آموزش تشخیص روت بودن گوشی‌های اندرویدی

تشخیص روت بودن گوشی

اگر یک گوشی اندروید داشته و مایل به تشخیص روت بودن یا نبودن آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص روت بودن گوشی را با یکدیگر مرور کنیم.

شرکت‌هایی که گوشی‌های مورد استفاده ما را تولید می‌کنند، نمی‌خواهند که ما به ‌آسانی بتوانیم این گجت‌ها را روت کنیم. به همین دلیل است که روت کردن دستگاه‌های اندرویدی به سادگی نصب یک اپلیکیشن از فروشگاهی همانند گوگل‌پلی نبوده و برخی اوقات نیز اوضاع آن‌گونه که ما می‌خواهیم، پیش نمی‌رود. جهت استفاده از این ویژگی (به هر دلیلی که باشد)، ابتدا باید مطمئن شوید که عملیات روت را به درستی انجام داده‌اید. خوشبختانه تشخیص روت بودن یک گوشی اندروید آسان است.

اگر از روش “Systemless Root” استفاده کرده باشید و همه‌چیز نیز بدون مشکل پیش رفته باشد، آنگاه می‌توانید از تمامی قابلیت‌هایی که نیازمند روت هستند، بهره ببرید.

می‌توانید در فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن Root Checker را دانلود و سپس نصب کنید. با اجرای این اپلیکیشن و دنبال کردن دستورالعمل‌های آن، می‌توانید از روت بودن دستگاه خود مطمئن شوید.

همچنین می‌توانید به دوران گذشته بازگشته و یکی از شبیه‌سازهای ابزار Terminal را بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از اجرای چنین اپلیکیشن‌هایی، کافی است که واژه “su” را وارد کرده و سپس کلید “Enter” را فشار دهید. در ادامه شاید از شما درخواست شود که به اپلیکیشن موردنظر اجازه دهید تا در حالت روت اجرا شود. این نشانه خوبی است. در هر صورت، اگر مقدار ورودی شما از “$” به “#” تغییر کرد، آنگاه می‌توانید از روت بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. البته از طریق یک رایانه و با استفاده از ابزار ADB نیز می‌توانید این موضوع را بررسی کنید.

موضوع بحث شده در بالا نباید اولویت اصلی شما باشد، بلکه در عوض باید بتوانید بر فعالیت‌های اپلیکیشن‌های خود نظارت کنید. تمامی روش‌های روت مناسب، باید ابزاری نگهبان را در خود جای دهند. اگر شما از چنین ابزارهایی برخوردار نیستید، آنگاه بهتر است که در این مورد بیشتر تحقیق کنید.

در نهایت اینکه باید مراقب روت بودن گوشی خود باشید، زیرا در صورت عدم توجه کافی، این ویژگی می‌تواند تهدیدی جدی برای گوشی شما به حساب آید. بنابراین بهتر است که در این زمینه با احتیاط عمل کنید.

نوشته آموزش تشخیص روت بودن گوشی‌های اندرویدی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.