شناسایی تروجان جدید لینوکس

شرکت امنیتی دکتر وب چندین هزار دستگاه لینوکس آلوده را تشخیص داد.
 
محققان امنیتی اواخر سال گذشته تعداد زیادی از برنامه‌های مخرب برای لینوکس را مشاهده کردند و در پایان ماه ژانویه امسال، چندین هزار دستگاه لینوکس آلوده به یک تروجان جدید را کشف کردند.
 
در گزارش مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) به نقل از وب‌سایت دکتر وب آمده است که این تروجان که توسط مجرمان سایبری، به منظور آلوده‌کردن تعداد زیادی از تجهیزات شبکه لینوکس استفاده شده، لینوکس پروکسی ۱۰ (Linux.Proxy.۱۰) نام دارد.
 
همان‌طور که نام این برنامه مخرب نشان می‌دهد، لینوکس پروکسی ۱۰ برای اجرای یک سرور پروکسی ساکس (SOCKS۵)، روی تجهیزات آلوده و بر اساس کد منبع نرم‌افزار رایگان سرورهای Satanic Socks، طراحی شده است. مجرمان سایبری از این تروجان برای مطمئن بودن از آن که به طور ناشناس آنلاین، باقی می‌مانند، استفاده می‌کنند.
 
برای توزیع تروجان لینوکس پروکسی ۱۰، مجرمان سایبری به تجهیزات‌ آسیب‌پذیر از طریق پروتکل SSH یا Secure Shell (پوسته امن) لاگین می‌کنند و در همان زمان لیست تجهیزات و همچنین لاگین‌ها و رمز عبورها را بر روی سرور خود، ذخیره می‌کنند.
 
چنین جزئیات حساب کاربری «آدرس IP: لاگین به سیستم: رمز عبور» معمولا توسط دیگر تروجان‌های لینوکس، ایجاد شده‌اند. به عبارت دیگر، لینوکس پروکسی ۱۰ به کامپیوتر و تجهیزاتی نفوذ می‌کند که یا دارای تنظیمات استاندارد باشند و یا در حال حاضر با دیگر نرم‌افزارهای مخرب لینوکس، آلوده باشند.
 
یک اسکریپت با کمک این لیست تولید می‌شود و بر روی تجهیزات آلوده با استفاده از sshpass اجرا می‌شود. این سیستم هک شده را با کمک لینوکس پروکسی ۱۰، آلوده می‌کند.
 
علاوه بر این، سرور متعلق به مجرمان سایبری که لینوکس پروکسی ۱۰ را توزیع می‌کنند نه تنها شامل لیستی از تجهیزات آسیب‌پذیر است، بلکه محققان امنیتی دکتر وب پنل مدیریت عامل جاسوس و ساخت نرم‌افزارهای مخرب ویندوز از یک خانواده شناخته شده از نرم‌افزارهای جاسوسی تروجان در پشتی (BackDoor.TeamViewer)، را نیز شناسایی کردند.
 
برای اتصال به یک پروکسی سرور که با استفاده از لینوکس پروکسی ۱۰ راه‌اندازی شده است، مجرمان سایبری فقط به دانستن آدرس IP تجهیزات آلوده و شماره پورتی که در تروجان در زمان کامپایل آن، ذخیره شده است نیاز دارند. محققان امنیتی دکتر وب در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ موفق شدند تعداد تجهیزات آلوده به لینوکس پروکسی ۱۰ را بشمارند که تعداد آن به چندین هزار می‌رسید.
 
به‌منظور حافظت تجهیزات مشکوک به آلوده بودن به لینوکس پروکسی ۱۰، توصیه می‌شود که آنها را، از راه دور و از طریق پروتکل SSH، با کمک آنتی‌ویروس دکتر وب برای لینوکس (Dr. Web Anti-virus ۱۱.۰ for Linux) اسکن کنید.

جایگزینی برای ایمیل وجود دارد؟

کاربرانی که با اسپم، فیشینگ و ویروس‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است تصور کنند ایمیل دیگر متناسب با هدفشان نیست، اما چه چیزی می‌تواند برای استفاده افراد جایگزین ایمیل باشد؟
 
مانند بسیاری افراد دیگر، همه ما ممکن است از ایمیل استفاده روزانه داشته باشیم، اما در حال حاضر به دلیل خطرات ناشی از ویروس‌ها، تروجان‌ها، حملات فیشینگ، اسپم و غیره، این به نوعی رابطه عشق و نفرت تبدیل شده است.
 
یکی از مشکلات، شناسایی نادرست ایمیل‌ها به عنوان اسپم است. گاهی ممکن است پوشه اسپم خود را در طول هفته بررسی کنید و ببینید بخش امنیتی یاهو برخی از ایمیل‌های شما را به عنوان اسپم در نظر گرفته و آنها را در پوشه اسپم قرار داده است.
 
حتی ممکن است ایمیل‌هایی از برخی از مخاطبانتان که سال‌هاست با آنها تبادل ایمیل می‌کنید، در این پوشه قرار گرفته باشد. این موضوع می‌تواند موجب مشکلات زیادی شود و گاهی باید برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ایمیل شما به مخاطب مورد نظرتان ارسال شده یا نه، از راه‌های دیگری مانند ارسال پیام کوتاه هم استفاده کنید.
 
در نهایت ممکن است تصور کنید ایمیل دیگر نمی‌تواند متناسب با هدف عمل کرده و نیاز شما را به درستی رفع کند، اما باید توجه داشته باشید احتمالا در آینده نزدیک و حتی در آینده دور هم جایگزینی برای ایمیل وجود نخواهد داشت.
 
در واقع به نظر می‌رسد استفاده از فناوری اینترنت بدون یک آدرس ایمیل تقریبا غیرممکن است. زیرا ایمیل‌ها هستند که به عنوان شناسه توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها، خدمات ابری و حتی سیستم‌های عامل مانند گوگل اندروید و ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به اعضای خود یک آدرس ایمیل منحصر به فرد می‌دهند.
 
مزیت‌ بی‌نظیر ارائه ایمیل این است که یا هر کس یک آدرس ایمیل دارد و یا می‌تواند به راحتی یک ایمیل ایجاد کند. صدها راه مختلف برای برقراری ارتباط وجود دارد، از جمله فیس‌بوک مسنجر، اسکایپ، واتس‌اپ، تلگرام و غیره. با وجود این حتی فیس‌بوک با ۱.۸۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه دسترسی و گستردگی ایمیل را ندارد. ایمیل با نزدیک به ۴.۶ میلیارد حساب کاربری، در حدود ۲.۷ میلیارد کاربر دارد.
 
دوم مزیت بزرگ ایمیل این است که بر خلاف فیس‌بوک، هیچ کس صاحب آن نیست. هر کسی می‌تواند یک سرویس ایمیل راه‌اندازی کرده و از استانداردهای موجود برای همکاری با هر سرویس ایمیل دیگر استفاده کند، بدون اینکه بخواهد هزینه‌ای به کسی بپردازد. هر کس می‌تواند بدون محدودیت یک برنامه سرویس ایمیل و یا ابزار پردازش ایمیل بنویسد. البته جنبه منفی این موضوع این است که اکثر ایمیل‌ها اسپم هستند.
 
مزیت سوم ایمیل بر اساس گزارش گاردین این است که می توان آن را برای توزیع هر نوع فایل مورد استفاده قرار داد، اگرچه برخی از خدمات ایمیل ممکن است اندازه فایل و یا محدودیت‌های دیگری تحمیل کند. (برای مثال جیمیل در حال حاضر فایل‌های .exe را ارسال نمی‌کند) شما می توانید اسناد و عکس‌ها را به دوستان خود ارسال کنید، ناشران می‌توانند روزنامه‌ها و خبرنامه‌ها را مانند صفحات وب برای شما بفرستند، خطوط هوایی می‌توانند فایل‌های پی‌دی‌اف کارت‌های شبانه را ارسال کنند و ارسال‌هایی از این دست. وجهه منفی هم این است که مجرمان می‌تواند همین فایل‌ها را به همراه تروجان‌ها و بدافزارها به شما بفرستند.
 
مزیت چهارم ایمیل این است که این سرویس یک سیستم ذخیره‌سازی و ارسال است. لازم نیست که افراد در حین تبادل ایمیل آنلاین باشند، ایمیل‌ها می‌توانند برای مرجع آینده نگه داشته شوند، به افراد دیگری فرستاده شده و همچنین چاپ شوند.
 
در نهایت اگر شما می تواند یک جایگزین با سیستم استاندارد برای ایمیل بیاوید که تمام کارایی‌هایی که ایمیل دارد را انجام دهد، احتمالا مشکلات مشابه ایمیل را نیز خواهد داشت، به همین دلیل است که جایگزینی همیشگی ایمیل بعید به نظر می‌رسد.

خدمات جدید BT می‌تواند پایانی برای مزاحمت‌های تلفنی باشد

سیستم محافظت از تماس‌های بریتیش‌تلکام این امکان را فراهم می‌کند که کاربران شماره تماس‌های موسسه‌هایی را که تماس تبلیغاتی می‌گیرند؛ مسدود کنند. حتی اگر شماره تماس این شرکت‌ها عوض شود، تغییری در ماجرا ایجاد نمی‌شود و درصورتی‌که کاربران شماره آن‌ها را مسدود کرده باشند، نمی‌توانند با او تماس بگیرند.
 
سرویس مزاحم تلفنی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که بریتیش‌تلکام ارائه می‌کند و به کاربران تلفن امکان می‌دهد که از تماس‌های متعدد شرکت‌های مختلف جلوگیری کنند.
بسیاری از گوشی‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند برخی شماره‌های ناخواسته یا مزاحم را وارد فهرست و از تماس این شماره‌ها جلوگیری کنند؛ اما سیستم محافظت تماس بی‌تی که جدید است به کاربران امکان جلوگیری از تماس‌هایی را می‌دهد که از آن شرکت‌هاست و حتی اگر شماره این شرکت‌ها عوض شود، باز هم در ماجرا تغییری رخ نمی‌دهد.
 
بریتیش ‌تلکام می‌گوید این خدمات رایگان، پتانسیل این را دارد که از ۳۰ میلیون تماس در هفته جلوگیری کند.
واحد تحلیل داده این سیستم محافظتی که در اوستوستری واقع است، در مرکز بی‌تی عمل می‌کند و شماره‌ها را شناسایی می‌کند، به‌ویژه شماره‌هایی که تعداد تماس‌هایشان زیاد است. بی‌تی این شماره‌ها را در مرکز به فهرست سیاه خود می‌افزاید.
 
بر اساس گزارش بی‌تی، داده‌های اخیر نشان داده ۱۵ میلیون تماس در هفته فقط از جانب این شرکت‌هاست. از سوی دیگر، کاربران نیز می‌توانند فهرست‌های خود را تهیه و با شماره‌گیری ۱۵۷۲ یا ثبت آنلاین شماره‌هایی را که نمی‌خواهند مسدود کنند.
 
تماس‌های مزاحم از جانب مشتریانی که به فهرست اضافه کرده‌اند، قابل‌شناسایی است. ویکی شریف، مدیر ارتباطات و کمپین‌ها، می‌گوید این خدمات جدید نشانه‌ این است که شرکت‌های مخابراتی سرانجام به این سمت می‌روند که تماس‌های مزاحم و پیگیری این تماس‌ها را جدی بگیرند و مسئولیت را عهده‌دار شوند. او می‌گوید: «ما خیلی وقت است به دنبال راه‌حلی جدی و سخت‌گیرانه برای مقابله با این مشکل هستیم. این‌که فناوری جدید می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد، رضایت‌بخش است. در حال حاضر باید منتظر نتیجه بود. میلیون‌ها نفر از دست تماس‌های مزاحم راحت می‌شوند. انتظار داریم با توجه به این نتیجه، شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز راه‌حل‌های خودشان را در این زمینه ارائه دهند.»

مسائل عمده‌ صنعت مخابرات در عصر حاضر/ از ادغام تا تسلط بر بازار

ازآنجاکه در ژانویه سال جاری تیمی جدید به سمت واشینگتن رهسپار شده ‌است، در سال ۲۰۱۷ تغییرات بزرگی در بازار صنعت مخابرات رخ خواهد داد. در اول لیست، AT&T با ایده ادغام جای گرفته که در حال حاضر بیش‌تر دغدغه‌های بی‌طرفی اینترنت و امنیت را دارد. نکات زیر مسائلی هستند که برای مشتریان کسب‌وکارهای مخابراتی در سال جدید اهمیت بسیاری دارد.
 
اوج ادغام
انتظار داشته باشید که AT&T/ Time Warner به سمت ادغام بروند و چنین فعالیت‌هایی در حوزه مخابرات بیش‌تر شود. شرکت‌های بعدی که به این سمت می‌روند، کدام شرکت‌ها هستند؟ احتمالاً اسپرینت و تی‌موبایل. معامله ورایزن و یاهو نیز به نظر می‌رسد در پی افشاگری‌های یاهو و هک شدن میلیون‌ها حساب کاربری معلق بماند.
 
همه حاملان (Carrier) جهانی اگر می‌خواهند در دنیای رقابتی باقی بمانند، باید به حرکت‌های ادغام و ترکیب (M&A) سرعت بخشند. در این میان اپراتورهای جهانی ایالات‌متحده طی ریاست جمهوری ترامپ با رگولاتوری متفاوتی مواجه خواهند شد و احتمالاً بیش‌تر به سمت ادغام خواهند رفت. M&A در فضای ابر نیز اهمیت بالایی دارد و شاهد تثبیت بیش‌تر آن خواهیم بود. آیا گوگل فراتر از پروژه Fi خواهد رفت و دیگران رشد بیش‌تری در این فضا خواهند داشت؟
 
یارانه‌های بیش‌تر درراه است
رشد یارانه‌ها ابتدا در ابزارها و دستگاه‌ها و سپس در حوزه داده است. با توجه به تأثیری که Direct Tv شرکت AT&T در صنعت داشته است، بسیاری انتظار دارند روندهای مشابهی را در صنعت ببینند. این مسئله را در نظر بگیرید که اگر آمازون یا مایکروسافت قراردادی با یک شرکت مخابراتی امضا کنند، از آن چقدر یارانه دریافت خواهند کرد.
بااین‌حال، روندی که به ابزارها بیش‌تر از داده توجه می‌کند، ادامه دارد. اپراتورهای پیشتاز همچنان سعی دارند ساختار خرید را بهبود بخشند. آن‌ها دیگر نمی‌خواهند لزوماً بر دستگاه‌ها تمرکز کنند، بلکه ترجیح می‌دهند به سمت اضافه کردن ارزش‌های کلیدی بروند که شبکه‌های گسترده‌تر و قابل‌اعتمادتر را به همراه دارد.
 
همه‌چیز به ابر وابسته است
ازآنجاکه شرکت‌های بیش‌تری به سمت ابر می‌روند، کیفیت خدمات، امنیت و قابلیت اطمینان از مسائل مهمی است که در قرارداد وندورها مشاهده می‌شود. این مسئله چه تأثیری بر روابط دارد؟ همچنان که قدرت از ارائه‌دهندگان ابر به سمت ارائه‌دهندگان خدمات تجاری ابر منتقل می‌شود، شاهد تعرفه‌های رقابتی خواهیم بود. در این میان کسب‌وکارها نیز خواهان قراردادهای سفت‌ و سخت‌تری با ارائه‌دهندگان ابر هستند.
 
سلطه مایکروسافت
مایکروسافت بسیار تلاش می‌کند که با ارائه ویندوز ۱۰ و آفیس ۳۶۵ همه‌چیز را تحت مالکیت خود درآورد. این مسئله بر مدیریت ابزارهای موبایل چه تأثیری خواهد داشت؟
در حال حاضر اپلیکیشن‌های آفیس ۳۶۵ در فضای تلفن همراه بیش‌تر از هر زمان دیگری حضور دارند. مدیریت اپلیکیشن همراه ( MAM) سعی دارد  در این زمینه راه‌حلی ارائه دهد. درواقع، مایکروسافت این مسئله را برای اشخاص ثالث دشوار کرده است که بتوانند در API های مسدودشده، بر اپلیکیشن‌های خود نظارت داشته باشند. بنابراین، سیستم اقتصادی سعی دارد محتوا و داده را مدیریت کند و باید برای این مدیریت، یا همراه با مایکروسافت جلو برود یا از دو ارائه‌دهنده EMM استفاده کند: که یکی از این دو، ارائه‌دهنده‌ای جهانی باشد و دیگری در ارتباط با دفتر مدیریت مایکروسافت.
 
گسترش اینترنت اشیا
فناوری به سمت نقطه‌ای رفته که در حال حاضر کسب‌وکارها چاره‌ای ندارند جز این‌که به اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا نگاهی جدی بیندازند. مثلاً فناوری بلوتوث: وقتی هزینه‌های فناوری بلوتوث تا این حد پایین است، می‌تواند تبدیل به امری کلیدی در صنعت‌هایی مثل تولید، بهداشت، درمان و خرده‌فروشی شود.

استفاده از فناوری جدید برای یافتن اظهارنظرهای نامناسب در مطالب اینترنتی

گوگل و یک شرکت وابسته به آن به نام Jigsaw از ابداع فناوری جدیدی خبر داده اند که به سازمان‌های خبری و پلاتفورم‌های آنلاین کمک می‌کند تا اظهارنظرهای تند و نامناسب را در وب‌سایت‌ها شناسایی کنند.
فناوری یاد شده که Perspective یا دیدگاه نام دارد، برای بررسی اظهارنظرها و امتیازدهی به آنها بر مبنای میزان شباهت آنها به اظهارنظرهایی که مردم آنها را نامناسب دانسته اند، کاربرد دارد. بر همین اساس می‌توان در مورد حذف یا عدم حذف یک اظهارنظر تصمیم گرفت.
 
Perspective برای شناسایی اظهارنظرهای مناسب و نامناسب در سایت روزنامه نیویورک تایمز مورد استفاده قرار گرفته و دیگر شرکت های فناوری هم امیدوارند که از این طریق بتوانند سایت های خود را از وجود اظهارنظرهای نامناسب و غیراخلاقی پاک کنند. از جمله سایت هایی که به استفاده از Perspective ابراز تمایل کرده اند می توان به گاردین و اکونومیست اشاره کرد.
 
با توجه به ارسال میلیون ها اظهارنظر در سایت های مختلف خبری، امکان کنترل دستی آنها توسط مدیران سایت های یاد شده وجود ندارد. لذا باید از روش های ماشینی هوشمند برای شناسایی اظهارنظرهای نامناسب استفاده کرد. البته برخی سایت‌ها که از تاثیر چنین اظهارنظرهایی نگرانند بخش کامنت یا اظهارنظر را به طور کامل بسته اند.
 
Perspective با بررسی صدها هزار کامنت یا اظهارنظر در سایت های مختلف توانسته با دقت خوبی نظرهای آزاردهنده و نامناسب را شناسایی و حذف کند و به طور مرتب در حال افزایش دقت خود با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته‌اش است. با توجه به اینکه توییتر وفیس بوک نیز با مشکل مشابهی دست به گریبان هستند، احتمال دارد که آنها هم به استفاده از فناوری مشابهی روی آورند.

نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ در کشور هند تولید می‌شوند

نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 در کشور هند تولید می‌شوند

نوکیا در MWC 2017 از گوشی‌های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. این گوشی‌ها در هند تولید خواهند شد.

ایلان ماسک حفاری تونل زیرزمینی بزرگی را در لس‌ آنجلس آغاز کرده است

ایلان ماسک حفاری تونل زیرزمینی بزرگی را در لس‌ آنجلس آغاز کرده است

 ایلان ماسک قصد دارد با ایجاد تونل‌های زیرزمینی، صنعت حمل و نقل را متحول کند.

هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید

هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید

گوشی‌های هوشمند به خصوص پرچمداران، گجت‌های ارزشمند و گرانی هستند که هیچ کاربری راضی به وارد شدن کوچکترین آسیبی به آن‌ها نیست. با توجه به اینکه این گجت‌های هوشمند در تمام طول روز، چه زمانی که به گردش و تفریح رفته و چه هنگام پیاده‌روی و بازی کردن، همراهمان هستند، بدون شک همواره احتمال رها شدن و برخورد با سطوح مختلف وجود خواهد داشت. بنابراین یکی از موارد مهم در طراحی گوشی‌های هوشمند انجام تست‌های متعدد برروی آن است.

با توجه به قانون معروف مورفی که دیگر به یک ضرب‌المثل رایج در بین مردم مبدل گشته، “همواره بدترین اتفاقات در بدترین زمان ممکن رخ می‌دهند”. برخورد گوشی با سطوح سخت می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی گوشی شود و درست زمانی که به آن احتیاج دارید کارتان را لنگ کند. بنابراین یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب گوشی‌ هوشمند از سوی کاربران، مقاومت آن در برابر ضربه و یا سقوط احتمالی خواهد بود. همین نکته باعث جلب بسیاری به سوی گوشی مقاوم Moto Z Force شد و می‌تواند نظر بسیاری را به سوی پرچمدار جدید شرکت ال‌جی یعنی G6 نیز جلب کند.

ال‌جی زمان زیادی را صرف مقاوم‌سازی گوشی خود کرده تا به کاربران تضمین کند که از آسیب‌های روزانه در امان خواهد بود. ال‌جی ابتدا با انجام تعدادی آزمایش به نتایج جالبی در مورد نحوه فرود آمدن گوشی هنگام رها شدن از دست کاربر و برخورد با سطح زمین رسیده است که در تصویر زیر این نتایج را مشاهده می‌کنید:

همانطور که انتظار می‌رفت، بیشترین احتمال مربوط به گوشه‌های موبایل است. اما به طور دقیق ۲۶ درصد احتمال می‌رود که گوشی با قسمت جلویی فرود بیاید، در حالی که شانس فرود با قسمت عقب گوشی ۲۰ درصد است. احتمال فرود گوشی با طرفین تنها ۱ درصد و فرود با قسمت‌های بالا و پایینی گوشی نیز ۵ درصد خواهد بود. همانطور که گفته شد، بیشترین شانس با ۴۸ درصد مربوط به گوشه‌های موبایل است. پس از بدست آمدن این نتایج، ال‌جی سعی داشته تا با تمرکز بیشتر روی نواحی حساس‌تر، تحمل‌پذیری گوشی را افزایش داده و فشار وارد شده به صفحه نمایش هنگام رها شدن گوشی و برخورد با اجسام و سطوح سفت را کاهش دهد. طبق نتایج حاصل از آزمایشات ال‌جی، احتمال اینکه پرچمدار جدید این شرکت یعنی ال‌جی G6 با دو پرتاب پی‌در‌پی از ارتفاع یک متری آسیبی ببیند، نسبت به سایر پرچمداران موجود، ۳۵ درصد کمتر خواهد بود.

نکته مهم در مورد ال‌جی G6 اخذ استاندارد IP68 است. به این ترتیب این گوشی قادر خواهد بود تا ۳۰ دقیقه بدون هیچ آسیبی در عمق ۱.۵ متری درون آب غوطه‌ور شود. همچنین این گوشی طوری طراحی شده تا به طور کامل در مقابل نفوذ گرد و غبار مقاوم باشد. بدون شک ال‌جی برای رسیدن به این سطح از مقاومت آن هم در محصولی که با حاشیه‌های باریکی طراحی شده، هزینه زیادی متحمل شده است.

اما آیا با همه این اوصاف می‌توان گوشی ال‌جی G6 را یک محصول مستحکم نامید؟ اگرچه حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش گوشی آن‌ را کمی آسیپ پذیر نشان می‌دهد اما حقیقت با آنچه که ظاهر گوشی به ما می‌گوید تفاوت دارد. مطمئنا پس از عرضه رسمی این گوشی در بازار، تست‌های بیشتری روی آن توسط کاربران انجام می‌گیرد و می‌توان بیش از پیش شاهد استحکام بالای این محصول بود.

نوشته هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید اولین بار در پدیدار شد.

مقایسه دوربین ال جی جی ۶، اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی پی ۱۰ و گلکسی اس ۷ – اختصاصی زومیت

مقایسه دوربین ال جی جی 6، اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی پی 10 و گلکسی اس 7 - اختصاصی زومیت

گوشی‌های ال‌جی جی 6، هواوی P10 و اکسپریا XZ پریمیوم به‌عنوان پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند. اما عملکرد دوربین این گوشی‌ها چگونه است؟

آخرین روزهای نوستالژی دنیای اینترنت؛ وریزون با پرداخت ۴.۴۸ میلیارد دلار مالک یاهو شد

شرکت مخابراتی وریزون آمریکا با پرداخت ۴.۴۸ میلیون دلار مالک یاهو می شود و انتظار می رود این توافق در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ یعنی کمتر از چهار ماه دیگر نهایی شود.
 
بر این اساس شرکت مخابراتی وریزون آمریکا برای خرید یاهو ۴.۴۸ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. همچنین دو طرف خود را در زمینه تبعات اقدامات آتی هکری که ممکن است باز هم تکرار شود، مسئول اعلام کرده اند.
 
انتظار می رود این توافق در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ یعنی کمتر از چهار ماه دیگر نهایی شود.
 
یاهو در سال های اخیر به علت سرقت صدها میلیون کلمه عبور کاربران خدمات پست الکترونیک خود حسن شهرت و اعتبارش را تا حد زیادی از دست داده بود و این موضوع تنها زمانی علنی شد که وریزون برای خرید یاهو اقدام کرد.
 
در حالی که شنیده می شد وریزون بعد از افشای خبر نفوذ گسترده هکرها به سرورهای یاهو خواستار تخفیف ۲۵۰ میلیون دلاری برای خرید یاهو شده، حالا مشخص شده میزان این تخفیف ۳۵۰ میلیون دلار است.
 
وریزون با این کار مالکیت پرتال عظیم یاهو، زیرمجموعه های فراوان آن و همین طور درآمدهای تبلیغاتی یاهو را در اختیار می گیرد.
 
رقبای وریزون هم در سال های اخیر دست به خریدهای مشابهی زده اند و از جمله AT&T شرکت دایرکت تی وی را خریداری کرده و در حال خرید تایم وارنر است تا حضور خود را در دنیای تفریحات دیجیتال افزایش دهد.
 
وریزون هم پیش از این شرکت ای او ال را خریداری کرده بود. پیش بینی می شود این خریدها بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیش از گذشته رقابتی کند.