آمار فروش سامسونگ به لطف میان‌رده‌های جدید روبه افزایش است

سامسونگ با عرضه نسخه‌های جدید گوشی‌های سری گلکسی A در اکثر کشورهای جهان، توانست بازار میان‌رده‌ها را تحت سلطه خود درآورد. اما این شرکت برای مدت کوتاهی بعضی از محصولات میان‌رده خود را به طور اختصاصی در بازار هند معرفی و عرضه کرد و به نظر می‌رسد که این حرکت هم‌چنان توسط سامسونگ ادامه پیدا کند.

فروش دو میلیون دستگاه در طی دو روز

در گزارش خبرگزاری هند (IANS)، رانجیو سینگ، سرپرست بازاریابی و معاون ارشد سامسونگ هند اعلام کرد که در مدت 40 روزه‌ای که از ابتدای ماه مارس گذشته بود، سامسونگ موفق به فروش دو میلیون دستگاه گلکسی A در هندوستان شد.

مبلغ فروش کلی این دستگاه‌ها حدود 500 میلیون دلار بود که رانجیو سینگ معتقد است که این میزان فروش در یک بازه زمانی کوتاه، یک رکورد برای ما یا هر صنعت دیگری به حساب می‌آید. هم‌چنین این رقم سامسونگ را در مسیری قرار می‌دهد که تا پایان سال جاری موفق به فروش 4 میلیارد دلاری دستگاه‌های گلکسی A شود. در حال حاضر اعتماد‌به‌نفس سامسونگ در رسیدن به اهداف بزرگ، بسیار بالاست.

Samsung Galaxy A30 & A50

سامسونگ در اواخر ماه فوریه با عرضه سری جدید گوشی‌های گلکسی A با نام‌های گلکسی A10، گلکسی A30 و گلکسی A50 توانست تغییرات بزرگی را در میان‌رده‌های خود ایجاد کند. این دستگاه‌ها برخلاف نسخه‌های قبلی خود، برروی ویژگی‌هایی که مصرف‌کنندگان به آن‌ها اهمیت می‌دهند تمرکز کرده‌اند. برای مثال نمایشگرهای باریک، فضای زیاد حافظه ذخیره‌سازی و دوربین‌های با کیفیت مانند  دوربین‌های دو‌گانه و سه‌گانه گوشی‌های گلکسی A30 و A50، نقش زیادی در جلب نظر مشتریان این شرکت دارند.

گلکسی A کلید موفقیت سامسونگ در هند است.

سه مدل از گوشی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نقش پایدار و موثری در طول سال‌ها برای سامسونگ ایفا خواهند کرد. اما این شرکت کره‌ای امیدوار است که در هفته آینده با عرضه گلکسی A70 در این کشور، تقاضاها را برای محصول جدید خود افزایش دهد. هم‌چنین گوشی گلکسی A80 نیز ماه آینده در هندوستان عرضه خواهد شد.

در کنار این‌ها، شرکت قصد دارد تا با عرضه گوشی‌های گلکسی A20 و A30 نیز شکاف‌های خود در محصولاتش را پر کرده و بتواند سود زیادی از این دو محصول و هم‌چنین گلکسی A2 Core که چند روز پیش عرضه شد، به دست بیاورد. گلکسی A2 Core می‌تواند دروازه ورود مردم به سایر گوشی‌های هوشمند باشد.

چنین مدل‌هایی کلید موفقیت طولانی مدت سامسونگ در هند هستند. فروش این محصولات، شانس این شرکت را نسبت به رقبای چینی خود در بازار افزایش می‌دهد و سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در بازار، قصد تقویت موقعیت خود را در این بازار دارد.

 

سامسونگ در سطح جهانی نیز خوب عمل کرده است؟

عملکرد سامسونگ در هند می‌تواند منافع شرکت‌هایی مثل هواوی را در سطح جهان حفظ کند. سامسونگ رتبه دوم فروش در اروپا و هند را در اختیار دارد و این شرکت به شدت در حال تلاش برای رسیدن به رتبه اول فروش جهانی است. باید بگوییم که سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که رشد آن در سطح جهانی هنوز هم افزایش می‌یابد.

در حال حاضر شرکت هواوی با هدف تبدیل شدن به بزرگترین تولید‌کننده اسمارتفون‌ها در جهان، اهداف بسیار بزرگی را در برنامه‌های خود قرار داده است. این شرکت قصد دارد تا سه‌ماهه نخست سال 2020 این عنوان را از آن خود کرده و برای رسیدن به این هدف نیز، به شدت در حال کار کردن برروی میان‌رده‌های جدید خود است. هر چند این شرکت هم‌اکنون نیز سود بسیار خوبی را از فروش میان‌رده‌های خود به دست آورده است.

علاوه‌بر میان‌رده‌های هواوی، پرچمداران این شرکت هم نقش بزرگی در میزان سود این شرکت داشته‌اند. هواوی با فروش 4.5 میلیون دستگاه میت 20 یک رکورد جدید برای خود ثبت کرد. پیش‌بینی می‌شود که با عرضه پی 30 پرو این رکورد نیز شکسته شود.

یکی دیگر از برگ‌های برنده هواوی، برند آنر (Honor) است. این برند در حال آماده‌سازی محصول جدید خود با نام آنر 20 بوده و هواوی امیدوار است که با عرضه این گوشی، رتبه خود را در سطح جهانی بالا ببرد. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که برند آنر رتبه دوم بازار چین را در اختیار خود بگیرد و هواوی نیز بالاتر از آن در رتبه اول قرار گیرد.

نوشته آمار فروش سامسونگ به لطف میان‌رده‌های جدید روبه افزایش است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.