آمریکا مانع از همکاری باشگاه Washington Redskins با هواوی شد!

redskins-seating-chart-washington-redskins-tickets-vivid-seats-within آمریکا مانع از همکاری باشگاه Washington Redskins با هواوی شد!

در سال 2014 باشگاه Washington Redskins، با هواوی به منظور تجهیز سوئیت‌های مجلل استادیوم FedEx Field به تجهیزات اینترنت پرسرعت وای‌فای رایگان، در ازای تبلیغ محیطی شرکت، قراردادی به امضا رساند ولی این معامله چند هفته بعد به دلایلی که رسما اعلام نشد، لغو گردید. اما یک گزارش جدید نشان داد این مسئله به دلیل فشار دولت آمریکا بوده است!

5501b1cf69bedded72be6483-750-563 آمریکا مانع از همکاری باشگاه Washington Redskins با هواوی شد!

به گفته این منبع، مقامات دولتی با ابراز نگرانی از نصب تجهیزات وای‌فای ساخت هواوی در شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، ابراز نگرانی کرده و جلوی این کار را گرفته‌اند. طی این قرارداد که رسما در سال 2014 منعقد شده بود، شرکت هواوی متعهد شد تا در ازای پخش تبلیغات شرکت در ورزشگاه و حین پخش بازی‌ها، تامین کامل تجهیزات اینترنت پرسرعت وای‌فای و نصب آنها را در سوئیت‌های استادیوم تقبل نماید.

اما چند هفته بعد از این ماجرا NFL (سازمان لیگ ملی فوتبال آمریکا) اعلام نمود این معامله لغو شده است و هواوی قصد ندارد تجهیزات اینترنت وای‌فای را در استادیوم نصب نماید. تیم Washington Redskins نیز آن زمان در این رابطه هیچ توضیحی نداد ولی در گزارش جدید ادعا شده است دلیل این امر شکایت غیررسمی دولت آمریکا از تیم سرخ‌پوستان پایتخت بوده است!

ظاهرا این سوئیت‌ها را در حین مسابقات در اختیار مقامات رسمی، نمایندگان و مسولین رده بالا قرار می‌دهند به همین علت، دولت از این مسئله ابراز نگرانی کرده است. نکته جالب در این پرونده این است که ماجرا مربوط به دو سال قبل از اتهام دولت آمریکا به هواوی و معرفی آنها به عنوان تهدید علیه امنیت ملی آمریکاست.

در ادامه این گزارش، یکی از اعضا کمیسیون اقتصادی‌ـ‌امنیتی آمریکا و چین را عامل پشت پرده ماجرا دانسته که بعد از تماس با تیم Redskins، بروس آلن، رئیس باشگاه با توجه به حساسیت این مسئله، بلافاصله تصمیم به قطع همکاری با هواوی می‌گیرد و در نهایت نیز شرکت‌های سیسکو و Verizon مسئولیت آوردن وای‌فای به استادیوم را بر عهده گرفتند!

نوشته آمریکا مانع از همکاری باشگاه Washington Redskins با هواوی شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.