آمار فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۵ ، اپل بزرگترین عرضه کننده تبلت

آمار فروش تبلت ها در سال 2015 ، اپل بزرگترین عرضه کننده تبلت

موسسه ی IDC به تازگی آمار فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن اپل بزگرترین عرضه کننده تبلت در جهان است و بعد از آن سامسونگ در رده ی دوم قرار دارد.

علیرغم کاهش آمار فروش جهانی تبلت ها به میزان ۲۴.۸ درصد شرکت اپل موفق شد در ۳ ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۵ جایگاه خود به عنوان بزرگترین فروشنده ی تبلت را حفظ کند. طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط IDC اپل در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۵ توانست ۱۶.۱ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۴ با افت ۴.۳ میلیونی مواجه شده است. اپل موفق شده بود در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۱.۴ میلیون دستگاه آیپد به فروش برساند.

شرکت سامسونگ نیز به فروش ۹ میلیون دسگاه تبلت در رتبه ی دوم قرار دارد. آمار فروش تبلت های سامسونگ نسبت به سه ماهه ی مشابه سال ۲۰۱۴ با کاهش با کاهش بیش از ۲ میلیون مواجه شده که منجر به افت ۱۸.۱ درصدی شده بود. در حال حاضر سهم بازار سامسونگ ۱۳.۷ درصد تخمین زده می شود و این در حالی است که اپل ۲۴.۵ درصد این سهم را در اختیار دارد.

آمازون، لنوو و هوآوی دیگر شرکت های هستند که بعد از اپل و سامسونگ بیشترین فروش تبلت را داشتند و به ترتیب در رده های سوم تا پنجم قرار می گیرند. این سه شرکت موفق شده اند به ترتیب ۷.۹، ۴.۸ و ۳.۴ از سهم بازار را به خود اختصاص دهند. نکته ی قابل توجهی که راجع به آمار فروش تبلت ها در سه ماهه ی پایانی ۲۰۱۵ وجود دارد رشد ۱۷۵.۷ درصدی فروش آمازون است. کارشناسان معتقدند تغییرات ایجاد شده در آخرین نسل تبلت های کیندل این شرکت، باعث این رشد بسیار زیاد شده است. آمازون طی تعطیلات سال نوی میلادی فروش بسیار خوبی در تبلت های خود را تجربه کرد.

در مجموع می توان گفت در کل سال ۲۰۱۵ شرکت های اپل و سامسونگ با سهم بازار ۲۴ و ۱۶.۲ درصدی در رده های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها لنوو، ایسوس و هوآوی به ترتیب با ۵.۴، ۳.۴ و ۳.۱ در رتبه های بعدی قرار دارند. اما نکته ی دیگری که در مورد فروش تبلت ها وجود دارد کاهش ۱۳.۷ درصدی میزان فروش در سال ۲۱۰۵ است. البته ذکر این نکته ضروری است که آمار فروش تبلت ها با قابلیت جدا شدن از کیبورد و سایر کاور ها با افزایش روبرو بوده است.

در مورد تبلت های سرفیس پرو و آیپد پرو اپل، IDC تحلیل های دقیقی انجام داده و فصل گذشته را فصل موفقی برای این دو محصول کمپانی های بزرگ ارزیابی کرده است. اما در رقابت بین این دو تبلت، فروش آیپد پرو اپل به مراتب بیشتر از سرفیس پرو های مایکروسافت بود. موسسه IDC استقبال از تبلت ها با قابلیت اتصال کیبورد را خبر خوبی برای مایکروسافت و اپل می داند. این موسسه معتقد است کاربران این محصولات را جایگزین بسیار مناسبی برای پی سی ها می دانند.

بر اساس تحلیل ها IDC، اپل در سه ماهه ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به فروش بیش از ۲ میلیون دستگاه آیپد پرو شده است و مایکروسافت نیز ۱.۶ میلیون سرفیس را به بازار عرضه کرده است. البته باید به این نکته توجه کرد اکثر تبلت ها فروش رفته توسط مایکروسافت از سری “پرو” بودند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته آمار فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۵ ، اپل بزرگترین عرضه کننده تبلت اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.