آغاز رسیدگی به سرقت اطلاعات سیاستمداران در آلمان

دولت آلمان روز جمعه از افشای اطلاعات شخصی و اسناد صدها سیاستمدار این کشور در فضای آنلاین خبر داد و این امر انتقادها از نحوه حفاظت سایبری در این کشور را افزایش داده است.
 
به گزارش اسین ایج، همزمان با بالاگرفتن انتقادها از سازمان های دفاع سایبری در آلمان و متهم شدن آنها به ناتوانی در برخورد با حملات سایبری، آژانس دفاع سایبری بی اس آی در آلمان از نقش و عملکرد خود در واکنش به این نوع حملات سایبری پردامنه دفاع کرده و افزوده تا قبل از آن که کل داده های این رویداد در فضای آنلاین در دسترس قرار بگیرد، این سازمان نمی توانست تک تک افرادی که دچار مشکل یادشده گردیده اند را شناسایی کند و برای آنها پیام هشدار بفرستد.
 
از جمله سیاستمدارانی که داده های خصوصی آنها بدین شیوه سرقت شده است، می توان به آنجلا مرکل صدراعظم آلمان اشاره کرد. این حمله هکری یکی از بزرگترین و بی سابقه ترین حملات سایبری تاریخ آلمان توصیف شده است.
 
این حمله موفق جامعه آلمان را شوکه کرده و افکار عمومی از نهادهای امنیتی خواسته اند تا هر چه سریع تر برای رفع نقاط ضعف خود اقدام کنند تا بتوانند جلوی چنین رویدادهایی را بگیرند. بی اس آی در واکنش اعلام کرده که در دسامبر گذشته در مورد فعالیت های مشکوک بر روی ایمیل های شخصی و حساب های کاربری خصوصی سیاستمداران آلمانی در شبکه های اجتماعی مشکوک شده بود. رسیدگی به این پرونده و تلاش برای شناسایی سرنخ های بیشتر از عوامل این حمله هکری ادامه دارد.