آپدیت جدید گلکسی اس ۸ از شخصی‌سازی کلید بیکسبی جلوگیری می‌کند!

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، کاربران می‌توانند با استفاده از یک برنامه که در حال‌حاضر در فروشگاه گوگل پلی موجود است؛ عملکرد دکمه بیکسبی را بسته به میل خود، شخصی‌سازی نمایند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این موضوع چندان به مذاق شرکت سامسونگ خوش نیامده است و به همین جهت، تصمیم گرفته تا با انتشار یک آپدیت کم‌حجم، از شخصی‌سازی عملکرد دکمه بیکسبی در گوشی گلکسی اس  ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس جلوگیری نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس گزارش‌های منتشر شده در فروم توسعه‌دهندگان XDA، یک آپدیت OTA به‌تازگی برای گوشی‌های پرچم‎دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس منتشر شده است که به‌نظر می‌رسد امکان شخصی‌سازی دکمه بیکسبی و تغییر عملکرد آن‌را غیرممکن خواهد نمود.

اینکه شخصی‌سازی نمودن عملکرد دکمه فیزیکی چهارم در گوشی‌های پرچم‎دار جدید سامسونگ در آینده‌ای نزدیک، مجدداً با استفاده از برنامه‌های شخص‌ثالث امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر، هنوز مشخص نیست اما به‌نظر نمی‌رسد که شرکت سازنده تمایلی به انجام این کار داشته باشد. علت آن‌، واضح به‌نظر می‌رسد؛ شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا دستیار صوتی بیکسبی را به عنوان یکی از متمایزترین قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ارائه دهد و گوشی‌های جدید سامسونگ به لطف این قابلیت، از نسل‌های پیشین خود و سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از دستیار صوتی گوگل Assistant و الکسای آمازون استفاده می‌کنند، متمایز می‌شود.

گلکسی اس 8

دستیار صوتی بیکسبی در مقایسه با S-Voice عملکرد بهتری دارد و هم‌چنین، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا با استفاده دوربین و به کمک قابلیت‌های دستیار صوتی هوشمند جدید سامسونگ، جستجوی تصویری داشته باشند. برای مثال، فرض کنید که از یک ماشین خوش‌تان آمده است اما اطلاعات چندانی پیرامون مدل آن و هم‌چنین شرکت سازنده‌اش ندارید؛ کافی است برنامه دوربین را گشوده و با لمس آیکون مربوط به دستیار صوتی بیکسبی، به صورت تصویری به جست‌وجو بپردازید.

فیلیپ برن از سامسونگ به این موضوع اشاره شده است که امکان شخصی‌سازی دکمه بیکسبی تا پیش از انتشار آپدیت جدید با استفاده از دسترسی‌هایی در سطح سیستم‌عامل امکان‌پذیر بوده است اما اکنون دیگر این امکان وجود ندارد. البته، وی اشاره داشته است که انتشار تنها یک آپدیت، توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث را از توسعه برنامه‌هایی که عملکرد دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی را شخصی‌سازی نماید؛ باز نمی‌دارد اما شرکت سامسونگ هیچ‌گاه به صورت رسمی چنین اجازه‌ای را به کاربر نمی‌دهد که بتواند، عملکرد دکمه بیکسبی را شخصی‌سازی کند.

با اینکه شرکت سامسونگ در این رابطه جدی است و حتی تصمیمی برای پشتیبانی از یک قابلیت برای شخصی‌سازی عملکرد دکمه فیزیکی چهارم در گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود ندارد، کافی است چند هفته دیگر منتظر بمانیم تا توسعه‌دهندگان در فروم XDA برنامه‌هایی را به منظور شخصی‌سازی عملکرد دکمه بیکسبی آماده نمایند. حتی در صورت عدم امکان شخصی‌سازی دکمه بیکسبی در آینده به صورت رسمی یا  غیر رسمی، این موضوع کاربران را نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ دلسرد نخواهد کرد و هم‌چنین از فروش میلیونی این محصولات جلوگیری نمی‌کند.

شرکت سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را در ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) در ایالات متحده و در ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) در اروپا عرضه خواهد کرد. در حال‌حاضر، نمونه‌هایی از گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به طور غیررسمی وارد بازار کشورمان شده است که قیمت برخی از آن‌ها بیشتر از ۴ میلیون تومان برآورد شده است. به همین جهت، توصیه می‌شود که حداقل تا اواخر خرداد یا اوایل تابستان برای فروش گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با قیمت مناسب‌تر و نزدیک به قیمت جهانی آن‌ها، منتظر بمانید.

منبع: Neowin