آمازون توانست جایگاه مایکروسافت را در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تصاحب کند

بعد از آنکه جف بزوس، مدیر‌عامل شرکت آمازون عنوان ثروتمند‌ترین مرد دنیا را از بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت گرفت؛ اکنون همین اتفاق برای شرکت‌های این دو مرد افسانه‌ای حوزه فناوری نیز افتاده است و شرکت آمازون با تصاحب جایگاه سومین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ ارزش بازار، بر جایگاهی که تا پیش از این در اختیار شرکت مایکروسافت بود تکیه زده است.

با انتشار وضعیت مالی سه ماه آخر سال ۲۰۱۷ شرکت آمازون، در اوایل ماه جاری، ارزش قیمت هر واحد از سهام شرکت در سیری صعودی با ۲.۵۷ درصد افزایش، روز چهارشنبه به ۱۴۵۱ دلار رسید. با این قیمت، ارزش این بازار خرده‌فروشی آنلاین به بیش از ۷۰۲.۴۶ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب در پشت سر اپل (با ارزش ۸۴۹.۲۴ میلیارد دلار ) و آلفابت (با ارزش ۷۴۴.۷۳ میلیارد دلار ) در جای سوم قرار گرفت.

در حالی که شرکت مایکروسافت نیز با ۱.۶ درصد افزایش دارای صعود مثبت بود اما غول ردموند نتوانست به سادگی جنگجویان آمازون را شکست دهد و در پایان روز، قیمت هر واحد از سهام آن تنها ۹۰.۸۱ دلار بود و در مجموعه ارزشی برابر با ۶۹۹.۲۲ میلیارد دلار را بر تابلوی بورس حک نمود.

در طی سال گذشته، این دو شرکت گام‌های قابل توجهی در این راستا برداشته‌اند و افزایش گسترده‌ای در افزایش ارزش سهام خود داشتند. در واقع مایکروسافت در پایان آخرین ماه با ۴۱ درصد افزیش به بالاترین حد نساب تاریخ خود رسیده بود اما حتی این رکوردشکنی نیز برای پیروزی بر سهام آمازون کافی نبود و آنها توانستند با ۷۲ درصد افزایش ارزش سهام خود، بالاتر از مایکروسافت قرار بگیرند.

برخی کارشناسان حتی پیش‌بینی می‌کنند که این روند روبه رشد آمازون ادامه خواهد داشت و حتی قادر است تا جای شرکت آلفابت گوگل را نیز در این رتبه‌بندی بگیرد و به عنوان دومین شرکت باارزش دنیا دست یابد.

نوشته آمازون توانست جایگاه مایکروسافت را در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تصاحب کند اولین بار در پدیدار شد.