آخرین لیست اماکن دیدنی تهران

اماکن دیدنی تهران

کلان‌شهر تهران پایتخت ایران و بزرگ‌ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. تهران در دامنه‌های جنوبی البرز گسترده شده و بیش از ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر به عنوان پرجمعیت ترین شهر غرب آسیا نیز شناخته می‌شود. تهران با در برداشتن مجموعه ای بی‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری که قسمت عمده‌ی آن‌را کاخ‌ها و موزه‌ها تشکیل می‌دهند در کنار نقش پررنگی که در زمینه‌ی اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر داراست به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران به شمار می‌رود. اما جاذبه‌های گردشگری تهران به جاذبه‌های تاریخی محدود نمی‌شود، بلکه اخیراً مواردی به عنوان جاذبه‌های گردشگری به تهران اضافه شده که لذت سفر به این شهر را دو چندان می‌کند. آخرین لیست اماکن دیدنی تهران را در این مطلب از مِستر بلیط مطالعه خواهید کرد.

اماکن دیدنی تهران

برج میلاد

برج میلاد را احتمالاً می‌توان به عنوان مهم‌ترین و ملموس‌ترین نماد جدید شهر تهران دانست. این برج ۴۳۵ متری که در شمال غربی تهران جا خوش کرده، نه تنها بلندترین ساختمان در ایران است بلکه به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی در جهان نیز به حساب می‌آید. برج میلاد از امکانات و دیدنی‌های فراوانی بهره مند است: رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و متنوع، رواق‌ها، سالن همایش، فروشگاه،… جالب است بدانید اولین و تنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران در برج میلاد قرار دارد.

 

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی ملی ایران با مساحتی برابر ۱۴۵ هکتار در زمین‌های چیتگر و در شمال غربی تهران قرار گرفته است. این باغ شامل ۳ هزار گونه از گیاهان درختچه ای، بوته ای و درختی است. لازم به ذکر است بهترین زمان برای بازدید از این باغ فصل بهار تلقی می‌شود.

 

بوستان باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی دارای مساحتی بالغ بر سه و نیم هکتار است. این بوستان بر اساس الگوی باغ‌های ایرانی طراحی و ساخته شده و به عنوان یکی از اماکن دیدنی جدید تهران شناخته می‌شود. باغ ایرانی در ده ونک و شهرداری منطقه‌ی ۳ تهران قرار گرفته است. در دو و نیم هکتار از مساحت کل باغ که به فضای سبز اختصاص داده شده انواع گل‌ها و گیاهان از جمله برگ بو، زرشک، رز، نسترن و شیر خشت به چشم می‌خورد. لازم است بدانید بوستان باغ ایرانی به معابری بهینه سازی شده برای عبور توانخواهان جسمی مجهز گردیده است.

 

پل طبیعت

پل طبیعت یک پل دو طبقه پیاده رو است که در منطقه‌ی عباس آباد تهران قرار دارد. پل طبیعت نیز به عنوان یکی از نمادهای جدید شهر تهران به شمار می‌رود. این پل از عرض بزرگراه مدرس عبور کرده و بوستان طالقانی در شرق و بوستان آب و آتش در غرب را به یکدیگر متصل می‌کند. طراحی و معماری پل طبیعت توسط لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی انجام گرفته است. طول پل طبیعت ۳۰۰ متر و وزن ان در حدود ۲ هزار تن می‌باشد. پل طبیعت بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی در ایران به شمار می‌رود. طراحی پل طبیعت با الهام از معماری پل‌های قدیمی مانند پل خواجو انجام گرفته و در نوع خود منحصر بفرد می‌باشد. در طول پل فضاهایی با کاربری‌های فرهنگی هنری و تفریحی گردشگری ساخته شده است. پل طبیعت تا کنون موفق به کسب جوایز متعددی شده است.

 

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از مشهورترین و متفاوت ترین بوستان‌ها در شهر تهران به شمار می‌رود. این بوستان مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع را دارا بوده و بدون شک یکی از اماکن دیدنی جدید در شهر تهران می‌باشد. بوستان آب و آتش از تجهیزاتی چون برج‌های آتش، آب‌نما، پل ابریشم، کالسکه رانی، فانوس دریایی و فضاهای مخصوص آب بازی بهره مند است. یک پل کابلی که مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری است بوستان آب و آتش را به بوستان نوروز متصل می‌نماید. آب و آتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی قرار دارد.

 

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در تهران به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۳ افتتاح گردید. مرکز خرید پالادیوم از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و فروشگاه‌های بسیار لوکس از برندهای معتبر جهانی برخوردار است.

 

سفر به تهران

همانطور که ذکر شد تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در کشور محسوب می‌شود. شاید سریع‌ترین راه برای سفر به تهران خرید بلیط هواپیما باشد. شهر تهران دارای دو فرودگاه بین المللی به نام‌های مهرآباد و امام خمینی است. فرودگاه بین المللی مهرآباد مختص پروازهای حج و داخلی و فرودگاه بین المللی امام خمینی مختص پروازهای خارجی این شهر است. بلیط هواپیما تهران پرتقاضاترین در لیست مقاصد پروازی ایرلاین‌ها به شمار می‌رود.

سفر به تهران از طریق اتوبوس نیز امکان پذیر است. تهران دارای پنج پایانه‌ی مسافربری می‌باشد: پایانه‌ی جنوب، پایانه‌ی غرب، پایانه‌ی شرق، پایانه‌ی بیهقی و پایانه‌ی پونک. بلیط اتوبوس تهران نیز در جدول زمان بندی بسیار منظم و توسط تمامی شرکت‌های مسافربری از تمامی شهرهای کوچک و بزرگ ایران عرضه می‌شود.

چه با اتوبوس سفر کنیم، چه با قطار و هواپیما، برای خرید آنلاین بلیط خود نیاز به وب‌سایتی معتبر داریم. مستر بلیط یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار است. در این سامانه می‌توانید به راحتی شهر مبدأ خود را وارد کرده و لیستی از کامل‌ترین و ارزان‌ترین بلیط‌ها به مقصد تهران را مشاهده و سپس به آسانی خریداری کنید.

نوشته آخرین لیست اماکن دیدنی تهران اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.