آمازون با پرتاب ۳۰۰۰ ماهواره اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهد

شرکت آمازون تایید کرده که قصد دارد با پرتاب 3000 ماهواره به فضا شبکه‌ای بی همتا را برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در جهان راه‌اندازی کند.
 
به گزارش رویترز، طرح آمازون در این زمینه Kuiper نام گرفته است. ماهواره‌های یادشده در مداری نزدیک به زمین حرکت خواهند کرد و راه اندازی اینترنت از این طریق خبری خوشحال کننده برای افرادی است که در نواحی دورافتاده و کمتر توسعه یافته جهان زندگی می کنند.
 
آمازون جزئیات مربوط به این طرح خود را با اتحادیه بین المللی مخابرات سازمان ملل در میان گذاشته است. آمازون تنها شرکتی نیست که قصد دارد چنین طرح هایی را به اجرا بگذارد. شرکت اسپیس ایکس به ریاست الون ماسک و شرکت OneWeb متعلق به ایرباس هم قصد دارند طرح های مشابهی را به اجرا بگذارند. در ماه فوریه OneWeb شش ماهواره را برای اجرای مرحله اول این طرح به فضا پرتاب کرد.
 
چند شرکت دیگر مانند LeoSat Enterprises و Telesat کانادا هم در حال ایجاد شبکه ای متشکل از صدها یا هزاران ماهواره کوچک برای ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی بر روی زمین هستند.
 
در ابتدای سال جاری میلادی، شرکت Blue Origin متعلق به جف بزوس هم قراردادی را با شرکت کانادایی  Telesat به منظور پرتاب ماهواره‌های متعدد به فضا امضا کرد.