آذری جهرمی: با سامانه استعلام مدرک تحصیلی دیگر کسی خودش را دکتر و مهندس معرفی نمی‌کند!

محمد جواد آذری جهرمی روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت به جمع خبرنگاران آمد و از احتمال در دسترس قرار گرفتن مدرک تحصیلی تمام شهروندان ایرانی در یک سامانه جامع خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات پیش آمده جهت بررسی سوابق تحصیلی یکی از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا شاهد بودیم که سوابق تحصیلی یکی از نمایندگان مجلس با اشکالاتی همراه بود و با مشکل مواجه شد. راه حل این مشکل آن است که مدارک تحصیلی به صورت الکترونیکی اصالت سنجی شود. این اتفاق با همکاری وزارت علوم رخ داده و این وزارتخانه اقدامات لازم را انجام داده و از سال 92 تا کنون همه دانشگاه‌ها در سامانه‌ای که برای همین امر طراحی شده، مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان خود را کامل کرده‌اند. این سامانه در حال حاضر برای ارگان‌های دولتی است اما می‌خواهیم آن را به صورت عمومی در اختیار همه مردم قرار دهیم.

آذری جهرمی در مورد انتشار اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان در سامانه‌ای جامع گفت: احتمال دارد که این اتفاق برای تمامی شهروندان عملی شود و در سامانه‌ای تمام مدارک تحصیلی شهروندان با حذف بخش‌های حریم خصوصی در دسترس عموم قرار بگیرد. آقای رئیس جمهور نیز به عملی شدن این طرح تاکید دارند و با همکاری معاونت حقوقی ابعاد این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

جهرمی ادامه داد: با این اتفاق همه می‌توانند ببینند که مثلا مدرک تحصیلی بنده چیست و کجا درس خواندم، در این صورت دیگر به کسی که مدرک مهندسی دارد، دکتر نمی‌گوییم و کسی نمی‌تواند خود را بی‌دلیل دکتر و مهندس معرفی کند.

روز گذشته سامانه استعلام مدرک تحصیلی برای بخش‌های دولتی رونمایی شد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص سامانه استعلام مدارک تحصیلی گفت: تمام دستگاه‌هایی که به استعلام صحت مدارک تحصیلی نیاز دارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کدملی شخص مورد نظر، به اطلاعات مدارک تحصیلی فرد دسترسی داشته باشند.

نوشته آذری جهرمی: با سامانه استعلام مدرک تحصیلی دیگر کسی خودش را دکتر و مهندس معرفی نمی‌کند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.