آموزش کامل کار کردن با گوگل مپ؛ سرویس نقشه گوگل

سرویس نقشه گوگل

بی‌تردید گوگل یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی شمرده می‌شود که صاحب محبوب‌ترین خدمات و ابزارهاست. یکی از همین سرویس‌ها، سرویس نقشه گوگل یا همان گوگل مپ نام گرفته. همگی با این نقشه آشنا هستیم و لااقل یک‌بار با آن کار کرده‌ایم. این سرویس در قالب اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند موجود است و تاحالا میلیون‌‌ها بار دانلود شده. نقشه گوگل قابلیت‌های فراوانی دارد و از دقت بالایی برخوردار است. این مپ بی‌نظیر آپدیت‌های زیادی دریافت می‌کند و هر لحظه دقیق‌تر و کامل‌تر از قبل می‌شود. اما آیا به‌طور کامل گوگل مپ را می‌شناسید؟ از قابلیت‌ها و کاربردهای آن باخبر هستید؟ اگر می‌خواهید با گوگل مپ آشنا شوید و چگونگی کار کردن با ویژگی‌های آن را بیاموزید، پس در ادامه با ما همراه باشید.


با سرویس نقشه گوگل سفر کنید!

گوگل مپ

نقشه گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا با خاطری آسوده مسافرت کنید. دیگر لزومی ندارد آدرس را از محلی‌ها بپرسید. این سرویس گوگل بهترین‌ راه‌ها را پیش‌روی شما می‌گذارد تا در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید. به این ترتیب در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. اگر می‌خواهید گوگل مپ در سفرتان قدم‌به‌قدم شما را راهنمایی نماید، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید جی‌پی‌‌اس خود را روشن کنید و سپس تب Driving را لمس نمایید. به این ترتیب گزینه‌هایی به شما نشان داده می‌شود که قادرید با کمک آن‌ها آدرس خانه‌ یا محل کارتان را ثبت کنید تا در دفعات بعدی راحت‌تر این بخش را فعال نمایید.
  2. سپس روی دکمه آبی‌رنگ و بزرگ GO کلیک کنید تا مبدا مشخص شود.
  3. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در قسمت بالای آن باید مقصد سفرتان را انتخاب کنید. در هنگام تایپ آدرس مورد نظر، پیشنهاداتی نشان داده می‌شود تا سریع‌تر مقصد را وارد نمایید.
  4. بعد از انتخاب مقصد، دوباره به صفحه نقشه هدایت خواهید شد و حالا در این‌جا مسیرهای زیادی ترسیم شده که گوگل به‌صورت خودکار سریع‌ترین آن‌ها را انتخاب می‌نماید.
  5. سپس می‌توانید اقدام به رانندگی نمایید. البته توصیه می‌کنیم که قبل از سفر از ترافیک مسیر آگاه شوید. این اطلاعات را می‌توانید در قسمت STEPS & MORE پیدا کنید.

با کمک سرویس نقشه گوگل شهر را بشناسید!

گوگل مپ

می‌خواهید در رستورانی لاکچری ناهارتان را میل می‌کنید؟ مایلید با پارک‌های شهر آشنا شوید؟ همه این‌‌ها به‌لطف گوگل مپ انجام می‌شود. در تب Explore می‌توانید از نام و آدرس برترین رستوران‌های شهر باخبر شوید و نظرات کاربران را در مورد آن‌ها مطالعه کنید. همچنین حتی قادرید لیست باشگاه‌های شهر مورد نظر را مشاهده کنید و به این ترتیب دیگر نیازی نیست حتما در گوگل سرچ کنید. این سرویس تمامی مکان‌های دیدنی یک شهر را برای‌تان فراهم آورده. جدای از این‌ها، شهروندان می‌توانند به کافی‌شاپ‌ها و پارک‌های شهر خود امتیاز دهند و نظر خود را در مورد آن‌ها ثبت کنند. از این رو مسافران راحت‌تر قادر به تصمیم‌گیری خواهند بود. گفتنی‌ست با انتخاب هر مورد نیز قادر به دیدن آدرس آن خواهید بود و می‌توانید با کمک گوگل مپ به‌سمت آن رانندگی کنید.

تنظیم روتین‌ها در سرویس نقشه گوگل

گوگل مپ

همان‌طور که گفتیم سرویس نقشه گوگل قابلیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها ویژگی تنظیم محل کار و خانه است. در بخش Your Places می‌توانید مکان‌های مورد نظر خود را اضافه کنید تا در دفعات بعدی ساده‌تر و سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، قدم‌های زیر را دنبال کنید:

  1. منوی نقشه را با سوایپ از چپ به راست باز کنید و سپس گزینه Your Places را لمس نمایید.
  2. در این‌جا با تب‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که مهم‌ترین آن LABELED است. آن را لمس کرده و سپس یکی از دکمه‌های Home یا Work را انتخاب نمایید.
  3. در مراحل بعدی باید آدرس خانه یا محل کارتان را بنویسید یا از روی نقشه انتخاب کنید. همچنین قادرید شخصی‌سازی‌های بیش‌تری انجام دهید و مثلا ذکر کنید که معمولا با چه وسیله‌ای به محل کارتان می‌روید.

چگونه بدون اینترنت از سرویس نقشه گوگل استفاده کنیم؟

گوگل مپ

با این‌که در دنیایی مدرن زندگی می‌کنیم، اما گاها نمی‌توانیم از اینترنت استفاده کنیم. در جنگل‌ها، کویر و کوهستان‌ها قادر به متصل شدن به این شبکه نیستیم. در این‌جاست که یک نقشه جامع به‌دردمان می‌خورد تا در صورت گم شدن، راه خود را پیدا کنیم. خوش‌بختانه سرویش نقشه گوگل این امکان را فراهم نموده تا با یک کلیک نقشه شهر یا کشورتان را دانلود کنید. برای انجام این کار، کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید. البته لازم به ذکر است که دانلود این نقشه‌ها بعضا چندین دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌های‌تان افزایش می‌یابد.

  1. ابتدا منوی نقشه را باز کنید و سپس به بخش Offline maps بروید.
  2. گزینه SELECT TOUR OWN MAP را لمس نمایید.
  3. در این مرحله باید محدوده مورد نظر خود را انتخاب کنید تا نقشه آن‌ مکان دانلود شود. به این ترتیب در دفعات بعدی می‌توانید به‌صورت آفلاین نقشه شهرتان را بررسی کنید.

انواع مپ‌ها در سرویس نقشه گوگل

گوگل مپ

برای این‌که از ترافیک مسیرها آگاه شوید و در مدت زمان کم‌تری به مقصدتان برسید، می‌توانید با استفاده از گزینه Map Details سرویس نقشه گوگل از ترافیک مطلع گردید. برای این کار باید به صفحه‌اصلی بروید و سپس دکمه‌ای برجسته در گوشه سمت راست قسمت بالایی صفحه را لمس نمایید. به این ترتیب می‌توانید با انتخاب گزینه Traffic اطلاعات کاملی در مورد ترافیک داشته باشید. همچنین قادرید با لمس گزینه Bicyling از مسیرهای دوچرخه‌سواری شهرها باخبر شوید.

نوشته آموزش کامل کار کردن با گوگل مپ؛ سرویس نقشه گوگل اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.