آمازون برای فناوری تشخیص چهره آیین‌نامه تنظیم می‌کند

 
آمازون در حال نوشتن قوانینی برای تنظیم فناوری تشخیص چهره است که امید دارد توسط نمایندگان فدرال تصویب شود.
 
به گزارش انگجت به نقل از ووکس، جف بزوس مدیرعامل این غول آمریکایی فعال در حوزه تجارت الکترونیک پس از اتمام رویداد سخت افزاری این شرکت در سخنانی اعلام کرد: «تیم سیاست عمومی ما در حال کار بر روی تنظیم اساسنامه (فناوری) تشخیص چهره هستند.»
 
آمازون در ماه فوریه «دستورالعمل‌های پیشنهادی» خود را برای استفاده مسئولانه از فناوری تشخیص چهره با نمایندگان به اشتراک گذاشت تا به هنگام تصویب قوانین جدید در نظر داشته باشند. اما این شرکت این بار با نوشتن قوانین یک گام فراتر رفته است.
 
نمایندگان و شرکت‌هایی چون آمازون و مایکروسافت خواستار تنظیم قوانینی برای استفاده از فناوری تشخیص چهره شده‌اند؛ استفاده از این فناوری در چند شهر ممنوع شده و شرکت‌های خصوصی چون اکسون می‌گویند تا زمانی که ابهامات در مورد این فناوری از بین نرود، از آن استفاده نخواهند کرد.
 
بزوس در این باره گفت: «(فناوری تشخیص چهره) نمونه کامل از چیزی است که کاربردهای واقعا مثبتی دارد، بنابراین نمی‌خواهید استفاده از آن را متوقف کنید. اما همزمان امکان سوءاستفاده از این نوع تکنولوژی نیز وجود دارد بنابراین به قوانین و مقررات نیاز خواهید داشت. »
 
آمازون به دلیل تعصبات جنسیتی و نژادی سیستم تشخیص چهره اختصاصی خود موسوم به رکاگنیشن (Rekognition)، مورد انتقاد قرار گرفته است.