آخرین عکس تلسکوپ هابل در سال ۲۰۱۶ و کهکشان‌ مایکروویوی

آخرین عکس تلسکوپ هابل در سال 2016 و کهکشان‌ مایکروویوی
آخرین عکس تلسکوپ هابل در سال ۲۰۱۶، کهکشانی غیر معمول است، کهکشانی که به جای انتشار نور مرئی، امواج مایکروویو از خود ساطع می کند. عکسی که مشاهده می کنید، تصویر کلی از IRAS 16399-0937 در فاصله ۳۷۰ میلیون سال نوری از زمین است. کهکشان های مگا میزر دارای شدت نور بسیاری هستند و حدود ۱۰۰ میلیون برابر روشن تر از نواحی هستند که مایکروویو و یا میزر ساطع می کنند. این کهکشان ها در نواحی تشکیل ستارگان در کهکشان راه شیری یافت می شوند.

برای گرفتن آخرین عکس تلسکوپ هابل، این تلسکوپ از موج های مختلفی بهره برده، این تلسکوپ فضایی از دو ابزار، دوربین پیشرفته نقشه برداری (ACS) و دوربین نزدیک مادون قرمز و طیف سنج چند شی (NICMOS) بهره برده است. این تصاویر با وضوح بالا به دانشمندان تیم هابل امکان مشاهده کهکشانی با دو هسته جداگانه را داد که گازهای کیهانی ضخیم و گرد و غبار را در خود داشتند.

به لطف این تصاویر جدید همچنین، این دانشمندان کشف کردند، سیاه چاله ای ۱۰۰ بزرگتر از خورشید در این کهکشان وجود دارد.

تلسکوپ هابل با وجود راه اندازی جانشینش، تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال ۲۰۱۸، هنوز فاصله زیادی تا پایان ماموریتش دارد. در طول چند سال گذشته، هابل به ما امکان مشاهده برخی از دورترین ستارگانی که تاکنون قادر به مشاهده شان بوده ایم را داده است. هابل همچنین امکان حل برخی از اسرار کیهانی را به ما داده است، از جمله، شکل گیری کهکشان ها و منشا درخشش حباب های لیمن آلفا.

.

منبع: engadget

نوشته آخرین عکس تلسکوپ هابل در سال ۲۰۱۶ و کهکشان‌ مایکروویوی اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.