آمادگی فاکسکان برای انتقال تولید آی‌فون به خارج از چین در صورت لزوم

جنگ تجاری میان چین و ایالات‌متحده می‌تواند اپل را با مشکلات جدیدی مواجه نماید؛ چرا که رئیس‌جمهور آمریکا با اعمال تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی با ارزش تقریبی 300 میلیارد دلار شامل آ‌ی‌فون‌ها و آی‌پدهای ساخت شرکت فاکسکان به تهدید دولت پکن برخاسته است.

ایالات‌متحده پیش‌تر روی برخی ابزارهای‌جانبی فروخته شده توسط اپل تعرفه‌هایی را اعمال کرد؛ اما این اقدام بر درآمد سالیانه اپل تاثیر چشمگیری نداشت. البته در خصوص آی‌فون، قضیه کاملا متفاوت است و هرگونه تعرفه اضافی موجب افزایش قیمت محصول برای کاربران نهایی یا وارد آمدن خسارتی بزرگ به سودآوری اپل خواهد شد. مدیر ارشد تولیدکننده تایوانی فاکسکان در پاسخ به این اقدام دولت آمریکا اعلام کرد که کمپانی تحت امر وی در صورت لزوم می‌تواند تولید دستگاه‌های اپلی برای بازار آمریکا را به خارج از چین منتقل نماید.

Hon Hai که بیش‌تر با نام فاکسکان شناخته می‌شود؛ تولیدکننده‌ای بزرگ و شریک کلیدی اپل به‌شمار می‌آید. یونگ لیو؛ رئیس واحد نیمه‌هادی این کمپانی اعلام کرد که 25 درصد ظرفیت تولید فاکسکان در خارج از چین قرار دارد و کمپانی آماده کمک‌رسانی به اپل است؛ چرا که تولیدکننده تایوانی ظرفیت کافی برای پاسخ‌گویی به تقاضای بازار آمریکا را در اختیار دارد.

غول کوپرتینویی دستورالعمل‌های مربوط به انتقال تولید را صادر نکرده است؛ اما آقای لیو خاطرنشان کرده که فاکسکان می‌تواند “سریعا واکنش داده و به تولید محلی تکیه نماید”. به‌نظر می‌رسد که مدیران‌اجرایی کمپانی تولیدکننده پیش‌تر و به‌دنبال امضای قراردادی با دولت ایالات‌متحده جهت بازگشایی یک کارخانه در ایالت ویسکانسین آمریکا با 2000 شغل جدید، برای ایجاد این شکل از روابط تجاری آماده شده بودند.

اپل استور در شهر پکن، پایتخت چین

فاکسکان صاحب کارخانه‌ای در شهر چنای هندوستان است؛ اما این کارخانه صرفا به اجرای تست‌های مختلف پرداخته و هیچ‌گونه هندستی را برای اپل تولید نمی‌کند. در حال حاضر تنها کمپانی ویسترون به مونتاژ آی‌فون در کشور هند مشغول است و این کمپانی نیز اکثرا مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون نظیر آی‌فون 6s را تولید می‌کند.

نوشته آمادگی فاکسکان برای انتقال تولید آی‌فون به خارج از چین در صورت لزوم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.