آزمایشگاه امنیت محصولات کنترل صنعتی آغاز به کار می‌کند

آزمایشگاه امنیت محصولات کنترل صنعتی پس از دریافت مجوز مرکز راهبردی افتا، در پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار می کند.
 
 ابوذر عرب سرخی رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های این پژوهشگاه برای توسعه نسل جدید آزمایشگاه های امنیتی گفت: نخستین آزمایشگاهی خواهیم بود که مجوز ارزیابی و تائید نمونه سامانه های کنترل صنعتی را از طرف مرکز راهبردی افتا دریافت خواهیم کرد؛ به این معنا که ما زیرساخت آزمایشگاهی امنیتی محصولات کنترل صنعتی را راه اندازی کردیم و امیدواریم با دریافت مجوز رسما کار را از امسال آغاز کنیم.
 
وی با اشاره به اولویت های سال جاری پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه نسل پنجم شبکه های ارتباطی موسوم به ۵G که از اولویت های اول وزارت ارتباطات است، در دستور کار پژوهشگاه ICT قرار گرفته و پژوهشکده امنیت نیز در این خصوص ۲ محور را در اولویت قرار داده است. یکی از محورها بحث طراحی محصولات کاربردپذیر است که در نسل پنجم شبکه های ارتباطی به کار گرفته می شود و ارزیابی امنیتی محصولات و خدمات در بستر نسل جدید شبکه های ارتباطی، محور دیگری است که توسط پژوهشکده امنیت فاوا به آن پرداخته می شود.
 
رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه ۵G، برنامه های دیگری هم در سال جدید به تائید شورای پژوهشی پژوهشگاه و وزارتخانه رسیده است که پژوهشکده امنیت فاوا پیرامون آن اقداماتی انجام می دهد.
 
وی گفت: عیارسنجی محصولات امنیتی، محوری است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات جلو می بریم و تقریبا نخستین مجموعه ای خواهیم بود که یک زیرساخت آزمایشگاهی ایجاد می کنیم که می تواند محصولات داخلی را در فضای آزاد و منصفانه با نمونه محصولات خارجی مقایسه کند و اطلاعات را در معرض نگاه بهره برداران محصولات قرار دهد.