آمریکا مدعی حمله سایبری به سیستم های کنترل موشکی ایران شد

آمریکا بعد از سقوط پهپاد نظامی خود کماکان برای ایجاد جو سنگین رسانه ای علیه ایران تلاش می کند و از همین رو مدعی حمله سایبری به سیستم های کنترل موشکی کشور شده است.
 
به گزارش انگجت، روزنامه واشنگتن پست گزارشی به چاپ رسانده و مدعی شده با چراغ سبز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک حمله سایبری برای از کار انداختن رایانه های کنترل کننده سیستم موشکی ایران در شب 20 ژوئن اجرا شده است.
 
هنوز مشخص نیست حملات یادشده موثر بوده اند یا نه و جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است. رسانه های امریکایی با جنجال آفرینی فراوان مدعی تاثیرگذاری حملات یادشده هستند، اما شواهدی که ادعاهای آنها را تایید کند وجود ندارد و به نظر می رسد این ادعا نیز یک بلوف رسانه ای با هدف تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی در جهان وکسب وجهه برای اعتبار از دست رفته کاخ سفید بعد از نابودی پهپاد گرانقیمت آمریکایی توسط سامانه های موشکی بومی ایران باشد.
 
مقامات رسمی آمریکا هنوز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اند و فرماندهی سایبری این کشور نیز با این استدلال که قصد ندارد با اظهار نظر در این زمینه عملیات خود را به خطر بیندازد در این زمینه سکوت کرده است.
 
چند روز قبل آمریکا مدعی نفوذ یک بدافزار این کشور در شبکه توزیع برق روسیه نیز شده بود. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هفته گذشته از گسترش دامنه جنگ سایبری با دشمنان آمریکا و آمادگی این کشور در این زمینه خبر داده بود. آمریکا قبلا با طراحی ویروس استاکس نت تلاش کرده بود در صنعت هسته ای صلح امیز ایران نیز خرابکاری کند که با هشیاری کارکنان سایت های هسته ای کشور این تلاش ها ناکام مانده بود.