احتمال معرفی موتو X4 با دوربین دوگانه و باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری در تاریخ ۹ تیر

احتمال معرفی موتو X4 با دوربین دوگانه و باتری 3800 میلی‌آمپری در تاریخ 9 تیر

موتو X4 یکی از 3 گوشی هوشمند معرفی نشده‌ای است که احتمال رونمایی از آن در اواخر این ماه میلادی وجود دارد. نام این 3 دستگاه موتو Z2 فورس، موتو G5S پلاس و موتو X4 است.

امروز اطلاعات جدیدی از موتو X4 منتشر شده که براساس آن انتظار داریم این دستگاه میان‌رده اندرویدی قیمتی برابر با 325 دلار داشته باشد. ظاهرا موتورولا از این مدل در تاریخ 9 تیر رونمایی خواهد کرد، البته نباید انتظار عرضه آن به بازار در همان روز معرفی را داشته باشیم. علاوه‌بر تاریخ معرفی، می‌دانیم این دستگاه از بدنه شیشه‌ای و دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد.

مشخصات فنی این گوشی هوشمند را پردازنده کوالکام اسنپدراگون 660، باتری 3800 میلی‌آمپری همراه با پشتیبانی از نسخه سوم شارژ سریع کوالکام، نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p و باتری غول‌پیکر 3800 میلی‌آمپری تشکیل می‌دهند. یکی از قابلیت‌های خوب این مدل، بهره‌مندی از استاندارد IP68 بوده که باعث مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار می‌شود.

براساس دعوت‌نامه‌ای که موتورولا ارسال کرده، این شرکت در تاریخ 31 خرداد مراسمی را در کشور برزیل برگزار خواهد نمود. هنوز اطلاعی از دستگاهی که موتورولا قصد معرفی آن را دارد، در اختیار ما قرار نگرفته است.

نوشته احتمال معرفی موتو X4 با دوربین دوگانه و باتری 3800 میلی‌آمپری در تاریخ 9 تیر اولین بار در پدیدار شد.

کاپیتان هواپیما مسئول چه چیزهایی است؟

کاپیتان هواپیما مسئول چه چیزهایی است؟

خلبانی یکی از خاص‌ترین شغل‌های دنیا است و تجارب خاص و متفاوتی نیز با خود خواهد داشت. با کجارو همراه باشید تا پرسش و پاسخی ویژه را با یک کاپیتان هواپیما داشته باشیم.

اطلاعاتی از شیائومی می نوت بوک ایر جدید با رم ۸ گیگابایتی منتشر شد

اطلاعاتی از شیائومی می نوت بوک ایر جدید با رم ۸ گیگابایتی منتشر شد

اطلاعاتی در مورد لپ‌تاپ جدید شیائومی، می نوت‌بوک ایر منتشر شده است.‌ بر اساس این اطلاعات، لپ‌تاپ شیائومی از ۸ گیگابایت رم برخوردار خواهد بود.

BMW M4 CS به طور رسمی وارد بازار شد

بعد تجربه موفق عرضه ماشین بی ام و M4 این شرکت آلمانی تصمیم گرفت تا با قوی تر و سبک تر کردن این خودرو نسخه بی ام M4CS آن را با قیمت ۸۹۱۳۰ پوندی وارد بازار کند. این خودرو هم‌اکنون به طور کامل مراحل تولید ، معرفی و عرضه را طی کرده و قابل سفارش است و از لحاظ میزان فروش در جایگاهی مابین M4 Competition Pack و مدل تولید محدودGTS قرار گرفته است.

گویا آی تی – اگرچه ب‌ام‌و تولید CS را چندان محدود نکرده اما تولید آن بسته به ظرفیت تولید این کارخانه نیز دارد، و با محدودیت های مذکور، تولید آن اکنون به ۱۰۰۰ دستگاه در هرسال می‌رسد.
طراحان شرکت ب‌ام‌و در زمان طراحی M4 CS بخش عظیم زمان خود را پای لپ‌تاپ نشسته‌اند تا به برنامه‌ریزی و طرح ریزی دوباره و تیونینگ عملکرد پیشرانه و تنظیم کردن سیستم تعلیق و فرمان سرگرم باشند. در نهایت در نتیجه این تلاش ها می توان به بیرون کشیدن ۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر از دل پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M4 Competition Pack اشاره کرد. حالا شاهد خروجی ۴۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری هستیم. در نتیجه قابل ذکر است که گشتاور این خودرو با مدل GTS برابر است. با توجه به اینکه هیچ گاه تغییری در بخش سخت‌افزاری صورت نگرفته، افزایش گشتاور ماشین بسیار قابل ‌توجه است.

M4 CS به خاطر داشتن پیشرانه‌ی توانای خود توانایی این را دارد که در طی مدت‌زمان ۳٫۹ ثانیه از سرعت صفر، خود را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند (۰٫۳ ثانیه پر سرعت تر از M4) و حداکثر سرعت ثبت شده برای این خودرو سرعت ۲۸۰ کیلومتر بوده است. این محصول جدید ب‌ام‌و فقط با گیربکس ۷ سرعته DCT بخش M ارائه می‌شود.
شاسی مربوط به این خودرو نیز مانن پیشرانه توانمندش با امکانات الکترونیکی بهینه شده است. بخش M هر آنچه را که در زمان تولید GTS فرا گرفته بوده می‌توانست به این خودرو تزریق کند اما بجای آن روی ارتقای فنرها و دامپرها و میله‌های ضد لغزش M4 Competition Pack تمرکز کرده است و هر یک از آن‌ها را ارتقا داده است؛ قابل ذکر است که همین اتفاق درباره‌ی سیستم فرمان نیز صدق می کند؛ این ماشین در سه حالت راحت، اسپورت و اسپورت پلاس در دسترس عمومی می باشد. رینگ‌های ۱۹ (جلو) و ۲۰ اینچی (عقب) در وسط لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ جای گذاری شده است.
واضح است که M4 CS خیلی فراتر از یک ارتقای برنامه‌ریزی الکترونیکی و استفاده از لاستیک‌های چسبان ارتقا یافته است. کاپوت CFPR این خودرو، که نه‌تنها ورودی مرکزی بزرگ‌تری دارد، بلکه ۲۵ درصد سبک‌تر از کاپوت M4 است. از دیگر تغییرات در ظاهر این خودرو اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و دیفیوزر عقب فیبر کربنی، بال عقب بزرگ‌تر و سقفی با پوشش کربنی است. همه این تغییرات باعث شده است تا با کاهش وزن ۳۲ کیلو گرمی این خودرو مواجه باشیم و وزن کل خودرو ۱۵۸۰ کیلو شده است.

داخل کابین این ماشین یک جفت صندلی سبک‌وزن اسپورت با پوشش کاملا چرم و کنسول تنظیمات دستی قرار دارند. غربیلک فرمان نیز به آلکانترا زیبا تر شده است.
با نشستن بر روی صندلی راننده فوراً می‌فهمید در حال تجربه‌ی احساسی جدید از یک ماشین فوق حرفه ای هستید. موقعیت رانندگی شما به صورت خوابیده و عمیق بوده در حالی که پاها به راحتی به پدال می‌رسند و این موقعیت رانندگی با صندلی‌های پاکتی ثابت GTS متفاوت است.
این حس خوب با غرش پیشرانه ۶ سیلندر خطی کاملتر خواهد شد. کابین طوری طراحی شده است که صدای پیشرانه مکانیکی‌تر و طبیعی‌تر به داخل نفوذ می کند.
به زودی با پیش رفتن در استفاده از امکانات دیگر این ماشین خواهید فهمید که موارد دوست‌داشتنی M4 CS تنها به موقعیت رانندگی و صدای غرش پیشرانه آن ختم نمی شود. زمان زیادی نیاز نیس تا متوجه شوید بازی کردن با سیستم‌های رانندگی M به شما اجازه می‌دهد تا حالت اسپورت پلاس را برای پدال گاز، حالت اسپورت را برای فرمان و حالت راحت را برای دامپرها انتخاب کنید. در این صورت CS خودرویی مناسب جاده خواهد شد. هر سه حالت یاد شده باعث تیز شدن پدال گاز می‌شوند اما در حالت اسپورت پلاس توان واقعی پیشرانه ظهور پیدا خواهد کرد و باید تکان ها و واکنش های مهیج آن را تحمل کرد. دور پیشرانه به‌گونه‌ای بالا می‌رود که پیش از این در M4 دیده نشده است.
شاسی خودرو نیز عملکرد عالی از خود بروز می دهد. تغییراتی که می‌توان در دامپرها ایجاد کرد باعث خواهد شد که راننده به راحتی این تغییرات در پیکربندی دیفرانسیل عقب و پیشرانه جلو را متوجه شود. خودرو در پیچ‌ها سرعت عمل بیشتری دارد و یکی از دلایل آن این است که تغییرات سیستم تعلیق و فرمان با یکدیگر هماهنگی فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهند. در این میان لاستیک‌های کاپ ۲ نیز نقش موثری ایفا می کنند.

هنگامی که خودرو که در اوج یک پیچ تند باشد،چسبیدن CS به زمین شما را متحیر خواهد کرد . جایی که M4 استاندارد شاید نیازمند کنترل کشش باشد، CS به شما اجازه می‌دهد تا بهترین عملکرد را از شاسی و پیشرانه انتظار شما را به بهترین وجه انجام دهد. ب‌ام‌و M4 CS شما را به وجد خواهد آورد و باعث خواهد شد به عناوین مختلف این خودرو را برای محدودیت های مختلف به چالش بکشید. تا جایی که احساس می‌شود M4 در حال کار بر ضد راننده است، اما CS همیشه همراه راننده بوده و نیاط های وی را به بهترین نحو برطرف می کند و بهترین خودرو در سبد خرید شما، M4 عزیز است.
ب‌ام‌و با ساخت M4 CS یکی از زیباترین نمونه ها را از یک کوپه‌ی اسپورت میدسایز برای عرضه وارد بازار کرد. با قدرت بیشتر، شاسی ارتقا یافته تر و تنظیمات فرمان کامل، M4 CS بهترین M4 ب‌ام‌و ساخته شده است؛ اما جای این نکته خالی است تنها طرفداران متمول M خواهند توانست از عهده‌ی خرید این خودرو بربیایند.

مشخصات فنی ب‌ام‌و M4 CS
قیمت: ۸۹۱۳۰ پوند
مشخصات پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۴۵۴ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۹ ثانیه
توان سرعتی: ۲۸۰ کیلومتر در ساعت
میزان مصرف سوخت: ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر

آنچه از مشخصات فنی پیکسل ایکس ال ۲ منتشر شده است

آنچه از مشخصات فنی پیکسل ایکس ال 2 منتشر شده است

مشخصات فنی منتشرشده از پیکسل ایکس ال 2 گوگل، حاکی از آن است که این دستگاه بی‌شباهت به دیگر پرچم‌داران نیست. احتمالا در این دستگاه شاهد نسبت تصویر ۱۸:۹ خواهیم بود.

قیمت رنو کولئوس گران شد

قیمت رنو کولئوس گران شد

قیمت و شرایط فروش مشارکتی رنو کولئوس ۲۰۱۸ اعلام شد تا این خودرو با افزایش قیمت ۱۸ میلیون تومانی به فروش برسد.

کشف فسیل ۱۰۰ میلیون ساله یک پرنده درون کهربا

کشف فسیل 100 میلیون ساله یک پرنده درون یک کهربا

دانشمندان موفق به کشف نمونه بی‌نظیری کهربا شده‌اند که حاوی بقایای شگفت‌انگیز یک پرنده باستانی است. این نمونه فسیل پرنده که ۱۰۰ میلیون سال تاریخ‌گذاری شده، در میانمار کشف شده است. در درون این کهربا، سر، دم، بال و پاها و چنگال‌های پرنده به خوبی حفظ شده‌اند که می‌تواند، بینش فوق‌العاده‌ای در مورد پرندگان ماقبل تاریخ در اختیار دانشمندان قرار دهد.

رایان مک کلر از موزه سلطنتی ساسکاچوان کانادا یکی از محققانی که در این کشف نقش داشته، به New Scientist، گفت: “این کامل‌ترین و دقیق دیدگاهی است که تاکنون داشته‌ایم. دیدن چیزی به چنین کاملی شگفت‌انگیز است.”

این محققان می‌گویند، پرنده فوق احتمالا اندکی پس از تخم خارج شدن، در مایع قیر مانند سنگ کهربا به دام افتاده است. با وجودی که سنگ‌های کهربا چنین نقش مهمی در درک ما از جهان ماقبل تاریخ ایفا می‌کنند، اما دانشمندان هنوز کاملا در مورد روند شیمیایی که موجب حفظ فسیل‌ها در کهربا می‌شود، اطمینان ندارند.

اما چیزی که اکنون می‌دانیم است که این پرنده، پس از به دام افتادن در صمغ درخت سخت شده است و درصورتی‌که این صمغ دارای سطح مناسبی از فشار و دما باشد، به مادی نیمه فسیل به نام کوپال تبدیل می‌شود.

تصویر هنری از پرنده به‌تازگی کشف شده. محققان می‌گویند، پرنده فوق احتمالا اندکی پس از تخم خارج شدن، در مایع قیر مانند سنگ کهربا به دام افتاده است
تصویر هنری از پرنده به‌تازگی کشف شده. محققان می‌گویند، پرنده فوق احتمالا اندکی پس از تخم خارج شدن، در مایع قیر مانند سنگ کهربا به دام افتاده است

برایان پالمر خبرنگار علمی واشنگتن پست در این مورد توضیح می‌دهد: “سرعت این فرآیند بسته به شرایط فوق بسیار متفاوت است. دانشمندان هنوز در مورد زمان تبدیل صمغ به کوپال و به کهربا رسما اتفاق نظر ندارند. برخی دانشمندان می‌گویند، این کهربا باید حداقل ۲ میلیون سال قدمت داشته باشد، اما در این مورد هنوز نظر قطعی وجود ندارد.”

متأسفانه با وجود تازه به نظر رسیدن فسیل پرنده، گوشت آن به احتمال زیاد به کربن خالص بدل شده، بدین ترتیب، احتمالا DNA این جاندار ماقبل تاریخی به کلی از بین رفته است.

اما آنچه در مورد این نمونه می‌توانیم بدانیم این است که پرنده فوق احتمالا عضوی از پادمرغان بوده است. پادمرغان گروهی از پرندگان ماقبل تاریخی بوده‌اند که تصور می‌شود که در هم‌زمان با اجداد پرندگان امروزی تکامل یافته‌اند، اما به دلایلی که نامشخص است، به همراه دایناسورهای غیر پرنده‌ای منقرض شده‌اند.

مایکل لی خبرنگار علمی New Scientist  هم در این مورد گزارش داد: “از لحاظ ظاهری این پرنده برخلاف پرندگان مدرن، این پرنده‌ها دارای مفصل کروی گودالی در شانه‌های خود بوده‌اند. این پرنده‌ها همچنین دارای دندانه‌هایی روی بال‌های خود و همچنین دندان و آرواره به جای منقار بوده‌اند. در زمانی که این جوجه سر از تخم در آورده می‌زیسته، اجداد پرندگان امروزی هنوز دارای منقار نبودند.”

این پرنده عضوی از پادمرغان بوده است. پادمرغان گروهی از پرندگان ماقبل تاریخی بوده‌اند که تصور می‌شود که در هم‌زمان با اجداد پرندگان امروزی تکامل ‌یافته‌اند، اما به دلایلی که نامشخص است، به همراه دایناسورهای غیر پرنده‌ای منقرض‌شده‌اند
این پرنده عضوی از پادمرغان بوده است. پادمرغان گروهی از پرندگان ماقبل تاریخی بوده‌اند که تصور می‌شود که در هم‌زمان با اجداد پرندگان امروزی تکامل ‌یافته‌اند، اما به دلایلی که نامشخص است، به همراه دایناسورهای غیر پرنده‌ای منقرض‌شده‌اند

رایان مک کلر و همکارانش دسامبر سال ۲۰۱۶ هم موفق به انجام کشف مهم دیگری شده بودند. آن‌ها برای نخستین بار قادر به شناسایی بقایای یک دایناسور در یک سنگ کهربا شده بودند. مک کلر در آن زمان اعلام کرد که او و تیمش، موفق به کشف دم پر دار یک دایناسور شده‌اند که شواهدی ارزشمندی از نحوه تکامل و ظاهر دایناسورهای پر دار در اختیار دانشمندان قرار داد، چیزی که امکان مطالعه آن از روی فسیل‌ها وجود ندارد.

این دم پر دار سال گذشته در عین شگفتی در بازاری در میانمار کشف شده بود، این سنگ در واقع به عنوان یک تکه سنگ کهربای حاوی مواد گیاهی فروخته شده بود. این دم متعلق به کلادی از تهی ‌دم‌ خزندگان بوده است. تهی دم خزندگان، خانواده‌ای از دایناسورهای گوشت‌خوار پرنده مانند بوده است که حدود ۹۹ میلیون سال پیش در دوران کرتاسه می‌زیسته‌اند.

.

منبع: sciencealert

مطلب کشف فسیل ۱۰۰ میلیون ساله یک پرنده درون کهربا برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.

میزان دانلود بازی پوکمون گو از مرز ۷۵۰ میلیون بار گذشت!

میزان دانلود بازی پوکمون گو از مرز 750 میلیون بار گذشت!

شرکت Niantic که بازی فوق‌العاده محبوب پوکمون گو را توسعه داده است، از تعداد دانلود این بازی پرده برداشت. براساس آمار منتشر شده توسط این کمپانی، تا امروز بیش از 750 میلیون بار این بازی دانلود شده است. بازی پوکمون گو در ماه جولای سال گذشته معرفی و روانه بازار گشت. جان هانکه مدیرعامل شرکت Niantic در این رابطه می‌گوید:

ما یکسال باور نکردنی را تجربه کردیم که آن را مدیون صبر و هیجان کاربران در سراسر جهان هستیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نبوده که این بازی تنها دو ماه بعد از عرضه یعنی در ماه سپتامبر سال گذشته، 500 میلیون بار دانلود شده بود.

تقریبا یکسال از معرفی بازی پوکمون گو می‌گذرد و این شرکت برای مراسم سالگرد آن برنامه ویژه‌ای دارد و خواهان اضافه کردن شخصیت‌های جدید بیشتر در بازی و دنیای واقعی است.

هانکه اضافه می‌کند:

ما به‌عنوان بخشی از اولین سالگرد خود، به بازیکنان در سراسر جهان این شانس را می‌دهیم تا از بازی لذت بیشتری ببرند و در دنیای واقعی با دوستان خود تعامل داشته باشند.

نوشته میزان دانلود بازی پوکمون گو از مرز 750 میلیون بار گذشت! اولین بار در پدیدار شد.

۲۱ خرداد: تولد فردی که غرق اقیانوس‌ها بود

۲۱ خرداد: تولد فردی که غرق اقیانوس‌ها بود

۱۰۷ سال پیش در چنین روزی (۱۱ ژوئن ۱۹۱۰)، ژاک ایو کوستو افسر نیروی دریایی، کاشف، بوم‌شناس، محقق، مستندساز، عکاس، مخترع و نویسنده فرانسوی متولد شد.

ایلان ماسک: موشکی که انسان را به ماه می‌برد، تا چهار ماه دیگر پرتاب می‌شود

ایلان ماسک: موشکی که انسان را به ماه می‌برد، تا چهار ماه دیگر پرتاب می‌شود

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس روز گذشته در توییتر شخصی خود نوشت، موشک فالکون هِوی، تا چند ماه آینده پرتاب می‌شود. این موشک قرار است، اولین توریست‌های فضایی را به فضا ببرد و ممکن است، انسان را به فضاهایی دورتر از همیشه ببرد.

ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر، برنامه خود را در مورد پرتاب موشک فالکون هوی آشکار کرد. طی چهار ماه آینده، در پایان تابستان، شاهد پرتاب موشک عظیم اسپیس ایکس خواهیم بود که روزی انسان را به ماه خواهد برد. موشک فالکون هوی یا فالکون سنگین در زمان آماده به کار، تبدیل به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک جهان می‌شود.

این موشک قادر به حمله محموله‌ای ۵۴ تنی به همراه خدمه است. این موشک فوق‌العاده پیشرفته قرار است، اولین توریست‌های فضایی را حمل کند، پرتابی که انتظار می‌رود، در سال ۲۰۱۸ انجام شود. همچنین گفته می‌شود، این سفر حدود شش تا هفت روز به طول خواهد انجامید. شرکت اسپیس ایکس اواخر فوریه سال جاری، اعلام کرد، تا سال ۲۰۱۸ دو توریست فضایی را به ماه می‌برد. با توجه به اعلام رسمی شرکت اسپیس ایکس، این شرکت می‌خواهد دو توریست فضایی را اواخر سال آینده به ماه ببرد.

به گفته اسپیس ایکس، این دو نفر مبلغ قابل‌توجهی را به عنوان پیش پرداخت این سفر فضایی به شرکت پرداخت کرده‌اند. البته شرکت از اعلام اسامی این افراد و همچنین مبلغ دریافتی خودداری کرده است. گفته می‌شود، این دو نفر از افراد سرشناس هالیوود هستند. همچنین شرکت اعلام کرده، پیش از رفتن به ماه، این دو نفر باید تست‌های سلامتی و همچنین برنامه‌های تمرینی را پشت سر بگذارند که این برنامه‌ها احتمالا از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

طرح بردن توریست‌های فضایی به ماه، با وجود برنامه تجاری خدمه آژانس فضایی ناسا امکان‌پذیر خواهد بود که بر روی کپسول فضایی دراگون این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. این کپسول فضایی توسط موشک فالکون هِوی شرکت از مجتمع تاریخی ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین برده می‌شود.

درواقع، شرکت اسپیس ایکس پیش از مأموریت ماه، باید خدمه دراگون را برای انجام این مأموریت‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. همچنین گفته می‌شود که شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد اواسط سال جاری، پرواز آزمایشی بدون سرنشینی را انجام دهد. پرواز دوم این کپسول فضایی به همراه سرنشین خواهد بود که احتمالا اواسط سال آینده انجام خواهد شد.قرارداد شرکت اسپیس ایکس با ناسا شامل سه مأموریت بدون سرنشین به همراه محموله و یک مأموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

توییت ایلان ماسک:" تمام بخش‌های اصلی فالکون هوی باید بین دو تا سه ماه در کیپ (پایگاه فضایی کیپ کاناورال) باشد، بنابراین، پرتاب اساسا یک ماه بعد انجام می‌شود"
توییت ایلان ماسک:” تمام بخش‌های اصلی فالکون هوی باید بین دو تا سه ماه در کیپ (پایگاه فضایی کیپ کاناورال) باشد، بنابراین، پرتاب اساسا یک ماه بعد انجام می‌شود”

اسپیس ایکس اوایل ماه مه، تست استاتیک موشک فالکون هِوی را با موفقیت به پایان رساند. این تست گام بزرگی برای این شرکت فضایی خصوصی محسوب می‌شد. در تست استاتیک موتورهای موشک با نیروی تراست کامل روشن می‌شوند، اما موشک پرتاب نمی‌شود. این تست به مهندسان شرکت امکان ارزیابی نقض‌های فنی همچون نقض مخزن هلیومی را می‌دهد، نقضی که سال گذشته منجر به انفجار یکی از موشک‌های فالکون ۹ شده بود.

پیش از این موشک فالکون ۹ سپتامبر گذشته روی سکوی پرتاب SLC-40 اسپیس ایکس در پایگاه  هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شده بود. اما آزمایش گذشته، به نظر به آرامی انجام شد، این بدین معناست که هیچ مشکل جدی سخت‌افزاری در طول این آزمایش اتفاق نیفتاد. هنوز ساخت هسته موشک کامل نشده است، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، ماه مارس تخمین زده بود، برای تکمیل این بخش موشک، به دو تا سه ماه دیگر زمان نیاز خواهد بود.

موضوع مهم دیگر اینکه، اسپیس ایکس، هنوز مکان مشخصی برای پرتاب موشک فالکون هوی ندارد. پس از انفجار سپتامبر، سکوی پرتاب SLC-40 آسیب دید. گوین شاتول، رئیس و مدیر ارشد عملیات اسپیس ایکس ماه فوریه گفته بود که تعمیرات این سکوی پرتاب تا ماه ژوئن به پایان می‌رسد.

بنابراین به نظر می‌رسد، این زمان‌بندی جدید ایلان ماسک شاید با مشکلاتی مواجه شود. در واقع، فالکون هوی هم مانند برخی دیگر از پروژه‌های ایلان ماسک اکثر اوقات در زمان‌بندی‌های خود دچار مشکل بوده است. در ابتدا قرار بود، فالکون هوی این تست‌ها را در سال ۲۰۱۳ پشت سر بگذارد، این تاریخ بعدا به بهار ۲۰۱۶ تغییر کرد و سپس به اواخر سال ۲۰۱۶ و بعد از آن هم به اوایل ۲۰۱۷ و اکنون فالکون ۹ واقعا تست استاتیک خود را پشت سر گذاشته است.

اینکه اواخر تابستان امسال، زمان‌بندی واقع‌بینانه است، باید منتظر باشیم و ببینیم!

.

منبع: sciencealert

مطلب ایلان ماسک: موشکی که انسان را به ماه می‌برد، تا چهار ماه دیگر پرتاب می‌شود برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.