آموزش استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ سامسونگ

ساعت‌ هوشمند سامسونگ، گزینه‌ای مناسب برای سفر به شمار می‌رود. اگر قصد استفاده از گوگل مپس را در گلکسی واچ خود دارید، آنگاه مطالعه ادامه این مقاله خالی از لطف نخواهد بود.

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ، در اصل با گوگل مپس ادغام نشده‌اند. اما کاربران این گجت‌ها همچنان می‌توانند از ویژگی‌ها و امکانات نقشه شرکت گوگل بر روی دستگاه خود، بهره ببرند. هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های شرکت گوگل از پیش بر روی ساعت‌های گلکسی واچ نصب نشده‌ و هیچ‌کدام نیز به‌صورت رسمی در گلکسی استور قرار داده نشده‌اند. اما همان‌گونه که امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل بر روی این ساعت‌ها وجود دارد، می‌توانید در گلکسی واچ خود از گوگل مپس نیز استفاده کنید.

تعدادی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند گلکسی واچ شما را با گوگل مپس یکپارچه کنند. از آنجایی که نمایشگر این دستگاه‌ها کوچک است، بنابراین ناوبری در آن‌ها نیز به‌صورت پیچ‌-به-پیچ (معمولا در این روش اعلام جهت پیچ‌ها، نام خیابان‌ها و … از طریق یک صدای الکترونیکی صورت می‌گیرد) انجام می‌شود، نه نمایش نمایی از نقشه. در ادامه به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

ابتدا باید اپلیکیشن “Awesome Navigator” را بر روی گلکسی واچ خود نصب کنید.

استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

البته به همتای این اپلیکیشن بر روی گوشی اندرویدی خود نیز نیاز دارید. هنگامی‌که بحث بر سر اپلیکیشن‌های مبتنی بر گوگل مپس (در ساعت‌های گلکسی واچ) باشد، آنگاه انتخاب‌های رایگان چندانی را در اختیار نخواهید داشت، اما در هر صورت پیشنهاد ما، Awesome Navigator است، زیرا قیمت آن چندان زیاد نبوده و در عین حال نیز استفاده از آن آسان است.

اپلیکیشن Awesome Navigator را بر روی گوشی خود اجرا کنید. این اپلیکیشن نیاز دارد تا به اعلان‌های شما دسترسی پیدا کند، زیرا از این طریق است که می‌تواند دستورات ناوبری را به ساعت هوشمند شما ارسال کند. در ادامه باید گزینه “Enable Notification Listener” را لمس کنید.

استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

بدین ترتیب به منوی “Notification Access” گوشی اندروید خود وارد می‌شوید. در اینجا باید گزینه “Awesome Navigator” را فعال کنید.

در کادر ظاهر شده باید بر روی “Allow” ضربه بزنید تا بدین ترتیب اپلیکیشن Awesome Navigator به اعلان‌های شما دسترسی پیدا کند.استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

اگر مستقیما به اپلیکیشن Awesome Navigator رهنمون نشدید، آنگاه خودتان باید به‌صورت دستی این کار را انجام دهید. اگر اپلیکیشن مربوط به ساعت هوشمند خود را نیز نصب کرده‌اید، پس آنگاه باید در پیغام ظاهر شده، “Got It” را لمس کنید.

استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

حال جهت دریافت جهت‌های ناوبری بر روی ساعت خود، باید گوگل مپس را بر روی گوشی خود باز کرده و سپس به سمت مقصد موردنظر خود حرکت کنید.استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

بدین ترتیب، اپلیکیشن Awesome Navigator بر روی گلکسی واچ شما راه‌اندازی شده و راهنمایی اولیه نیز به شما نمایش داده می‌‎شود. هر زمان که به مسیری جدید نزدیک شده و یا اینکه راهنمایی جدیدی را دریافت کنید، ساعت شما به لرزه درخواهد آمد. شوربختانه نمی‌توانید ناوبری را بر روی ساعت آغاز کنید.

استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

هر زمان که خواستید، می‌توانید در اپلیکیشن Awesome Navigator بر روی گزینه “Settings” ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید آیتم‌های نمایشی بر روی ساعت‌ خود و سایر گزینه‌های دیگر را نیز تغییر دهید.

استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ

نوشته آموزش استفاده از گوگل مپس در گلکسی واچ سامسونگ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.