بیوگرافی کن تامسون، خالق سیستمعامل یونیکس و زبان برنامهنویسی B
کن تامسون یکی از تأثیرگذارترین متخصصان دنیای کامپیوتر است که پدیدههای پرطرفداری همچون زبان C و سیستمعامل لینوکس، از تلاشهای او زاده شدهاند.
کن تامسون یکی از تأثیرگذارترین متخصصان دنیای کامپیوتر است که پدیدههای پرطرفداری همچون زبان C و سیستمعامل لینوکس، از تلاشهای او زاده شدهاند.
ظاهرا سامسونگ علاقه شدیدی به صفحه نمایشهای خمشدنی پیدا کرده است و خبرها حکایت از آن دارند که شرکت کرهای در حال کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر است. پیش از این و در چند کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی شرکت کار بر روی یک اسمارتفون خمشدنی را تایید کرده بود. حال بیانیه منتشر شده از طرف سامسونگ مهر تاییدی بر شایعات در خصوص کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر زده است.
به مانند گوشیهای هوشمند خم شدنی، سامسونگ در حال همکاری با تولیدکنندگان صفحه نمایش است تا دست به طراحی و تولید لپتاپهایی بزند که نه تنها به سمت داخل و خارج خم میشوند، بلکه تجربه کاربری جدیدی را برای افراد به ارمغان خواهند آورد و در آیندهای نه چندان دور ترند بازار لپتاپها خواهند شد. (لی مین چئول، قائم مقام شرکت سامسونگ)
با طراحی و تولید لپتاپهای انعطافپذیر، سامسونگ میتواند خلاقیتهای بیشماری به دنیای اشباع شده از تکنولوژی لپتاپها تزریق کند. مطمئنا این لپتاپها کاربرد زیادی در تمامی حوزهها خواهند داشت، اما این که تمرکز آنها به کدام سمت و سو خواهد بود، جای سوال دارد. از طرف دیگر تاریخ عرضه این فناوری و همچنین مشخصات آن نیز در هالهای از ابهام قرار دارند.
نوشته سامسونگ در حال کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر است اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
ظاهرا سامسونگ علاقه شدیدی به صفحه نمایشهای خمشدنی پیدا کرده است و خبرها حکایت از آن دارند که شرکت کرهای در حال کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر است. پیش از این و در چند کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی شرکت کار بر روی یک اسمارتفون خمشدنی را تایید کرده بود. حال بیانیه منتشر شده از طرف سامسونگ مهر تاییدی بر شایعات در خصوص کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر زده است.
به مانند گوشیهای هوشمند خم شدنی، سامسونگ در حال همکاری با تولیدکنندگان صفحه نمایش است تا دست به طراحی و تولید لپتاپهایی بزند که نه تنها به سمت داخل و خارج خم میشوند، بلکه تجربه کاربری جدیدی را برای افراد به ارمغان خواهند آورد و در آیندهای نه چندان دور ترند بازار لپتاپها خواهند شد. (لی مین چئول، قائم مقام شرکت سامسونگ)
با طراحی و تولید لپتاپهای انعطافپذیر، سامسونگ میتواند خلاقیتهای بیشماری به دنیای اشباع شده از تکنولوژی لپتاپها تزریق کند. مطمئنا این لپتاپها کاربرد زیادی در تمامی حوزهها خواهند داشت، اما این که تمرکز آنها به کدام سمت و سو خواهد بود، جای سوال دارد. از طرف دیگر تاریخ عرضه این فناوری و همچنین مشخصات آن نیز در هالهای از ابهام قرار دارند.
نوشته سامسونگ در حال کار بر روی یک لپتاپ انعطافپذیر است اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
آیا میدانید چرا کشورهای محصور در خشکی که به آبهای آزاد دسترسی ندارند و فاقد مرز آبی هستند، نیروی دریایی خود را حفظ میکنند؟
تریم یا تیپ خودرو چه معنایی دارد؟ دلیل تفاوت قیمت تریمهای مختلف در مدلهای مشابه یا متنوع چیست؟ در این مقاله به این سؤالها پاسخ میدهیم.
مطلب مشخصات آنر مجیک ۲ منتشر شد ؛ دو دوربین سه گانه خودنمایی میکند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
هفته آینده گوشی آنر مجیک ۲ (Honor Magic 2) معرفی خواهد شد، اما برای دانستن مشخصات آن نیاز به صبر بیشتری ندارید. مشخصات پرچمدار جدید Honor در آژانس رگولاتوری چین تایید شد. امروز دو نسخه متفاوت با کد Honor TNY-AL00 و Honor TNY-TL00 توانست تاییدیه تنا را به دست آورند. گفته میشود که این دو کد منتشر شده...
مطلب مشخصات آنر مجیک ۲ منتشر شد ؛ دو دوربین سه گانه خودنمایی میکند برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
آیا تاکنون شنیدهاید که بدون پرداخت هزینه، کالایی را دریافت نمایید؟ ظاهرا این روزها کارهای دنیا به شکل دیجیتالی با هم مرتبط بوده و به بیان خلاصهتر کاملا مبتنی بر داده هستند. اما آیا رسانههای اجتماعی میتوانند بهصورت رایگان و بدون برداشت دادههای کاربران خود بهکار گرفته شوند؟ یقینا یک فرد چنین تصوری دارد.
MeWe، گونه جدیدی از شبکه رسانه اجتماعی است که در سال 2016 عرضه شد و استفاده از آن نیز رایگان است. بعلاوه این رسانه بدون هرگونه تبلیغات یا جاسوسافزار عرضه میشود. بنابراین چنین کاری چهطور امکانپذیر است؟ برای فهم این موضوع، شخصی با نام دیوید مککورت از کالیفرنیا با مارک وینشتاین، مدیرعامل و موسس MeWe بهصورت تلفنی تماس گرفت.
وینشتاین در این زمینه تازهکار نیست. وی میگوید که پیش از آغاز دوران نوجوانی مارک زاکربرگ مشغول ساخت پلتفرمهای رسانه اجتماعی بوده است. وینشتاین پیش از انفجار حباب دات-کام با معرفی رسانههای SuperFamily و SuperFriends به موفقیتهایی دست یافت. بعلاوه وی چندین کتاب در زمینه حریم خصوصی آنلاین را به رشته تحریر در آورده است.
اکنون با وجود شبکه MeWe، وینشتاین تصور میکند که مشکل ایجاد شده توسط فیسبوک را برطرف نموده است. این ایده الهامبخش زمانی مطرح شد که زاکربرگ اعلام کرد “حریم خصوصی یک معیار اجتماعی مربوط به گذشته است.” وینشتاین اذعان میکند که این بیانیه برای او ناخوشایند بوده و وی تصمیم گرفته تا بستر جدیدی را ایجاد نماید.
وینشتاین، فیسبوک را یک “کمپانی داده” و نه یک شبکه اجتماعی نامگذاری کرده است. با وجود اتهام اخیر موسسه Cambridge Analytica و اخباری مبنی بر اینکه از هر 4 کاربر 18 تا 29 ساله، یک نفر از آنها اکنون اپلیکیشن فیسبوک را حذف کرده است؛ دیوید مککورت اعلام کرد که در ابتدای امر نسبت به آمادگی اکثریت کاربران خارج از فیسبوک جهت مهاجرت به یک مدل متفاوت مردد بوده است.
با اینحال وینشتاین، مدل قدرتمندی را ارایه نمود که در آن همهچیز واقعا در حال تغییر است. وی میگوید: “تقاضا برای چندین سال وجود داشته است.” همچنین خاطرنشان میکند که واتساپ و اسنپچت، فعالیت خود را بهعنوان کمپانیهای برداشت داده آغاز نکردند؛ شرکتهایی که با هدف سودجویی، کاربران را ردیابی میکنند.
استفاده از اپلیکیشن MeWe رایگان بوده و به منظور بهرهگیری از طرحهای ذخیرهسازی، امکان خرید و پرداخت درونبرنامهای اختیاری نیز تعبیه شده است.
عملکرد MeWe بر مبنای قوانین برنامه در زمینه حقوق حریم خصوصی شکل گرفته است. منشوری شامل 10 وعده که به رویکردی بینظیر جهت اعتمادسازی، احترام و صداقت اشاره دارند. بند نهایی این لایحه اعلام میکند که کاربران MeWe در هر زمان حق دارند تا حسابکاربری خود را حذف نمایند. وینشتاین گفت: هر زمان که MeWe سیاستهای خود در زمینه حریم خصوصی را تغییر دهد، این موضوع از طریق پیامک یا ایمیل حاوی لینک حذف حسابکاربری به اطلاع کاربران خواهد رسید. آیا به سیاست جدید علاقه ندارید؟ قضیه به همین سادگی است.
دادههای موسسه Statistica برای 3 ماهه نخست سال 2018 نشان میدهند که نصب 94.24 درصد از کلیه اپلیکیشنهای دانلود شده از فروشگاه پلی استور گوگل رایگان است. مطالعات دریافتهاند که در صورت مطالبه مبلغی حتی معادل 1 دلار توسط توسعهدهندگان، نرخ دانلود برنامهها نسبت به دوران رایگان بودن آنها با افت فاحشی مواجه خواهد شد. حتی در سال 2018 نیز بهنظر میرسد که اکثریت کاربران ترجیح میدهند تا هزینه خدمات آنلاین را با دادههای خود و نه دلارهای جیبشان پرداخت نمایند. با اینحال MeWe این مشکل را برطرف کرده است.
با وجود ناکامی سایر رسانههای اجتماعی، MeWe چگونه به موفقیت خواهد رسید؟
در بازی شبکههای اجتماعی مجهز به حریم خصوصی حرفهای، MeWe تنها بازیگر میدان نیست. Vero حدودا 3 سال پیش عرضه شد و اکنون بهسرعت در حال رشد است. این سرویس جهت اطمینانبخشی نسبت به عدم کسب درآمد از دادههای شما و فروش آگهیهای هدفمند برای بقا از یک مدل اشتراک استفاده میکند. Vero به منظور حفظ جایگاه خود، برای 1 میلیون مشترک نخست به صورت مادامالعمر و رایگان ارایه میشود و حداقل اکنون بهنظر میرسد که این سرویس کار میکند.
همچنین افرادی وجود دارند که برای دستیابی به متد عملکرد MeWe تلاش نموده و ناکام ماندهاند. پروژه انگلیسی Togethera پیش از توقف در آگوست سال 2016 تنها برای مدت زمان 2 سال ادامه پیدا کرد. در حالیکه این شبکه اجتماعی پشتهای با کاربری رایگان و ساختار بدون آگهیهای تبلیغاتی و ضد دادهکاوی اکنون در حالت آفلاین قرار دارد. در حال حاضر بر روی وبسایت شبکه این پیام مشاهده میشود: “زندگی دشوار است. پروژه نابود شده است.”
با اینحال MeWe با سرعت به پیش میرود. کمپانی در ماه جولای اعلام کرد که یک قرارداد مالی اضافی به مبلغ 5.2 میلیون دلار را منعقد نموده و این معاهده مالی و سرمایهگذاری به منظور پشتیبانی مهندسی شبکه MeWe بهکارگیری خواهد شد. به گفته وینشتاین، اکنون میلیونها کاربر از MeWe استفاده میکنند و چشماندازها نیز قابلتوجه بهنظر میرسند. بر اساس پیشبینیها MeWe تا پایان سال 2019 دارای 30 میلیون عضو خواهد بود و تا پایان سال 2020 نیز این رقم به 150 میلیون نفر افزایش پیدا میکند. پیشبینیها بر اساس نرخ رشد فعلی مطرح شدهاند و مدیرعامل نیز با اطمینان ادعا کرده که دستیابی به برآوردهای مذکور کاملا امکانپذیر است. پس MeWe چهطور میتواند در حوزهای موفق شود که سایرین در آن به شکل چشمگیری ناکام بودهاند؟ برای شروع بایستی یادآور شد که MeWe بر مدل رایگان خود کاملا متکی نیست. این برنامه بهصورت مادامالعمر رایگان است؛ اما مجهز به گزینههای ممتاز فضای ذخیرهسازی، ایموجیهای پولی و مشخصه جدید صفحات (Pages) جهت رقابت با صفحات طرفداری فیسبوک است. به لطف جنبه تجاری محصول، بهرهمندی از این قابلیتها ماهیانه 2.99 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
MeWe پرو، سرویس ارتباط و همکاری برای کسب وکارهایی است که به شکل منقطع با یکدیگر رقابت نموده و درآمد کسب میکنند. بهصورت خلاصه اگر MeWe طی ماه جاری، تعداد بسیار زیادی ایموجی را به فروش نرساند، دستاورد بزرگی نداشته است.
همچنین مارک وینشتاین توانست به عضویت هیئت مدیره و سمت مشاور تیم برنرز لی دست یابد. وجود این 2 عامل در یک شخص و جاهطلبی MeWe برای تبدیل شدن به نخستین شبکه اجتماعی رونمایی شده با پلتفرم هویتی قدرتمند و غیرمتمرکز مخترع شبکه جهانی وب میتواند شمایل وب را تغییر دهد. برنرز لی صریحا به MeWe اعتقاد دارد.
هیئت مشاورهای MeWe نیز شامل نامهایی نظیر راج سیسودیا موسس وبسایت ConsciousCapitalism.org، فیلیپ روگاوی، متخصص خبره رمزنگاری، پروفسور UC Davis و الیزابت جی، کارشناس راهبرد و سرمایه انسانی است.
دیوید مککورت میگوید: “به عقیده من بیتوجهی به اطمینان مارک وینشتاین نسبت به آینده MeWe، امری دشوار خواهد بود و وی فردی قابلاعتماد است. MeWe در ماه می سال جاری یک صفحه تبلیغاتی کامل در نشریه نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد و ضمن اشاره به فیسبوک، هیچگونه حملهای را علیه این شبکه اجتماعی ترتیب نداد.
در حال حاضر MeWe با 8 زبان مختلف شامل ژاپنی و عربی قابلدسترس است. برنامه عرضه نسخههای کرهای و ایتالیایی نیز در دستور کار قرار دارد. کاربران میتوانند از این شبکه اجتماعی بر روی کامپیوتر دسکتاپ و موبایل خود استفاده نمایند. شما در خصوص طرح مفهومی یک شبکه اجتماعی خصوصی و رایگان چهطور فکر میکنید؟ آیا این پدیده واقعا غیرممکن است؟
نوشته امکان فعالیت رسانههای اجتماعی بدون نیاز به دادهکاوی! اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
آیا تاکنون شنیدهاید که بدون پرداخت هزینه، کالایی را دریافت نمایید؟ ظاهرا این روزها کارهای دنیا به شکل دیجیتالی با هم مرتبط بوده و به بیان خلاصهتر کاملا مبتنی بر داده هستند. اما آیا رسانههای اجتماعی میتوانند بهصورت رایگان و بدون برداشت دادههای کاربران خود بهکار گرفته شوند؟ یقینا یک فرد چنین تصوری دارد.
MeWe، گونه جدیدی از شبکه رسانه اجتماعی است که در سال 2016 عرضه شد و استفاده از آن نیز رایگان است. بعلاوه این رسانه بدون هرگونه تبلیغات یا جاسوسافزار عرضه میشود. بنابراین چنین کاری چهطور امکانپذیر است؟ برای فهم این موضوع، شخصی با نام دیوید مککورت از کالیفرنیا با مارک وینشتاین، مدیرعامل و موسس MeWe بهصورت تلفنی تماس گرفت.
وینشتاین در این زمینه تازهکار نیست. وی میگوید که پیش از آغاز دوران نوجوانی مارک زاکربرگ مشغول ساخت پلتفرمهای رسانه اجتماعی بوده است. وینشتاین پیش از انفجار حباب دات-کام با معرفی رسانههای SuperFamily و SuperFriends به موفقیتهایی دست یافت. بعلاوه وی چندین کتاب در زمینه حریم خصوصی آنلاین را به رشته تحریر در آورده است.
اکنون با وجود شبکه MeWe، وینشتاین تصور میکند که مشکل ایجاد شده توسط فیسبوک را برطرف نموده است. این ایده الهامبخش زمانی مطرح شد که زاکربرگ اعلام کرد “حریم خصوصی یک معیار اجتماعی مربوط به گذشته است.” وینشتاین اذعان میکند که این بیانیه برای او ناخوشایند بوده و وی تصمیم گرفته تا بستر جدیدی را ایجاد نماید.
وینشتاین، فیسبوک را یک “کمپانی داده” و نه یک شبکه اجتماعی نامگذاری کرده است. با وجود اتهام اخیر موسسه Cambridge Analytica و اخباری مبنی بر اینکه از هر 4 کاربر 18 تا 29 ساله، یک نفر از آنها اکنون اپلیکیشن فیسبوک را حذف کرده است؛ دیوید مککورت اعلام کرد که در ابتدای امر نسبت به آمادگی اکثریت کاربران خارج از فیسبوک جهت مهاجرت به یک مدل متفاوت مردد بوده است.
با اینحال وینشتاین، مدل قدرتمندی را ارایه نمود که در آن همهچیز واقعا در حال تغییر است. وی میگوید: “تقاضا برای چندین سال وجود داشته است.” همچنین خاطرنشان میکند که واتساپ و اسنپچت، فعالیت خود را بهعنوان کمپانیهای برداشت داده آغاز نکردند؛ شرکتهایی که با هدف سودجویی، کاربران را ردیابی میکنند.
استفاده از اپلیکیشن MeWe رایگان بوده و به منظور بهرهگیری از طرحهای ذخیرهسازی، امکان خرید و پرداخت درونبرنامهای اختیاری نیز تعبیه شده است.
عملکرد MeWe بر مبنای قوانین برنامه در زمینه حقوق حریم خصوصی شکل گرفته است. منشوری شامل 10 وعده که به رویکردی بینظیر جهت اعتمادسازی، احترام و صداقت اشاره دارند. بند نهایی این لایحه اعلام میکند که کاربران MeWe در هر زمان حق دارند تا حسابکاربری خود را حذف نمایند. وینشتاین گفت: هر زمان که MeWe سیاستهای خود در زمینه حریم خصوصی را تغییر دهد، این موضوع از طریق پیامک یا ایمیل حاوی لینک حذف حسابکاربری به اطلاع کاربران خواهد رسید. آیا به سیاست جدید علاقه ندارید؟ قضیه به همین سادگی است.
دادههای موسسه Statistica برای 3 ماهه نخست سال 2018 نشان میدهند که نصب 94.24 درصد از کلیه اپلیکیشنهای دانلود شده از فروشگاه پلی استور گوگل رایگان است. مطالعات دریافتهاند که در صورت مطالبه مبلغی حتی معادل 1 دلار توسط توسعهدهندگان، نرخ دانلود برنامهها نسبت به دوران رایگان بودن آنها با افت فاحشی مواجه خواهد شد. حتی در سال 2018 نیز بهنظر میرسد که اکثریت کاربران ترجیح میدهند تا هزینه خدمات آنلاین را با دادههای خود و نه دلارهای جیبشان پرداخت نمایند. با اینحال MeWe این مشکل را برطرف کرده است.
با وجود ناکامی سایر رسانههای اجتماعی، MeWe چگونه به موفقیت خواهد رسید؟
در بازی شبکههای اجتماعی مجهز به حریم خصوصی حرفهای، MeWe تنها بازیگر میدان نیست. Vero حدودا 3 سال پیش عرضه شد و اکنون بهسرعت در حال رشد است. این سرویس جهت اطمینانبخشی نسبت به عدم کسب درآمد از دادههای شما و فروش آگهیهای هدفمند برای بقا از یک مدل اشتراک استفاده میکند. Vero به منظور حفظ جایگاه خود، برای 1 میلیون مشترک نخست به صورت مادامالعمر و رایگان ارایه میشود و حداقل اکنون بهنظر میرسد که این سرویس کار میکند.
همچنین افرادی وجود دارند که برای دستیابی به متد عملکرد MeWe تلاش نموده و ناکام ماندهاند. پروژه انگلیسی Togethera پیش از توقف در آگوست سال 2016 تنها برای مدت زمان 2 سال ادامه پیدا کرد. در حالیکه این شبکه اجتماعی پشتهای با کاربری رایگان و ساختار بدون آگهیهای تبلیغاتی و ضد دادهکاوی اکنون در حالت آفلاین قرار دارد. در حال حاضر بر روی وبسایت شبکه این پیام مشاهده میشود: “زندگی دشوار است. پروژه نابود شده است.”
با اینحال MeWe با سرعت به پیش میرود. کمپانی در ماه جولای اعلام کرد که یک قرارداد مالی اضافی به مبلغ 5.2 میلیون دلار را منعقد نموده و این معاهده مالی و سرمایهگذاری به منظور پشتیبانی مهندسی شبکه MeWe بهکارگیری خواهد شد. به گفته وینشتاین، اکنون میلیونها کاربر از MeWe استفاده میکنند و چشماندازها نیز قابلتوجه بهنظر میرسند. بر اساس پیشبینیها MeWe تا پایان سال 2019 دارای 30 میلیون عضو خواهد بود و تا پایان سال 2020 نیز این رقم به 150 میلیون نفر افزایش پیدا میکند. پیشبینیها بر اساس نرخ رشد فعلی مطرح شدهاند و مدیرعامل نیز با اطمینان ادعا کرده که دستیابی به برآوردهای مذکور کاملا امکانپذیر است. پس MeWe چهطور میتواند در حوزهای موفق شود که سایرین در آن به شکل چشمگیری ناکام بودهاند؟ برای شروع بایستی یادآور شد که MeWe بر مدل رایگان خود کاملا متکی نیست. این برنامه بهصورت مادامالعمر رایگان است؛ اما مجهز به گزینههای ممتاز فضای ذخیرهسازی، ایموجیهای پولی و مشخصه جدید صفحات (Pages) جهت رقابت با صفحات طرفداری فیسبوک است. به لطف جنبه تجاری محصول، بهرهمندی از این قابلیتها ماهیانه 2.99 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
MeWe پرو، سرویس ارتباط و همکاری برای کسب وکارهایی است که به شکل منقطع با یکدیگر رقابت نموده و درآمد کسب میکنند. بهصورت خلاصه اگر MeWe طی ماه جاری، تعداد بسیار زیادی ایموجی را به فروش نرساند، دستاورد بزرگی نداشته است.
همچنین مارک وینشتاین توانست به عضویت هیئت مدیره و سمت مشاور تیم برنرز لی دست یابد. وجود این 2 عامل در یک شخص و جاهطلبی MeWe برای تبدیل شدن به نخستین شبکه اجتماعی رونمایی شده با پلتفرم هویتی قدرتمند و غیرمتمرکز مخترع شبکه جهانی وب میتواند شمایل وب را تغییر دهد. برنرز لی صریحا به MeWe اعتقاد دارد.
هیئت مشاورهای MeWe نیز شامل نامهایی نظیر راج سیسودیا موسس وبسایت ConsciousCapitalism.org، فیلیپ روگاوی، متخصص خبره رمزنگاری، پروفسور UC Davis و الیزابت جی، کارشناس راهبرد و سرمایه انسانی است.
دیوید مککورت میگوید: “به عقیده من بیتوجهی به اطمینان مارک وینشتاین نسبت به آینده MeWe، امری دشوار خواهد بود و وی فردی قابلاعتماد است. MeWe در ماه می سال جاری یک صفحه تبلیغاتی کامل در نشریه نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد و ضمن اشاره به فیسبوک، هیچگونه حملهای را علیه این شبکه اجتماعی ترتیب نداد.
در حال حاضر MeWe با 8 زبان مختلف شامل ژاپنی و عربی قابلدسترس است. برنامه عرضه نسخههای کرهای و ایتالیایی نیز در دستور کار قرار دارد. کاربران میتوانند از این شبکه اجتماعی بر روی کامپیوتر دسکتاپ و موبایل خود استفاده نمایند. شما در خصوص طرح مفهومی یک شبکه اجتماعی خصوصی و رایگان چهطور فکر میکنید؟ آیا این پدیده واقعا غیرممکن است؟
نوشته امکان فعالیت رسانههای اجتماعی بدون نیاز به دادهکاوی! اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
یک پی برای انواع کسب و کارهای اینترنتی با هر زبان برنامهنویسی این امکان را فراهم میکند تا همانند سایر کسب و کارهای آنلاین در سراسر دنیا بتوانند تعاملات مالی بینالمللی داشته باشند.
چندی پیش شرکت هواوی در مراسمی که در لندن برگزار شد، از جدیدترین پرچمداران خود یعنی سری mate 20 به طور رسمی رونمایی کرد. در این مراسم تکنولوژیهایی برای اولین بار در بازار گوشی های هوشمند در گوشیهای سری Huawei mate 20 معرفی شد که از جمله آنها میتوان به سیستم شارژ فوق سریع این گوشیها اشاره کرد.
هواوی میت 20 به یک شارژر فوق سریع 40 واتی و باتری پرظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.
قابلیت شارژ فوق سریع 40 واتی این گوشی توانسته است در بین طرفداران دنیای گوشیهای هوشمند توجه زیادی به خود جلب کند، چرا که تاکنون چنین سیستم شارژی در هیچ گوشی پرچمدار دیگری در این حد و اندازه دیده نشده است.
در راستای اثبات قدرت حقیقی این سیستم شارژ 40 واتی نیز آزمایشات متنوعی انجام شده است که بر اساس نتایج به دست آمده، Huawei mate 20 در حالت خالی بودن کامل باتری تنها با گذشت زمان 68 دقیقهای به شارژ 100 درصدی میرسد. 15 دقیقه پس از آغاز شارژ، باتری به 36 درصد و 50 دقیقه پس از آغاز شارژ، این عدد به 95 درصد میرسد و پس از این مرحله، باقی مانده شارژ گوشی به آرامی صورت میپذیرد.
در این آزمایش، در مقابل سامسونگ گلکسی نوت 9 با قابلیت شارژ سریع 18 واتی و باتری 4000 میلی آمپری 109 دقیقه زمان نیاز دارد تا به صورت کامل شارژ شود که حدود 40 دقیقه طولانیتر از زمان شارژ کامل گوشی هواوی است؛ به عبارت دیگر شارژ 40 واتی هواوی این قابلیت را دارد که در هر دقیقه 1.5 درصد شارژ کند.
به منظور حفظ امنیت کاربر در حین شارژ گوشی، هواوی اذعان داشته که دارای اولین گواهی امنیت سیستم شارژ سریع گوشی از شرکت آلمانی TÜV Rheinland است، به همین دلیل نیازی به نگرانی کاربران در حین شارژ شدن گوشی میت 20 پرو نیست.
نوشته تجربه شارژ فوق سریع 40 واتی هواوی میت 20 پرو! اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.