌فروش این محصول با قیمت‌ نجومی 11 میلیون تومان کردند که البته بعد از ورود آن به کشور شاهد قیمت‌های بالاتری شامل 23 میلیون و 17 میلیون تومان نیز بودیم.

یکی از مشکلاتی که همواره آی‌فون‌های اپل در ایران با آن مواجه هستند، ورود غیرقانونی آن‌ها به کشور بوده که با توجه به بحث رجیستری، برای کاربران دردسر ایجاد می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل، خرید این محصولات با گارانتی معتبر است. خوشبختانه شرکت مدیاپردازش اخیرا آی‌فون 10 را وارد کشور کرده، بنابراین برای خرید آن مشکلی نخواهید داشت.

آی‌فون 10

ورود رسمی این دستگاه توسط مدیاپردازش، علاوه‌بر جلوگیری از مشکل رجیستری، باعث واقعی‌تر شدن قیمت آی‌فون 10 شده است. هم‌اکنون این گوشی هوشمند خاص در نسخه‌های 64 و 256 گیگابایتی در کشورمان عرضه شده که به ترتیب قیمتی برابر با 6.565.000 تومان و 7.575.000 تومان دارند. شما می‌توانید این دستگاه را از فروشگاه‌های آنلاین همانند دیجی‌ کالا خریداری کنید.

در آینده نزدیک می‌توانید بررسی آی‌فون 10 را در سایت آی‌تی‌رسان مشاهده نمایید.

نوشته قیمت رسمی آی‌فون ۱۰ با گارانتی مدیاپردازش در ایران مشخص شد اولین بار در پدیدار شد.

رعایت این نکات برای خرید لاستیک خودرو ضروری است!

رعایت این نکات برای خرید لاستیک خودرو ضروری است!
قصد خرید لاستیک دارید؟ شاید از خود بپرسید که باید چه نوع لاستیکی بخرم؟ و یا اینکه بهترین لاستیک برای ماشین من چه خواهد بود؟ برای خرید لاستیک خودرو لازم است تا نکاتی در نظر گرفته شود. لاستیک یک قطعه مصرفی از اجزای خودرو بوده و بسته به اینکه یک خودرو استفاده شخصی دارد یا عمومی، مدت کارکرد آن متفاوت خواهد بود.

ممکن است برای خرید لاستیک خودرو مدل مناسب را از فروشنده جویا شویم، اما این امکان نیز وجود دارد که فروشنده براساس مدل‌های موجود در مغازه، محصولی را پیشنهاد دهد که از نظر مالی بیشتر برای وی منفعت داشته باشد. حتی ممکن است لاستیک ماشینی را به ما بفروشد که تاریخ مصرف آن تمام شده و یا رو به اتمام است!

البته تفاوت بین لاستیک بهتر و بدتر معمولا در قیمت آن مشخص می‌شود، اما بهتر است همیشه از نوع لاستیک مناسب برای ماشین خود اطلاع داشته باشید.

لاستیک‌ها علاوه بر تنوع در برند، ویژگی‌های متفاوت دیگری نیز دارند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اندازه لاستیک، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر فشار و سایر موارد اشاره نمود.

بعضی مولفه‌ها نیز بر روی لاستیک درج شده است که هنگام خرید لاستیک خودرو نیز می‌توانید به این ویژگی‌ها توجه داشته داشت.

بهترین موقع برای تعویض لاستیک خوردو چه زمانی است؟

رعایت نکاتی برای خرید لاستیک خودرو

یک سری ویژگی‌های ظاهری به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چه زمانی باید لاستیک خودروی خود را تعویض کنید. پس توجه به این ویژگی‌ها بسیار مهم است.

اگر لاستیک خودروی شما از نظر ظاهر مشکلاتی مانند قاچ خوردگی، پارگی، تورم در بعضی قسمت‌ها و چیزهایی از این دست را ندارد، پس به سه نکته دیگر درباره عمر لاستیک دقت نماید. اول آج لاستیک، دوم تاریخ مصرف لاستیک و سوم کارکرد خودرو.

  • آج لاستیک

زمانی که آج لاستیک به ۱.۶ میلی متر رسید، حتما لازم است تا لاستیک خودرو تعویض گردد. اما چگونه باید این مورد را تشخیص داد؟ سه راه برای تشخیص وجود دارد:

  1. اول اینکه برای اندازه‌گیری آج لاستیک، می‌توان از ابزار مخصوص اندازه گیری عمق آج استفاده کرد که البته اینکار احتمالا هزینه نیز دارد.
  2. راه بعدی که هزینه‌ای هم ندارد، استفاده از یک سکه باریک است. به عنوان مثال می‌توان از یک سکه ۱۰۰ تومانی استفاده کرد. قطر یک سکه ۱۰۰ تومانی، ۲۳ میلی متر است. پس ۱.۶ میلی متر تقریبا به اندازه نقطه‌ای از محیط دایره سکه در زیر سال تولید، تا تقریبا زیر عبارت ریال است. برای این کار سکه را از قسمت سال تولید، داخل شیار آج لاستیک قرار می‌دهیم. اگر عبارت ریال، مشخص بود، یعنی لازم است تا به فکر یک لاستیک جدید باشید. در غیراینصورت اگر عدد سال تولید سکه، قابل دیدن بود، یعنی وضعیت اضطراری است و رانندگی با این لاستیک خطرناک است.
  3. راه بدون هزینه بعدی توجه به شاخص ساییدگی آج لاستیک است. علامت مثلثی شکلی روی شانه لاستیک وجود دارد، که این علامت نشان دهنده محل یک برآمدگی در عرض لاستیک است. این برآمدگی، شاخص ساییدگی آج لاستیک نام دارد. این قسمت وقتی لاستیک تمیز است، قابل تشخیص است. اگر سایش آج‌های لاستیک، به اندازه‌ای باشد که ارتفاع آنها با این شاخص یکسان بود، یعنی لاستیک خودرو باید تعویض شود.
  • تاریخ مصرف

مورد بعدی که باید برای خرید لاستیک خودرو به آن دقت داشت، تاریخ مصرف لاستیک است. عمر مفید لاستیک البته بسته به برند و کیفیت آن، بین ۵ تا ۷ سال است.

  • میزان کارکرد خودرو

مورد بعدی مربوط به میزان کارکرد خودرو است. در شرایط معمولی، حداکثر میزان کارکرد یک لاستیک حدود ۸۰ هزار کیلومتر است. به عقیده کارشناسان در صورتی که آج لاستیک هنوز باقی باشد، اما از تاریخ مصرف آن گذشته باشد یا کارکرد آن بیش از مقدار استاندارد باشد، باز هم لازم است تا لاستیک خودرو تعویض گردد. در غیر این صورت، امکان ترکیدن لاستیک در سرعت‌های بالا و یا در هنگام ترمزهای ناگهانی وجود دارد که بسیار نیز خطرناک است.

چگونه لاستیکی مناسب برای خودرو انتخاب کنیم؟

بعد از اینکه مطمئن شدید، خرید لاستیک خودرو برای شما ضروری است، اولین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به کاتالوگ خودرو است. در کاتالوگ هر خودرویی، مشخصات لاستیک استاندارد برای آن خودرو اعلام شده است.

ویژگی‌های کیفی لاستیکی که برای خودروی خود انتخاب می‌کنید، نباید از مواردی که در کاتالوگ نوشته شده است پایین‌تر باشد. اما برای اینکه متوجه شویم این ویژگی‌های کیفی چه هستند، باید به تشریح و رمزگشایی برخی اعداد و عبارات درج شده روی لاستیک پرداخت.

نکاتی برای خرید لاستیک خودرو

نشانگری برای اندازه لاستیک ، نوع و اندازه رینگ

عباراتی که در عکس مشاده می‌شود، روی همه لاستیک‌ها وجود دارد. عبارتی شامل رقم و ممیز. اولین عدد این عبارت از سمت چپ، یک عدد سه رقمی است، این عدد پهنای لاستیک را به میلی متر نشان می‌دهد.

در اینجا منظور از پهنای لاستیک خودرو، بخشی است که آج لاستیک روی آن قرار دارد. پهنای لاستیک در تصویر مشخص شده، ۲۱۵ میلی متر است. بعد از این عدد سه رقمی، یک ممیز و بعد از آن هم یک عدد دو رقمی نوشته شده است.

این عدد نشان‌دهنده فاق لاستیک نسبت به پهنای آن است. فاق لاستیک نیز منظور همان حد فاصل محیط دایره رینگ تا محیط دایره لاستیک خودرو است. مثلا عدد ۶۰ که در تصویر مشاهده می‌شود، بیانگر فاق لاستیک است به اندازه ۶۰ درصد پهنای آن، یعنی در حدود ۱۲۹ میلی متر است.

بعد از عدد مربوط به اندازه فاق، حرف R نوشته شده است. معنای این حرف رادیال بودن تایر است. باید گفت که امروزه اکثر تایرهای موجود در بازار رادیال هستند.

اما شاید بپرسید که رادیال چیست؟ رادیال در واقع فناوری ساخت تایر است یعنی در ساخت آن از رشته سیم‌های فولادی استفاده شده است.

بعد از حرف R، یک عدد دو رقمی قرار می‌گیرد که در اینجا ۱۶ است. این عدد نشان‌دهنده ابعاد رینگ خودرو بر حسب اینچ است. که البته هر اینچ نیز حدود ۲.۵ سانتی متر است.

ابعاد رینگ در خودروها متفاوت است و متناسب با آن، لاستیک با پهنا و اندازه فاق متفاوت وجود دارد. تعدادی از افراد معتقدند که لاستیک‌های پهن زیباتر هستند، اما مزایا و معایبی نیز دارند.

از مزیت لاستیک های پهن می‌توان به افزایش چسبندگی لاستیک به جاده، در شرایطی که جاده خشک است، اشاره نمود. همچنین باید گفت که مسافت ترمزگیری نیز کاهش می‌یاد، اما معایب این مدل لاستیک‌ها، کاهش بیش از حد اصطکاک لاستیک با جاده در شرایط جاده خیس است.

از جمله معایب استفاده از لاستیک پهن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فشار به پیشرانه خودرو و در نتیجه افزایش مصرف سوخت
  • کاهش شتاب خودرو
  • هزینه‌های بالا برای خرید این نوع لاستیک‌

لاستیک‌هایی با فاق کوتاه، باعث کنترل و فرمان پذیری بهتر خودرو می‌شوند. این لاستیک‌ها اگر به صورت علمی، مهندسی شده و استاندارد روی خودرو نصب شوند، باعث  بهبود عملکرد خودرو می‌شوند.

اما عدم نصب صحیح و استاندارد این لاستیک‌ها بر روی خودرو، باعث کوبش بیشتر، استهلاک بیشتر سیستم تعلیق خودرو و شاسی خودرو خواهد شد. البته باید گفت که با توجه به وضعیت راه‌های داخلی، استفاده از این لاستیک‌ها باعث هزینه تراشی برای صاحب خودرو می‌شود.

بررسی تاریخ تولید در زمان خرید لاستیک خودرو

برای خرید لاستیک خودرو و تعویض آن، یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت، تاریخ تولید لاستیک است. اما این تاریخ تولید کجا نوشته شده است و چگونه متوجه آن شویم؟ در ابتدا باید بگوییم که تمام تایرها دارای تاریخ تولید هستند و این تاریخ روی تایر درج شده است.

تاریخ تولید لاستیک‌ها معمولا به صورت میلادی درج می‌شود. تاریخ تولید لاستیک به صورت چهار رقمی نوشته می‌شود که دو رقم اول از سمت راست نشان‌دهنده سال و دو رقم دوم از سمت راست بیانگر هفته تولید لاستیک خودرو است. این اطلاعات در یک کادر بسته، روی یک سمت از دیواره لاستیک حک می شوند.

بعضی از تایرسازان، کد DOT را که مربوط به کد سری تولید است نیز قبل از تاریخ تولید لاستیک بر روی آن حک می کنند. در بعضی شرایط ممکن است این کد دارای عدد هم باشد که باعث اشتباه خواندن خواندن تاریخ تولید می شود. پس در این شرایط، بهترین کار خواندن تاریخ از سمت راست است.

در عکس زیر نمونه‌ای از تاریخ درج شده بر روی لاستیک مشاهده می‌شود. تاریخ تولید مربوط به آن هفته نهم سال ۲۰۱۷ است.

نکاتی برای خرید لاستیک خودرو در ایران

شاخص‌های مربوط به حداکثر بار، سرعت و فشار

بر روی لاستیک و معمولا با فاصله کمی از عبارت اندازه لاستیک، یک عدد دو رقمی همراه با یک حرف انگلیسی درج می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که یک لاستیک حداکثر چه میزان باری را می‌تواند تحمل نماید.

به عنوان مثال، عدد ۸۴ نشان می‌دهد که یک لاستیک توان تحمل بار تا ۵۰۰ کیلوگرم را دارد. همچنین ۹۰ بیانگر تحمل ۶۰۰ و عدد ۹۶ بیانگر تحمل ۷۰۰ کیلوگرم بار است.

در کنار شاخص حداکثر بار، عدد دیگری نیز درج می‌شود که نشان‌دهنده حداکثر سرعتی است که لاستیک توان رفتن با آن را دارد. به عنوان مثال حرف P بیانگر حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، Q 160 ،R 170 ،S 180 ،T 190 ،U 200 ،H 210  و حرف V نشانگر ظرفیت سرعت تایر برای حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

سازنده تایر میزان باد بهینه تایر را نیز درج می‌کند که در زمان خرید لاستیک خودرو بهتر است به آن هم توجه داشته باشیم. این عدد پس از عبارتMax Inflation Pressure  بر روی دیواره تایر درج می‌شود. باید در نظر داشت که نقش باد در عملکرد تایر بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

اگر باد تایر از میزان استاندارد آن کمتر باشد، سرعت استهلاک تایر به شدت افزایش می‌یابد و اگر باد لاستیک بیش از حد مجاز باشد، مشکلات متعدد دیگری را به همراه خواهد داشت و بر عمر و ایمنی تایر، تاثیرگذار خواهد بود.

میزان باد تایر تا جایی اهمیت دارد که کارشناسان معتقدند ۵۰ درصد نگهداری از لاستیک خودرو به تنظیم باد آن مربوط می شود. لازم است تا در شرایط معمولی هر دو، سه هفته یک بار و به ویژه پیش از مسافرت، باد لاستیک تنظیم و کنترل گردد.

بررسی شاخص‌های سایش، چسبندگی و مقاومت حرارتی تایر

سه شاخص دیگر نیز معمولا روی لاستیک درج می‌شود. عبارت  Treadwear، کیفیت مقاومت لاستیک در برابر سایش را بیان می‌کند. مقدار این شاخص به صورت استاندارد ۱۰۰ است و درج ارقام بالاتر مقابل این عبارت، نشان دهنده کیفیت بالاتر لاستیک است.

عدد نوشته شده در مقابل عبارت Traction ، میزان چسبندگی تایر به زمین یا همان چنگ زنی به زمین را مشخص می‌کند. این عامل نقش مهمی در پایداری خودرو در شرایط مختلف دارد. میزان این شاخص با AA ،A ،B  و یا C مشخص می‌شود که AA  یعنی بالاترین درجه و C یعنی پایین‌ترین درجه.

میزان تحمل تایر، در مقابل دمای جاده، مخصوصا در مناطق گرمسیر بسیار مهم است، زیرا حرکت خود تایر روی جاده نیز، باعث گرم شدن لاستیک می‌شود. این شاخص با سه درجه  A، B  و یا C مشخص می‌شود. A بالاترین و C پایین ترین درجه مقاومت لاستیک در برابر حرارت را نشان می‌دهد.

به عقیده کارشناسان، اگر در مناطق گرمسیر از لاستیک با تحمل گرمای پایین استفاده شود، امکان از هم پاشیدن یا باز شدن لاستیک خودرو از هم بالا می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: علائم دیواره لاستیک ؛ نوشته‌های روی دیواره لاستیک به چه معنی است؟

 

بررسی قیمت لاستیک‌ها در بازار

اگر قصد دارید برای خرید لاستیک خودرو اقدام کنید، بد نیست بدانید که براساس برند و یا کشور سازنده، انواع مختلفی لاستیک در بازار وجود دارد. البته علاوه بر این موارد قیمت لاستیک نیز در انتخاب آن تاثیر دارد. به گفته دهستانی که یکی از فعالان بازار لاستیک است، اروپایی‌ها از نظر قیمت و کیفیت در صدر هستند. بعد از آن لاستیک‌های ژاپنی، کره ای، چینی و سپس ایرانی قرار دارند.

بسته به اینکه چه مدل خودرویی استفاده می‌شود و اینکه خودرو معمولی است یا نه، لاستیک های ایرانی می‌توانند مناسب باشند، زیرا از نظر کیفیت در حد مطلوبی قرار دارند.

اما اگر بخواهم یک رده‌بندی از برندهای ایرانی را بیان کنیم می‌توان بارز و یزدتایر را نام برد. در بین برندهای مناسب چینی نیز می توان به GT، جینیو و سایلون اشاره نمود. برندهای دانلوپ و یوکوهاما نیز در بین برندهای ژاپنی بسیار باکیفیت هستند و قابل توجه و همچنین میشلن نیز در بین برندهای اروپایی بسیار باکیفیت است.

در جدل زیر محدوده قیمت لاستیک با ابعاد استاندارد برای خودروهای پرکاربرد مشخص شده است. قیمت ها بر اساس تومان است.

نام خودرو پراید پژو

(۲۰۶، ۴۰۵، پرشیا و…)

سمند، ال ۹۰

(زانتیا، ساندرو)

ایرانی ۱۸۰ تا ۲۳۰ ۲۰۰ تا ۲۹۰ ۲۲۰ تا ۲۹۰
چینی ۲۳۰ تا ۲۷۵ ۲۸۰ تا ۳۳۰ ۲۸۰ تا ۳۳۰
کره ای ۳۱۰ تا ۳۳۰ ۴۱۰ تا ۴۳۰ ۴۲۰ تا ۴۶۰
ژاپنی ۳۲۰ تا ۳۴۵ ۴۱۰ تا ۴۳۰ ۴۲۰ تا ۴۶۰
اروپایی ۶۰۰ ۶۵۰

 

بیشتر بخوانید:

بررسی هایما S7 توربو

معرفی خودروهای ۲۰۱۸ میلادی: آکورا ۲۰۱۸

مقایسه پژو ۲۰۶ صندوقدار و رانا

چه خودروهایی در بازارهای جهانی قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان دارند؟

.

منبع: iranjib

مطلب رعایت این نکات برای خرید لاستیک خودرو ضروری است! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

برای بسیاری از افراد، جستجوگر گوگل حکم اینترنت را دارد و نقطه شروع برای پیدا کردن سایت‌های جدید محسوب می‌شود و مسلما اختراع آن از اینترنت مهم‌تر است! بدون موتورهای جستجو دسترسی به حجم عظیمی از محتوای وب‌ امکان پذیر نیست. اما آیا می‌دانید موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

هر موتور جستجو دارای سه عملکرد اصلی است: حرکت آهسته یا خزش برای کشف محتوا، نمایه سازی برای ردیابی و ذخیره محتوا و بازیابی برای بارگیری محتوای مربوطه هنگام استفاده از موتورهای جستجو.

خزش یا حرکت آهسته

این مرحله در واقع جایی است که همه چیز شروع می‌شود، کسب اطلاعات در مورد یک وب سایت. خزش، شامل اسکن کردن سایت‌ها و جمع‌آوری اطلاعاتی مانند: عنوان‌ها، تصاویر، کلمات‌کلیدی، سایر صفحات مرتبط و…در مورد هر صفحه می‌شود. همچنین خزنده‌های مختلف ممکن است جزئیات مختلفی را جستجو کنند، مانند طرح‌بندی صفحات، جایی که آگهی‌ها قرار می‌گیرند و بسیاری موارد دیگر.
اما سوال اینجاست که یک وب‌سایت چگونه پویش می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که یک ربات خودکار موسوم به عنکبوت، با استفاده از لینک صفحات، یکی پس از دیگری صفحات را بازدید می‌کند. حتی در اولین روزها، عنکبوت گوگل می‌تواند چند صد صفحه در ثانیه را بخواند. هنگامی‌که خزنده وب از یک صفحه بازدید می‌کند، لینک موجود در صفحه را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به لیستی از صفحات بعدی که باید بازدید کند، قرار می‌دهد. پس از پویش یک صفحه طبق لیست، صفحه بعدی بررسی شده و لینک‌های آن برای بازدید، مجددا در لیست پویش قرار می‌گیرند.

خزنده‌های وب همچنین یک‌بار و در یک زمان به صفحات گذشته باز می‌گردند تا ببینند آیا تغییرات جدیدی در صفحه رخ داده است یا خیر. این به این معنی است که هر سایتی که از یک سایت نمایه شده دارای پیوند است، سرانجام کاوش خواهد شد. برخی از سایت‌ها به دفعات بیشتری کاوش می‌شوند و برخی دیگر که پیچیدگی بیشتری دارند با سرعت کمتری کاوش می‌شوند. حال اگر صفحه یک سایت بسیار پیچیده باشد خزنده تسلیم می شود و کاوش به پایان می‌رسد.

یک راه برای فهمیدن اینکه چگونه یک خزنده وب کار می‌کند، این است خودتان یک‌بار آن را بسازید البته اگر تجربه برنامه نویسی داشته باشید. توجه داشته باشید که صفحات را می‌توان به‌عنوان “noindex” علامت‌گذاری کرد که مانند درخواست موتورهای جستجو برای نمایه‌سازی مشخص شده است. بخش‌های غیر مستند شده از اینترنت به عنوان “وب عمیق” شناخته می‌شوند و برخی از سایت‌ها، نمی‌توانند توسط موتورهای جستجو نمایه شوند.

نمایه سازی
نمایه‌سازی زمانی انجام می‌شود که داده‌ها پردازش شده و در یک پایگاه داده قرار می‌گیرند. تصور کنید لیستی از تمام کتاب‌های‌تان در بخش‌های ناشران، نویسندگان، ژانرها، تعداد صفحات و غیره ایجاد کنید. پویش زمانی اتفاق می‌افتد که هر کتاب را در حالی که نمایه سازی شده است، به لیست خود وارد می‌کنید. این یک نسخه کوچک از کاری است که گوگل انجام می‌دهد، این موتور جستجوگر تمام داده‌ها را در مراکز داده وسیع ذخیره می‌کند. 

بازیابی و رتبه‌بندی
بازیابی زمانی انجام می‌شود که موتور جستجو، موضوع جستجوی شما را پردازش می‌کند و صفحات مربوطه را مطابق با درخواست شما باز می‌کند. اکثر موتورهای جستجو از طریق روش‌های بازیابی خود متمایز می‌شوند؛ از معیارهای مختلف برای انتخاب گرفته تا انتخاب صفحات مناسب با آنچه که کاربر به‌دنبال آن است. اصلا به همین دلیل است که نتایج جستجو بین گوگل و بینگ متفاوت است.

الگوریتم رتبه‌بندی پرس‌و‌جوی جستجوگر خود را در برابر میلیاردها صفحه بررسی کنید تا ارتباط هر یک از آن‌ها را تعیین کنید. معمولا شرکت‌ها به‌دلیل پیچیدگی آن‌ها الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را به‌عنوان اسرار صنعت ثبت شده، نگه می‌دارند. طبیعی است؛ یک الگوریتم بهتر به تجربه جستجوی بهتر تبدیل می‌شود. آن‌ها همچنین نمی‌خواهند سازندگان وب، سیستم را بازی دهند و ناعادلانه به بالاترین سطح از نتایج جستجو صعود کنند. اگر متدولوژی داخلی یک موتور جستجو بیرون بیایید، همه افراد از این دانش بهره خواهند برد و این امر به ضرر جستجوگرانی مانند شما و من تمام خواهد شد.

در اصل، موتورهای جستجو رتبه‌بندی سایت را با میزان کلمات کلیدی مناسب که در یک صفحه ظاهر می‌شود، انجام می‌دهند.
اهمیت پیوند در اینجا مشخص می‌شود. در گذشته، موتورهای جستجو سایت‌ها را با توجه به تعداد زیاد لینک‌های ورودی ارزش‌گذاری می‌کردند زیرا لینک مرتبط را دلیل محبوبیت سایت تفسیر می‌کردند. اما این کار موجب پیوند هرزنامه در سراسر وب شد. امروزه، موتورهای جستجوگر، قدرت لینک را مرتبط با پیوندهای سایت می‌دانند. همچنین موتورهای جستجو ارزش بیشتری برای لینک‌های یک سازمان دولتی در مقایسه با لینک‌های دایرکتوری قائل هستند.

امروزه الگوریتم‌های رتبه‌بندی در رمز و راز بیشتر از همیشه استفاده می‌شوند و بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار مهم نیست. در حال حاضر رتبه‌بندی موتورهای جستجو بر اساس کیفیت بالای محتوا و تجربیات کاربر صورت می‌گیرد و اینجاست که اهمیت سئوی سایت بیش از هر چیز مشخص می‌شود.

آینده موتورهای جستجوی بعدی چیست؟
در حال حاضر یک سوال جالب وجود دارد و پاسخ آن معناشناسی یا به عبارت بهتر معنای محتوای صفحه است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به جستجوی «کلوچه‌های بدون گلوتن» بپردازید اما نتایج ممکن است متفاوت باشند. در این مورد، جستجوی کلمات کلیدی به درستی انجام شده اما از نظر معنایی دچار مشکل است. با معناشناسی، شما می‌توانید دستورالعمل‌های مربوط به کلوچه‌ها را جستجو کرده و سپس موارد خاصی مانند آجیل، آرد و…را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نتایج را محدود به دستور‌العمل‌هایی کنید که کمتر از 30 دقیقه برای آماده سازی آن زمان لازم است و در ادامه لینک‌هایی با امتیاز 4.5 و یا بیشتر را مطالعه کنید. این آینده‌ای است که جستجوگرها به آن خواهند رسید.

نوشته موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟ اولین بار در پدیدار شد.

مدیاتک تولید سری Helio X را متوقف می‌کند

مدیاتک تولید سری Helio X را متوقف می‌کند

مدیاتک که خود را قادر به رقابت با سایر تولیدکنندگان تراشه نمی‌بیند، تصمیم گرفته است مدتی از این رقابت کناره‌گیری کند.

آیا می توان با پیری و مرگ مقابله کرد؟

چنان که می دانید در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای مقابله با پیری و مرگ صورت گرفته، اما نتیجه ی یک پژوهش نشان از آن دارد که تمامی این تلاش ها بیهوده هستند و نمی توان با پیری و مرگ مقابله کرد.

گویا آی تی – در واقع، برخی از دانشمندان با انجام یک پژوهش و با لحاظ کردن ریاضی، این آرزوی دیرینه ی انسان، یعنی مقابله با پیری و مرگ، را غیرممکن اعلام کرده اند.
آن گونه که تحقیق یک تیم پژوهشی با رهبری جوانا میسل نشان می دهد، سلول های بدن به مرور زمان یا کند می شوند و به این ترتیب کارکردشان را از دست می دهند و یا سرطانی می گردند. مثلاً سفیدی موها به سبب رسیدن به سنی مشخص به سبب توقف تولید رنگدانه در سلول های موهای آن فرد است.
حال بر طبق پژوهش این گروه، برای مقابله با پیری و نتیجتاً مرگ بایستی سلول های کُند شده حذف شوند. اما بدِ ماجرا اینجاست که با حذف شدن این سلول های کند، این امکان برای سلول های سرطانی فراهم می شود که رشد بهتر و بیشتری داشه باشند و به این ترتیب باز هم با پیری و مرگ مواجهیم. اما اگر عکسِ این ماجرا اتفاق افتد و سلول های سرطانی از بین بروند، به تدریج سلول های بدن کند شده و مرگ را به همراه خواهند داشت.

یکی دیگر از اعضای این گروه با نام پل نلسون می گوید اگر بتوان میان این دو حالت، یعنی از بین بردن سلول های کند و یا از بین بردن سلول های سرطانی، حالتی اعمال کرد باز هم نمی توان از پیری گریخت، چرا که این بار برخی ارگانیسم های چندسلولی فرآیند پیری را ادامه می دهند.
در کل، این گروه بر آن است که با روش هایی می توان از سرعت روند پیری کاست اما نمی توان به طور کامل جلوی آن را گرفت. این امر، چنان که در بالا گفته شد، به سبب آن است که با ممانعت از یک عامل، عاملی دیگر باعث پیری می شود و این امر نیز خود ناشی از اصل افزایش آنتروپی و اصل جلوگیری از بی نظمی در جهان است.
جوانا میسل، رهبر گروه در مقاله ی منتشر شده ی خود در مجله ی Proceedings of the National Academy of Scinces با تأسف اینگونه ابراز می دارد که پیری واقعیتی گریزناپذیر است و به نظر می رسد که بایستی با آن سازگار شویم.

جزئیات میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ منتشر شد

جزئیات میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۸ منتشر شد

به احتمال زیاد مدل بعدی میتسوبیشی میراژ با پلتفرم نسل جدید رنو کلیو عرضه می‌شود. با این حال، مدل ۲۰۱۸ تفاوت ظاهری اندکی با نسخه‌ی فعلی خواهد داشت.

به‌زودی وسایل جانبی مختص محصولات هواوی را در بازار خواهیم دید

هواوی ظاهرا قصد دارد علاوه‌بر موفقیتی که در زمینه فروش اسمارت‌فون‌هایش داشته است، در زمینه فروش لوازم جانبی نیز بدرخشد. اخیرا گزارشی از کشور چین منتشر شده که اعلام می‌کند هواوی برنامه‌ای برای عرضه لوازم جانبی گوناگون دارد.

البته ظاهرا این کمپانی تولید کننده نخواهد بود و قرار است همانند کاری که اپل و سامسونگ می‌کنند، لوازم جانبی مربوطه تنها توسط شرکت گواهی شوند. در این صورت شرکت‌های سازنده لوازم جانبی، از این پس عرضه وسایلی را که مختص هواوی تولید شده‌اند آغاز خواهند کرد.

هواوی

به‌نظر اولین وسیله جانبی، آداپتور USB-C به HDMI خواهد بود و طبق آن‌چه اعلام شده، برای سری میت 10 عرضه می‌شود. اگرچه این آداپتور می‌تواند یک وسیله جانبی بسیار مفید باشد، ولی امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد تنوع و گوناگونی تجهیزاتی از این قبیل باشیم.

نوشته به‌زودی وسایل جانبی مختص محصولات هواوی را در بازار خواهیم دید اولین بار در پدیدار شد.

با رد اعتراض سامسونگ، اپل غرامت ۱۲۰ میلیون دلاری دریافت می‌کند

با رد اعتراض سامسونگ، اپل غرامت ۱۲۰ میلیون دلاری دریافت می‌کند

پس از کشمکشی ۵ ساله، دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا رأی به محکومیت سامسونگ داد و کمپانی کره‌ای باید غرامتی ۱۲۰ میلیون دلاری به اپل بپردازد.