آمازون Fire TV با قابلیت پشتیبانی از نمایش محتواهای ۴K و HDR رونمایی شد

اگر خاطرتان باشد کمپانی اپل به‌تازگی از نسل جدید اپل تی‌وی خود با قابلیت پشتیبانی از محتواهای 4K و HDR پرده برداشت. اما اکنون شرکت آمازون نیز به منظور جا نماندن از رقیب سنتی خود در بازار این محصول، از فایر تی‌وی جدیدی رونمایی کرده که همانند محصول شرکت اپل، از قابلیت پشتیبانی از پخش محتواهای 4K و HDR پشتیبانی می‌کند.

به گفته آمازون، با فایر تی‌وی جدید می‌توان از قابلیت جست‌ وجوهای صوتی دقیق فایل‌ها بهره‌مند شد. همچنین، از طریق دستیار دیجیتالی الکسا و از راه دور، می‌توان محتواها را پیدا، پخش و مدیریت کرد. افزون بر این، امکانی برای کاربران فراهم شده تا با فشار دادن دکمه Alexa Voice Remote و گفتن “Find Dramas”، به نتایج جستجوی این عبارت بر روی سرویس‌هایی همچون نتفلیکس، Hulu ،Showtime، آمازون ویدیو و غیره دسترسی داشته باشند. علاوه‌بر این، فایر تی‌وی جدید قادر است با تمامی‌ دستگاه‌های Echo جفت شده و با کمک الکسا و از طریق فرامین صوتی و به‌صورت کنترل از راه دور، هدایت دستگاه‌ها را در دست گرفت.

فایر تی‌وی

شواهد نشان می‌دهند که آمازون در زمینه قیمت نیز با اپل وارد رقابت شده، چراکه مدل جدید فایر تی‌وی با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به اپل تی‌وی جدید روانه بازار خواهد شد. آمازون قیمت این دستگاه را برابر با 70 دلار تعیین کرده که حتی در مقایسه با مدل قبلی فایر تی‌وی که با قیمت 100دلار عرضه شد، ارزان‌تر است. این در حالی بوده که مدل جدید، از قابلیت پخش محتواهای 4K و HDR نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است پیش‌فروش نسل جدید فایر تی‌وی آغاز شده و عرضه ‌آن از 25 اکتبر کلید خواهد خورد.

نوشته آمازون Fire TV با قابلیت پشتیبانی از نمایش محتواهای ۴K و HDR رونمایی شد اولین بار در پدیدار شد.