آمار فروش هواوی در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ به آمار فروش سامسونگ بسیار نزدیک شد

آمار فروش هواوی

حدود چند هفته پیش، موسسات آماری IDC و Strategy Analytics از آمار فروش تلفن‌های هوشمند گزارشی تهیه کردند. موضوعی که می‌توان از این گزارش متوجه شد، رشد فروش اسمارتفون‌های شرکت هواوی در یک بازه زمانی کوتاه است. بزرگترین کمپانی تولید‌کننده اسمارتفون چینی، اختلاف خود را با رقیب کره‌ای خود (سامسونگ) به کمترین میزان رساند.

گزارش موسسه IDC از رشد فروش 23 درصدی سامسونگ نسبت به رشد 19 درصدی هواوی در سه‌ماهه نخست امسال خبر می‌دهد. برخی از تحلیلگران مسائل استراتژی اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند که این دو شرکت به ترتیب، رشد 21.7 و 17.9 درصدی داشته باشند.

تحلیلگران موسسه Gartner نیز با بررسی آمار و ارقام خود، رشد هواوی را در سه‌ماهه نخست 2019 پیش‌بینی کرده بودند. درحالی که میزان فروش فعلی تلفن‌های هواوی کاهش یافته، اما آمارها نشان می‌دهند که درآمد هواوی نسبت به سال گذشته افزایشی بی‌سابقه داشته است.

در جدول میزان فروش شرکت‌ها، اختلاف سامسونگ و هواوی تنها 3.5 درصد بوده و اگر چینی‌ها روند فعلی خود را ادامه دهند، قادر خواهند بود تا در پایان سال جاری میلادی عنوان “بزرگترین تولید‌کننده اسمارتفون جهان” را از آن خود کنند. تمامی این مسائل با استراتژی مدیرعامل هواوی که قصد رقابت جدی با اپل و پشت‌سر‌گذاشتن سامسونگ را داشت، هماهنگی کاملی دارند. این شرکت دوباره اپل را شکست داد و درحال حاضر توانایی غلبه برروی سامسونگ را دارد.

اما مشکلی که هواوی را از رقابت باز می‌دارد، تحریم‌های کاخ سفید علیه این شرکت است. به نظر می‌رسد که تمامی آرزو‌های دیرینه این شرکت به علت تحریم‌های ایالات متحده، برآورده نخواهد شد. دولت آمریکا با اجرای دستورالعملی به شرکت‌های خود و متحدانش از ارایه هرگونه خدماتی به هواوی جلوگیری می‌کند. اما باید تا ماه اوت منتظر ماند و دید که رفع تعلیق 90 روزه تحریم‌های هواوی چه تاثیراتی برروی هواوی و مشتریان حقیقی و حقوقی آن دارد.

هواوی در سال گذشته به لطف فروش بسیار خوب گوشی‌های سری P و Mate توانست آمار خوبی را از خود به‌جا بگذارد. بنابراین یکی از کابوس‌های این غول چینی، کاهش فروش اسمارتفون‌های خود است!

نوشته آمار فروش هواوی در سه‌ماهه نخست 2019 به آمار فروش سامسونگ بسیار نزدیک شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.