آموزش پاک کردن RAM در مدل های مختلف آیفون برای بهبود عملکرد اپلیکیشن ها و گوشی

clear-ram-your-iphone-x-fix-problem-apps-boost-performance-0183172

زمانی که گوشی آیفون X دچار اختلالات عملکردی می شود بهترین کار این است که حافظه رم آن را پاک کنیم و عملکرد آن را به اولین روزها برگردانیم. با توجه به اینکه محدودیت های متنوعی در دکمه ها و بخش های این گوشی وجود دارد، این کار کمی متفاوت و پیچیده است. ما در این مقاله روش پاک کردن حافظه رم گوشی آیفون ایکس را به شما یاد می دهیم. 

گویا آی تی: برای پاک کردن حافظه تصادفی یا رم در گوشی آیفون ایکس این مقاله را دنبال کنید

گام اول: فعال سازی AssistiveTouch در گوشی آیفون ایکس

دکمه های کناری آیفون ایکس تقریبا جادوگری می کند اما مثل دکمه هوم برای سایر مدل آیفون ها نمی توان از آن برای پاک کردن حافظه رم استفاده کرد. برای این منظور لازم است که دکمه هوم مجازی را پیدا کنیم که برای دسترسی به آن لازم است که قابلیت AssistiveTouch را فعال کنیم.

بدین منظور ابتدا به Settings بروید و از آن جا به General رفته و در آن جا Accessibility را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا آپشن های آن را مشاهده کنید.

در زیر قسمت Interaction  باید عبارت AssistiveTouch را پیدا کنید. این بخش دارای دستورالعمل های قابل شخصی سازی است که برای کار کردن با آیفون به کار می رود اما با فعال کردن آن دکمه ای شبیه دکمه هوم روی نمایشگر پاپ آپ می شود و باید روی ان ضربه بزنید تا به آپشن های بعدی دسترسی پیدا کنید.

فعال سازی AssistiveTouch در گوشی آیفون ایکس

گام دوم: یک میانبر به منوی AssistiveTouch ایجاد کنید (اختیاری)

اگر فکر می کنید که به ندرت برایتان پیش می آید که بخواهید رم را پاک کنید، از این مرحله بگذرید و وارد مرحله سوم شوید در غیر اینصورت اگر یک میانبر ایجاد کنید کار خود را ساده تر خواهید کرد. در موقعیتی که قرار دارید به عقب برگردید و به Accessibility بروید کمی اسکرول کنید تا به Accessibility Shortcuts برسید. در این جا مطمئن شوید که AssistiveTouch تیک خورده است. در این حالت وقتی که دکمه ساید را سه بار فشار دهید، AssistiveTouch فعال می شود.

یک میانبر به منوی AssistiveTouch ایجاد کنید (اختیاری)

گام سوم: از قسمت تنظیمات گوشی را Shut Down کنید

این گام واقعا حیاتی و مهم است. در سایر مدل های آیفون می توانید از هر جایی گوشی را شات داون کنید اما برای ایفون ایکس باید این کار را از طریق تنظیمات انجام دهید. برای این کار به تنظیمات و بخش General بروید و از ان جا به پایین طوری اسکرول کنید که به موقعیت عبارت Shut Down برسید و روی آن ضربه بزنید. در این وضعیت ممکن است عبارت Emergency SOS را با Slide to Power Off مشاهده کنید که در چنین موقعیتی باید گزینه دوم را بزنید.

از قسمت تنظیمات گوشی را Shut Down کنید

گام چهارم: حالا حافظه رم را پاک کنید

اگر مستقیما از گام ۱ به سه آمده باشید، لازم است که AssistiveTouch  را فعال کنید تا در این حالت بتوانید دکمه مجازی هوم را مشاهده کنید و برای پاک کردن رم از آن استفاده کنید.

در این حالت که منو های  AssistiveTouch را روی نمایشگر مشاهده می کنید روی آن دو بار ضربه بزنید یا اینکه یک فشار طولانی روی آن بزنید تا زمانی که صفحه سیاه و سفید شود و بعد صفحه دوباره سفید شده و به حالت اولیه بازگردد.

این کار اطلاعات اصلی برنامه های شما را پاک نمی کند بلکه یک سری اطلاعات موقت را پاک می کند و موجب می شود که اپلیکیشن ها نفس تازه ای بگیرند و بهتر کار کنند و این به عملکرد بهتر گوشی به طور کلی کمک می کند.

اگر شما از گوشی آیفونی استفاده می کنید که از IOS 11 استفاده می کند اما ایفون ایکس نیست این روش کاملا برای آن جواب می دهد اما دارندگان گوشی های ایفون با سیستم عامل IOS 10.3.3 یا حتی پایینتر از آن می توانند از دکمه هوم معمولی استفاده کنند و رم را پاک سازی کنند و عملکرد گوشی را بهبود ببخشند.

در این باره در صورتی که سوال دارید یا تجربه ارزشمندی دارید آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع