آذری‌جهرمی: آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در برگزاری جام جهانی قطر

 
وزیر ارتباطات در دیدار با نخست‌وزیر قطر در دوحه از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در برگزاری جام جهانی قطر خبر داد.
 
 درخواست محمدجواد آذری جهرمی مبنی بر آمادگی شرکت‌های ایرانی در برگزاری جام جهانی قطر مورد استقبال نخست وزیر قطر قرار گرفت و مقرر شد وزرای ارتباطات دو کشور جزئیات این همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
 
آذری‌جهرمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند مقابله ایران با تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: هرچند این تحریم‌ها شرایط رشد اقتصادی در ایران را به طور موقت کند کرده اما اقتصاد بخش آی‌سی‌تی به ویژه در عرصه شرکت‌های نوآور و خلاق با رشد چشمگیری روبرو بوده است.
 
وی با اشاره به وضعیت موجود روابط تجاری میان ایران و شرکت‌های قطری در حوزه تلکام و فناوری اطلاعات گفت: سطح موجود روابط تجاری در این بخش متناسب با فضای دوستانه روابط دو کشور نیست و باید به‌طور چشمگیری ارتقا یابد.
 
عبدالله بن ناصر بن‌خلیفه آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر نیز با اشاره به روابط گرم و دوستانه دو کشور گفت: امیر قطر برای توسعه روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها دستور اکید صادر کرده است.
 
نخست‌وزیر قطر با اشاره به تجربه مقاومت قطر در برابر تحریم‌های تحمیل شده به این کشور از سوی برخی کشورهای منطقه گفت: قطر به رشد اقتصادی خود ادامه داده و پروژه های توسعه زیرساخت‌های مربوط به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است.
 
نخست وزیر قطر با اعلام تمایل دولت قطر برای توسعه روابط با ایران در عرصه فناوری و نوآوری، حمایت کامل خود را از همکاری های رو به رشد وزارتخانه های ارتباطات دو کشور در این زمینه اعلام کرد.