آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با آی‌فون‌های آینده اپل

الگوهای طراحی آی‌فون‌های سال 2020 اپل احتمالا تا 5 یا 6 ماه آینده نهایی نخواهند شد؛ اما طرح یک شایعه جدید توسط بن گسکین نشان می‌دهد که اپل پیش‌تر چندین الگوی طراحی مختلف را مورد آزمایش قرار داده است. پیش از ادامه بحث بایستی خاطرنشان کرد که شایعات مطرح شده از سوی گسکین همواره ماهیت حقیقی پیدا نکرده‌اند؛ لذا بایستی به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کرد.

آی‌فون 11 پرو و پرو مکس

آی‌فون پرو آینده بالاخره از طراحی کنونی ناچ خلاص خواهد شد!

بر اساس اطلاعات ارایه شده، در حال حاضر اپل بر روی چندین نمونه اولیه سامانه فیس آی‌دی با ساختار اپتیکی جدید کار می‌کند. گزارش شده که برخی از این سیستم‌ها دارای پهنای کم‌تری هستند؛ پدیده‌ای که به‌معنای کاهش چشمگیر اندازه ناچ خواهد بود. برخی دیگر ادعا می‌کنند که این سامانه به اندازه‌ای جمع‌وجور است که درون حاشیه فوقانی گوشی مستقر می‌شود؛ اگرچه مشخص نیست که آیا این الگو مستلزم افزایش پهنای حاشیه فوقانی نمایشگر خواهد بود یا خیر. اجزای سیستم فیس آی‌دی جدید اپل احتمالا با ایجاد یک سامانه سریع‌تر و ایمن‌تر امکان بهره‌برداری کاربران از زوایای مختلف را فراهم می‌کنند.

بسیاری از کاربران خواهان به‌کارگیری سیستم فیس آی‌دی با قابلیت اسکن چهره کاربر حتی هنگام قرارگیری گوشی بر روی میز یا مکان‌های مسطح هستند؛ لذا این مورد احتمالا یکی از اصلاحاتی است که اپل در آی‌فون‌های سال آینده خود از آن رونمایی خواهد کرد.

طراحی به‌روزرسانی شده ناچ احتمالا در 2 هندست آی‌فون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی و آی‌فون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی به‌کار گرفته خواهد شد. بعلاوه اندازه حواشی اطراف نمایشگر هر 2 هندست نیز اندکی کاهش خواهد یافت. دلیل پشت‌پرده تصمیم اپل برای عدم به‌کارگیری طراحی جدید در آی‌فون 12 احتمالا به مقوله هزینه‌ها مربوط می‌شود؛ اما کاربران مدل معمولی آی‌فون نیز نادیده گرفته نخواهند شد. بر اساس گزارشات، این هندست در عوض استفاده از پنل LCD آی‌فون 11 به سراغ پنل اولد مشابه با نمونه موجود در آی‌فون‌های پرو امسال خواهد رفت.

تصویر مفهومی آی‌فون با ناچ کوچک‌تر

پنل پشتی کلیه مدل‌های آی‌فون نسل آینده اپل از ماژول دوربین بحث‌برانگیز و مربعی‌شکل آی‌فون‌های سال 2019 میزبانی خواهد کرد؛ اما این‌بار شاهد استفاده از حسگرهای جدیدی خواهیم بود. بر اساس گزارشات، سری آی‌فون 12 پرو مجهز به یک حسگر TOF خواهد بود؛ در حالی‌که آی‌فون 12 از یک دوربین زوم تله‌فوتو استفاده می‌کند.

به‌کارگیری خطوط آنتن عریض‌تر امکان اتصال به شبکه 5G را فراهم می‌کند

استفاده از قاب جدید یکی دیگر از تغییرات احتمالی هندست‌های سری آی‌فون 12 به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب فریم‌های جدید در مقایسه با انواع کنونی به میزان قابل‌توجهی تخت‌تر بوده و با الگوی مورد استفاده در آی‌فون 4s شباهت زیادی دارند. هنوز روشن نیست که اپل قصد دارد از کدام مواداولیه استفاده کند؛ اما دستگاه‌های سری پرو احتمالا با قاب‌هایی از جنس استیل ضدزنگ عرضه خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که نسخه معمولی آی‌فون 12 نیز مجهز به قاب آلومینیومی باشد.

بر اساس اظهارات بن گسکین، فریم‌های فلزی بازنگری شده به‌همراه خطوط عریض‌تر آنتن در بخش‌های تحتانی، فوقانی و طرفین مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکنون ضخامت این قسمت‌ها بیش از 1 میلی‌متر است. بعلاوه مواد پلاستیکی مورد استفاده در مقطع کنونی با شیشه، سرامیک یا سافایر جایگزین خواهند شد. این تغییرات بایستی موجب ارتقاء کلی کیفیت اتصال و به تبع آن سازگاری دستگاه با شبکه‌های 5G شود. برخلاف گزارشات پیشین اکنون انتظار می‌رود که کلیه مدل‌های آی‌فون 2020 اپل با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی شوند و این قابلیت صرفا متعلق به مدل‌های پرو نخواهد بود.

اپل نهایتا تصمیم گرفته تا از شر کلیه درگاه‌های فیزیکی خلاص شود!

بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، آی‌فون 12 پرو مجهز به درگاه USB-C خواهد بود؛ در حالی‌که آی‌فون 12 کماکان از اتصال لایتنینگ استفاده خواهد کرد. اما در صورت صحت اطلاعات ارائه شده توسط آقای گسکین، هیچ‌کدام از درگاه‌های فوق در اهداف بلندمدت اپل جای نخواهند داشت.

ظاهرا غول کوپرتینویی امیدوار است تا نهایتا درگاه‌های فیزیکی خود را با ورژنی از فناوری شارژ بی‌سیم فعلی و تکنولوژی فوق‌ پهن‌باند (UWB) جهت انتقال داده جایگزین نماید. فناوری UWB امکان انتقال داده با حداکثر سرعت‌های 500 و 110 مگابیت‌برثانیه‌ای در فواصل 3 و 10 متری را فراهم می‌کند.

سری آی‌فون 11 مجهز به تراشه اپلی U1 بوده و از فناوری UWB بهره می‌گیرند. دستگاه‌های ایرپاد پرو و اپل تگ نیز از این تکنولوژی بهره‌برداری خواهند کرد. اما آقای گسکین معتقد است که ایده جایگزینی درگاه فیزیکی آی‌فون‌ها در سریع‌ترین حالت ممکن تا سال 2023 عملیاتی نخواهد شد.

نوشته آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با آی‌فون‌های آینده اپل اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.