آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی

گوگل اخیرا با ارسال ایمیلی به توسعه دهندگان اپلیکیشن از تصمیم جدید خود برای آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی‌های اندرویدی خبر داده است.

طبق تغییرات جدید، نرم‌افزارهای نصب شده به طور پیش فرض روی گوشی بدون نیاز به داشتن حساب در گوگل پلی به‌روز‌رسانی می‌شوند و قرار است این قابلیت در گوشی‌های دارای اندروید 5 به بالا عملی شود و به کاربران این امکان را می‌دهد همواره به‌روزترین نسخه‌های اپلیکیشن‌ها را روی گوشی خود داشته باشند.

متاسفانه عده‌ای از مالکان گوشی‌های اندرویدی تمایلی به داشتن حساب کاربری در Google play ندارند و با گذشت زمان و قدیمی شدن نسخه‌ اپ‌های موجود روی گوشی، در معرض برخی سو استفاده‌های امنیتی قرار می‌گیرند به همین علت غول فناوری به این فکر افتاده است تا گوشی‌های مبتنی بر اندروید را امن‌تر کند.

گوگل در ایمیل خود به توسعه دهندگان نوشته است:

«در ماه‌های آینده، Google Play شروع به آزمایش یک ویژگی جدید خواهد کرد که به طور خودکار اجازه می‌دهد اپ‌های پیش فرض گوشی کاربران بدون نیاز به داشتن حساب در گوگل پلی به‌روزرسانی شوند.

این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد از اپلیکیشن‌های سازگار با گوشی و تبلت‌شان بهره ببرند و به آخرین نسخه دسترسی داشته باشند. این قابلیت همچنین به کاهش هزینه‌های توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌شان کمک می‌کند.»

با توجه به این که اکثر افراد، امروزه هنگام راه‌اندازی گوشی‌های جدید خود وارد حساب کاربری Google می‌شوند، به نظر می‌رسد این قابلیت جدید تنها برای عده‌ای اندک کارگشا باشد. همچنین زمان ارایه خدمات مذکور هنوز مشخص نیست.

نوشته آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.