آموزش شیوه نحوه حذف نویز پس زمینه از صوت در مک

حذف نویز صدا در مک

وجود صداهای مختلف در پس صداهایی که ما می شنویم، می تواند آزار دهنده باشد. وقتی که شما وویسی پر می کنید و یک صدای اضافه به طور ممتد در آن شنیده می شود، می تواند میل کاربر را به شنیدن آن کاهش دهد. در چنین مواقعی بهترین کار این است که اقدام به حذف نویز از صدا در مک کنید. با این مقاله بیاموزید که چگونه با استفاده از ابزار  داخلی Audacity و Logic Pro X ، نویزهای پس زمینه را از صوت  در macOS حذف کنید.

 

روش حذف نویز صدا در مک با کمک اپلیکیشن Audacity

اپلیکیشن Audacity یکی از بهترین ابزارهای رایگان و اوپن سورس است که برای ویرایش صدا در هر سیستم عاملی، معرفی می شود. شما می توانید به کمک این اپلیکیشن موفق به حذف نویز از صدا در مک شوید. برای دانلود Audacity اینجا را کلیک کنید.

ابتدا صدای مورد نظر را به داخل اپلیکیشن وارد کنید ( IPMPORT )

بعد قسمتی از صدا که حاوی نویز مورد نظر است را انتخاب کنید. در این حالت بهتر است قسمتی را انتخاب کنید که صرفا صدای نویز است و صدای دیگری با آن ترکیب نیست. این قسمت بیشتر انتها و ابتدای صدای مورد نظر یافت می شود.

روش حذف نویز صدا در مک با کمک اپلیکیشن Audacity

در ادامه، در حالی که محدوده مورد نظر در حال انتخاب است، از طریق منو ها در بالا مسیر Effect -> Noise Reduction را انتخاب کنید.

روش حذف نویز صدا در مک با کمک اپلیکیشن Audacity

در ادامه، وقتی که روی این گزینه کلیک کردید، یک پنجره باز می شود که در ابتدای آن Get Noise Profile را مشاهده می کنید. روی این گزینه کلیک کنید.

وقتی روی این دکمه کلیک می کنید ، Audacity بر اساس انتخاب قبلی شما نمایه ای از نویز ایجاد می کند. در ادامه بر اساس این نمونه آنالیز هایی صورت می گیرد که نویز های بعدی را برای شما بر اساس آن حذف خواهد نمود.

روش حذف نویز صدا در مک با کمک اپلیکیشن Audacity

در واقع تا به این جا شما نمونه نویز مورد نظر خود را به سیستم عامل مک معرفی کرده اید.

در مرحله بعد، باید منطقه ای از ترک و یا وویس و صوت مورد نظرتان که شامل نویز می شود را انتخاب کنید. اگر کل آهنگ مورد نظر، دارای این نویز است، حالا باید کل آهنگ و ترک مورد نظر را انتخاب کنید.

در ادامه از طریق منو ها گزینه Effect -> Noise Reduction را انتخاب کنید.

 

تنظیمات کاهش نویز صدا در مک

در ادامه بخش قبل، شما اینجا باید در پنجره جدید سطح دسی بل را که می خواهید صدا را کاهش دهید انتخاب کنید. با این کار، اجازه می دهید که برنامه شکل موج را ویرایش کند تا صداهایی را که با نمونه انتخاب شده با نمونه نویز شما مطابقت دارند ، کاهش دهد. هرچه این کاهش بیشتر شود ، جلوه آن بیشتر آشکار خواهد شد.

تنظیمات کاهش نویز صدا در مک

Sensitivity بخشی است که میزان حساسیت نویز را مشخص می کند. هر چه این آیتم بیشتر انتخاب شود ( نهایتا تا ۲۴ )، نویز با قدرت بیشتری پاک می شود.

Frequency Smoothing هم شبیه به بخش حساسیت دارد. این آپشن هم کمک می کند تا نویز کاهش پیدا کند اما خود صدا را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین این گزینه را با احتیاط زیاد کنید.

حالا که تنظیمات لازم را ارائه کرده اید برای این که مطمئن شوید این تنظیمات روی صوت اعمال شود، روی دکمه Preview در سمت چپ کلیک کنید تا خروجی را بشنوید. اگر نیاز دارید تا آیتمی را کم و زیاد کنید، حتما دوباره ویرایش را انجام دهید و دوباره Preview را بزنید. انقدر این کار را کنید تا این که خروجی شما را راضی کند.

در نهایت روی OK  کلیک کنید.

تنظیمات کاهش نویز صدا در مک
تفاوت نویز ها و شکل صوت را در حالت نویز دار و بدون نویز را مشاهده می کنید

اما Logic Pro X هم برنامه خوبی است که به شما کمک می کند نویز های پس زمینه صوت های مک را با آن حذف کنید.

 

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های اپل است که برای تنظیمات صوتی بکار می رود. به طور ذاتی در داخل Logic Pro X امکان کاهش نویز یا   noise reduction  وجود ندارد اما با تنظیمات  EQ می توانید این نویز ها را حذف کنید.

برای شروع، ترک خود را به داخل برنامه فراخوانی کنید و در ادامه یک expander به آن اضافه کنید.

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

این کار که عملیات انبساط سازی نام دارد، دو کار جالب روی ترک شما انجام می دهد:

  1. صدا ها را افزایش می دهد
  2. نویز ها را کاهش می دهد

برای شروع کار می توانید از حالت High Expansion استفاده کنید.

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

بر روی EQ کلیک کنید تا یک کانال EQ را روشن کنید.

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

برای افزودن افکت ها، بر روی اسلایدر settings  کلیک کنید

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

آهنگ خود را Play back کنید و فرکانس های صوتی را به صورت انتخابی کاهش دهید تا صدای صوتی کاهش یابد. برای شروع خوب ، همه چیز را زیر ۱۰۰ هرتز و بالاتر از ۱۶KHz بکشید.

حذف نویز در صدای پس زمینه با کمک Logic Pro X در مک

بدین ترتیب خروجی شما دارای نویز کمتر و صدای بلندتری است و این کمک می کند که کاهش نویز را در مک تجربه کنید.

آیا برای کاهش نویز صدا در مک تجربه ای با ارزش دارید که آن را با ما در میان بگذارید؟

منبع

نوشته آموزش شیوه نحوه حذف نویز پس زمینه از صوت در مک اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.