آموزش پاک سازی History گوگل در سیستم های اندرویدی

زمانی که شما از گوگل برای جستجو استفاده می کنید، این یار همیشگی دنیای اینترنت، بالاجبار تمام اطلاعاتی را که سرچ می کنید، در خود نگه می دارد.

عموما وقتی شروع به جستجو می کنید، کلماتی که شبیه به عبارت مورد جستجوی تان است در این سرویس نمایش داده می شود. حالا به هر دلیلی ممکن است که شما بخواهید این کلمات و تاریخچه گوگل خود را حذف کنید.

امروز گویا آی تی با بررسی این موضوع به شما کمک می کند که هیستوری گوگل خود را به طور کاملا مجزا و بر اساس ویژگی ها وشاخص های مختلفی مورد ویرایش قرار دهید و آن دسته از عبارات مورد نظرتان را از آن حذف کنید.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

حذف تاریخچه جستجو از گوگل به صورت دستی

برای این مورد ابتدا وارد صفحه Google Now شوید. اینکه از چه مسیری این برنامه را باز کنید روی کاری که ما می خواهیم انجام دهیم، تفاوتی ندارد.

how-to-clear-your-google-search-history-on-android

وقتی وارد Google Now شدید، آدرس بار را لمس کنید تا یک لیست پاپ آپ از آخرین جستجو به شما نمایش داده شود.

 تاریخچه جستجو

حالا می توانید این لیست را به طور دستی تغییر دهید. برای این کار روی عبارتی که می خواهید آن را حذف کنید، انگشت خود را فشار دهید تا منو ظاهر شود و بعد delete را بزنید.

حذف  تاریخچه جستجو

بدین طریق تاریخچه جستجوی دیگران بدون هیچ مشکلی روی هیستوری باقی خواهد ماند و شما کلمات مورد نظر خود را حذف خواهید کرد.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

حذف تاریخچه جستجو از گوگل به صورت گروهی

اگر قصد دارید، شمار زیادی از جستجو ها را حذف کنید می توانید از شیوه گفته شده استفاده کنید اما این کار زمان بر و خسته کننده است. برای این که حجم وسیعی از داده ها و جستجو ها را پاک کنید می توانید از ترفند این مرحله استفاده کنید.

برای این کار وارد پنجره مرورگر خود بشوید و عبارت  myactivity.google.com را بنویسید و جستجو کنید. چیزی که به شما نمایش می دهند دقیقا همان جایی است که تمام فعالیت های گوگلی تان را روی آن ثبت کرده اند. حالا می توانید اطلاعات خود را ویرایش و حذف کنید. اگر می خواهید از Google Now استفاده کنید، کافیست آن را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید. از بخش تنظیمات Accounts & privacy را کلیک کنید و بعد وارد فعالیت های من یا My Activity شوید. برای وارد شدن به این بخش باید پسورد خود را داشته باشید.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

وقتی وارد My Activity شدید، یک منوی جدید در کنار صفحه ظاهر می شود که سرویس های جدیدی به شما معرفی می کند که از آن جمله امکانات حذف فعالیت ها است. برای استفاده از این سرویس به دنبال عبارت “Delete activity by” باشید.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

در این بخش می توانید انواع جستجو های خود را از قبیل عکس، دستیار صوتی، تبلیغات و غیره مشاهده و آن ها را حذف کنید.

اما پاک کردن دیتا ها خیلی ساده است. برای این کار وارد بخش All products بشوید. از آن جا صفحه را به سمت پایین هدایت نموده و بعد گزینه سرچ یا Search را مد نظر قرار دهید.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

شما می توانید محتویات مختلف را به طور دسته بندی مشاهده و آن ها را حذف کنید. در این آموزش هدف ما چیزهای سرچ شده است پس باید وارد بخش Search شوید. در این بخش، گزینه های مختلفی به شما نشان داده می شود که یکی از آن ها بازه زمانی سرچ است. اگر بخواهید محتویات سرچ را در بازه زمانی خاصی حذف کنید روی این بخش تمرکز کنید. در نهایت باید فقط روی Delete ضربه بزنید و تمام! حالا تاریخچه سرچ شما در تاریخ و زمان مورد نظرتان کامل حذف می شود.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

هشدار گوگل در این مرحله مبنی بر عدم بازگشت آنچه که پاک می کنید، نمایش داده می شود. اگر باز هم اطمینان دارید که این اطلاعات باید پاک شوند، سریع این کار را کنید.

حذف تاریخچه جستجو از گوگل

پس با زدن ok اطلاعات کاملا پاک می شوند.

ما این موضوع را تنها از طریق بخش سرچ توضیح دادیم شما می توانید از طریق این بخش، تمام اکتیویتی هایی که روی گوگل انجام داده اید را دوباره مشاهده و آن ها را حذف کنید. اگر کمی با این بخش سر گرم باشید مطمئنا چیزهای زیادی پیدا می کنید که دیگر به آن ها احتیاج ندارید و می خواهید آن ها را حذف کنید.

آیا تا کنون می دانستید که می توانید اطلاعات گوگل خود را حذف کنید؟ تا کنون از چه روش هایی برای حذف داده های خود در گوگل استفاده کرده اید؟ تجربیات ارزشمند خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید و برای اطلاع عموم این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.