آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با عینک واقعیت‌افزوده اپل

اکنون مدت‌هاست که مشخص شده اپل بر روی توسعه عینک‌ واقعیت‌افزوده خود کار می‌کند. اما روز جمعه 8 مارس جزئیات بیش‌تری در خصوص این پروژه اعلام شد. بر اساس یادداشتی که مینگ چی کو؛ تحلیل‌گر قابل‌اعتماد اپل برای سرمایه‌گذاران ارسال نموده است؛ عینک واقعیت‌افزوده اپل احتمالا به‌زودی عرضه خواهد شد. همچنین تولید انبوه این گجت در 3 ماهه چهارم سال 2019 آغاز می‌شود. البته وب‌سایت 9to5Mac خاطرنشان می‌کند که عینک واقعیت‌افزوده اپل تا پیش از 6 ماهه دوم سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

در حالی‌که شایعات قبلی نشان دادند که عینک واقعیت‌افزوده اپل احتمالا از یک سیستم‌عامل مستقل بهره خواهد برد؛ اما در عوض آقای کو ادعا می‌کند که این گجت‌ها شدیدا به آی‌فون وابسته خواهند بود. این موضوع بدان معناست که عینک اپل احتمالا تنها دارای یک نمایشگر، یک دوربین و اجزای ضروری جهت برقراری ارتباط بی‌سیم است. بعلاوه این عینک احتمالا در مقایسه با هولولنز مایکروسافت سبک‌تر بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت‌تر است؛ چرا که آی‌فون مسئولیت پردازش کلیه امورات مرتبط با تجربه واقعیت‌افزوده را بر عهده می‌گیرد. با توجه به یادداشت کو هنوز مشخص نیست که هدست دقیقا با چه شیوه‌ای به آی‌فون متصل خواهد شد؛ اما این‌کار احتمالا با سازوکاری مشابه اپل‌واچ انجام می‌شود.

بعلاوه هنوز روشن نیست که استفاده از عینک جدید چگونه بر شارژدهی باتری و عملکرد پردازشی آی‌فون و سایر دستگاه‌های iOS تاثیر خواهد گذاشت. پیش‌تر اپل در حوزه واقعیت‌افزوده سرمایه‌گذاری هنگفتی را انجام داده است و ارایه اپلیکیشن‌های متنوع از طریق پلتفرم ARKit کمپانی نیز به بهترین شکل این موضوع را اثبات می‌کند. در نتیجه قدرت پردازشی آی‌فون‌های کنونی احتمالا از توان لازم جهت مدیریت اتصالات و تجارب مرتبط با این عینک بیش‌تر خواهد بود. همچنین به گفته وب‌سایت TomsGuide، اپل پیش‌تر چند فناوری مرتبط با واقعیت‌افزوده را ثبت نموده و امتیاز برخی کمپانی‌های تولیدکننده نمایشگر عینک‌های واقعیت‌افزوده را خریداری کرده است.

در صورت صحت پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، جالب خواهد بود که ببینیم این اکسسوری جدید چگونه با اکوسیستم اپل سازگار خواهد شد. طبیعتا اکنون به‌نظر می‌رسد که عینک واقعیت‌افزوده اپل منحصرا به دستگاه‌های iOS متصل می‌شود و این موضوع احتمالا مشتریان را برای خریداری آی‌فون یا آی‌پد و لذت بردن از تجربه واقعیت‌افزوده تشویق خواهد کرد. بعلاوه این پدیده می‌تواند قیمت نهایی هدست را کاهش دهد.

در حال حاضر هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی مایکروسافت نیز با تبعیت از الگویی مشابه به کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 متصل می‌شوند (البته از طریق سیم و با محدودیت‌های داخلی). با عرضه این عینک‌ها به بازار، اپل می‌تواند بازار هدست‌های واقعیت‌افزوده، واقعیت‌مجازی و واقعیت‌ترکیبی را متحول نماید. این پدیده موجب شکل‌گیری فضای رقابتی میان مایکروسافت، فیس‌بوک، اچ‌تی‌سی و سایر تولیدکنندگان جهت دستیابی به درآمد بیش‌تر خواهد شد.

نوشته آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با عینک واقعیت‌افزوده اپل اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.