آنر رسما اعلام کرد: فعلا وارد بازار گوشی‌های منعطف نخواهیم شد!

در حالی که برند آنر هنوز هم به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هواوی محسوب می‌شود ولی چند سالی است که به طور مستقل و طبق برنامه‌ریزی و اهداف خود به جلو حرکت می‌کنند. به همین علت هم توانسته است محصولاتی با طراحی منحصربه‌فرد خود را رونمایی نماید و در عرض مدت کوتاهی از زیر سایه شرکت مادر (هواوی) خارج شود و برای خود نامی درخور دست‌ و‌ پا کند.

آنر

این استقلال‌طلبی آنر به حدی است که جورج ژائو، مدیرعامل آنر، بر این باور است استراتژی اولیه هواوی برای حرکت آتی در مسیر گوشی‌های منعطف چندان صحیح نیست و به نظر او سال آینده لحظه باشکوه اوج‌گیری این هندست تازه از راه رسیده است! ژائو در مصاحبه خود با CNET که طی نمایشگاه MWC 2019 در شهر بارسلون انجام شد، اعلام کرد، شخصا طراحی گوشی منعطف میت X هواوی را بسیار دوست دارد و مورد پسندش است اما این بدین معنا نخواهد بود که شرکت آنر نیز اولین گوشی خود را با تقلید و کپی از روی این محصول هیجان‌انگیز هواوی وارد بازار کند!

اصلی‌ترین دلیلی که آنر قصد دارد تا سال 2020 برای معرفی هندست منعطف و ثبت نام خود در زمره معدود پیشتازان این محصول انقلابی صبر نماید، هزینه‌های سنگین و غیر‌منطقی است که تولید این نوع گوشی روی دست سازندگان خواهد گذاشت!

ژائو قصد دارد تا راهی بیابد و این محصول منعطف را در دستان مشتریان هدف قرار دهد و کور‌کورانه و تنها به صرف یک رقابت برای قرارگیری نامش در بین سازندگان گوشی‌های منعطف، متحمل هزینه‌های سنگینی نشود. هرچند یافتن چنین راهکاری کمی زمان‌بر است ولی قطعا ارزشش را خواهد داشت. به عنوان مثال میانگین قیمت محصولات این برند در حال حاضر در ایالات متحده حدود 499 دلار است، پس طبیعتا نه می‌توان مشتریان هدف را قانع کرد و نه از آنها انتظار داشت که مبالغ هنگفتی حدود 2000 دلار را برای خرید این محصول هزینه کنند.

به علاوه، ژائو اعلام نمود که وقتی صبحت در مورد بازار ایالات متحده می‌شود متاسفانه ما هیچ خبر خوبی برای گفتن نداریم! آنر به هیچ عنوان علاقه‌ای برای همکاری با اپراتور‌های بزرگ آن منطقه ندارد و تمرکز خود را معطوف به گسترش فعالیت و بازاریابی در سراسر اروپا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی کرده است. البته ناگفته نماند که شرکت همچنان به فروش گوشی‌ها محدود نشده و خود در ایالات متحده از طریق وبسایت آمازون ادامه خواهد داد با این حال هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان عرضه احتمالی آنر ویو 20 یا آنر 8X در آمریکا نشده است. به خصوص اینکه آمریکا هنوز فشار‌ها و تحریم‌ها را کامل برنداشته است اما می‌توان امیدوار بود هرزمان چنین اتفاقی رخ دهد و ظرفیت کافی برای این کار ایجاد شود، ما نیز در استراتژی خود تجدید نظر نماییم.

آنر

در پایان جای تعجب نیست که شرکت آنر نیز به دنبال معرفی گوشی 5G ساخت خود در همین سال است. البته متاسفانه ژائو تنها به اعلام این خبر بسنده کرد و از ارایه جزییات بیشتر خودداری نمود. در هر حال به نظر می‌رسد به اعتقاد آنها فناوری 5G فرصت بزرگی برای شرکت است تا خود را در بین بزرگان دنیای گوشی‌های هوشمند قرار دهد. امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر گردد. یک نام، شاید زمان رونمایی، قدری از مشخصات گوشی و هرچیز دیگری از این دست هم ارزشمند خواهد بود!

نوشته آنر رسما اعلام کرد: فعلا وارد بازار گوشی‌های منعطف نخواهیم شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.