آمادگی همکاری دانشکده پست و مخابرات برای توسعه ماهواره ها

رئیس دانشکده پست و مخابرات گفت: این دانشگاه آمادگی کمک در همه زمینه‌های آموزشی توسعه ماهواره ها را به سازمان فضایی دارد.
 
 
 صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات در همایش «ماهواره مخابراتی، نقش و توسعه آن» که صبح امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: سازمان فضایی به دنبال ورود بخش خصوصی است که البته این کار با سه سال تاخیر انجام شد امابا رویکرد حمایتی می توان مشکلات و عقب ماندگی ها را جبران کرد.
وی افزود: در زمینه اپراتوری ماهواره، بستر و ظرفیت مناسبی در کشور وجود دارد و به تدریج با اجاره ماهواره و استفاده از ماهواره های موجود می توان کار را ادامه داد و پس از آن ماهواره های شرکت ها می توانند در مدار قرار بگیرند.
عباسی گفت: اگر ما وارد این عرصه شویم هم برای غرور ملی و امنیت و استراتژی کشور مفید است و هم صرفه اقتصادی دارد و نباید فراموش کرد که با ورود اینترنت اشیا و ۵ جی، ماهواره ها نقش پررنگی ایفا می کنند.
وی اضافه کرد: زمانی که در شرکت زیر ساخت مشغول خدمت بودیم، در ایام نوروز مشکلات زیادی داشتیم و در یک استان در نیم روز به طور کامل قطع ارتباط شبکه زیر ساخت داشتیم و حتی ما دسترسی به مدیر کل استان هم نداشتیم به همین دلیل ارتباط ماهواره ای برای ایجاد یک ارتباط حداقلی نیاز است.
وی ادامه داد: در بخش خصوصی، استارتاپ های مناسبی می تواند شکل بگیرد که سازمان فضایی این موضوع را در دستور کار قرار داده است.
عباسی گفت: همچنین این دانشگاه آمادگی کمک در همه زمینه های آموزشی دارد و می تواند به سازمان فضایی در توسعه ماهواره ها کمک کند.