آغاز بزرگترین عرضه خدمات ۵G جهان توسط چینی‌ها

China-5G-launch.jpg

 

سه اپراتور اصلی چین ارایه نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G را در 50 شهر مختلف این کشور به طور رسمی آغاز کردند و رسانه‌های محلی این اتفاق را بزرگترین عرضه خدمات 5G در جهان تنها شش ماه پس از صدور مجوزهای مربوطه توسط دولت چین خواندند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این سه اپراتور موبایلی در مجموع بیش از 56 هزار ایستگاه پایه خدمات 5G را در نقاط مختلف چین راه‌اندازی کردند و اظهار داشتند که تعداد آنها را تا پایان سال جاری میلادی به بیش از 130 هزار عدد می‌رسانند.

شرکت مخابراتی «چاینا موبایل» که بزرگترین اپراتور موبایلی چین محسوب می‌شود اعلام کرد تا پایان دسامبر 2019 بیش از 50 هزار ایستگاه مخابراتی 5G را به تنهایی راه‌اندازی می‌کند و این در حالی است که شرکت‌های «چاینا یونیکام» و «چاینا تلکام» نیز اعلام کردند هر کدام 40 هزار ایستگاه پایه 5G را تا پایان سال جاری میلادی نصب و راه‌اندازی می‌کنند.

شرکت مخابراتی «چاینا یونیکام» همچنین مدعی شد ایستگاه‌های پایه 5G که راه‌اندازی کرده است 14 شهر و 28 هزار ایستگاه مخابراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این سه اپراتور موبایلی توضیح دادند که با این اقدام جدید بسته‌های مختلف با دسترسی به سرعت‌های متفاوت را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند. کاربرانی که هنوز دستگاه‌های موبایلی 5G در اختیار ندارند هم می‌توانند با اشتراک در طرح‌های 5G از مزایای اینترنت سیار با سرعت بالاتر بهره‌مند شوند.

به عنوان مثال، شرکت «چاینا موبایل» اعلام کرد پنج طرح مختلف با دو سرعت متفاوت را برای مشترکان خود پیش‌بینی کرده است. بر این اساس مشترکان اپراتور مذکور می‌توانند با حداکثر سرعت 500 مگابیت و یک گیگابیت بر ثانیه به اینترنت سیار متصل شوند. هزینه ماهانه برای استفاده از این طرح‌ها نیز 128 یوآن (18.10 دلار) برای حجم 30 گیگابایت با سرعت کمتر و 598 یوآن برای حجم 300 گیگابایت با سرعت بالاتر در نظر گرفته شده است.