آیا با تعطیلی مراکز خدمات پس از فروش، مهلت اتمام گارانتی محصولات تمدید می‌شود؟

با تشدید شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جدیدی که از ابتدای ماه آذر اعمال شده است، مراکز تفریحی، مراکز تجاری و مشاغل غیرضروری تعطیل شده‌اند. در این بین شبهاتی در مورد نحوه کار مراکز خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات به وجود آمده که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد:

آیا مراکز خدمات پس از فروش و گارانتی باید بسته باشند؟

خیر. این مراکز جزو کسب و کارهای خدمت‌رسان هستند و باید در این ایام با رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی به مردم خدمات ارائه دهند.

برخی از مراکز خدمات پس از فروش در مراکز تجاری بزرگ تهران فعالیت دارند که طی این دو هفته تعطیل‌خواهند بود، تکلیف آن‌ها چیست؟

این مورد در کمیسیون خدمات پس از فروش پیش‌بینی شده است، اکثر مراکز خدمات پس از فروش دفاتر دیگری به جز دفاتر واقع در مراکز تجاری دارند که از طریق آن‌ها می‌توانند خدمت رسانی کنند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند از محل‌های جایگزین برای خدمت رسانی به مشتریان استفاده نمایند. یکی دیگر از راه‌کارهای عملی ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است که می‌توان در این ایام به این روش عمل کرد. به هر شکل نکته مهم آن است که مراکز خدماتی باید ارتباط خود با مشتریان را حفظ کرده و شرایط کاری جدید را اطلاع رسانی کنند.

اگر امکان خدمت دهی وجود نداشته باشد، تکلیف مهلت زمان پایان گارانتی چه می‌شود؟

اگر به هر شکل امکان خدمت رسانی برای شرکت‌های خدمات پس از فروش وجود نداشته باشد، زمان خدمات رسانی برای آن دسته از محصولاتی که مهلت اتمام گارانتی، مرجوعی یا تعویض با این دو هفته تلاقی داشته باشد، دو هفته تمدید می‌شود. در واقع اگر مهلت گارانتی شما طی این دو هفته به اتمام می‌رسد، این مهلت دو هفته تمدید خواهد شد. نکته قابل توجه آن است که تمدید دو هفته‌ای برای شرکت‌هایی است که در ایام محدودیت، قادر به خدمت رسانی نباشند.

نوشته آیا با تعطیلی مراکز خدمات پس از فروش، مهلت اتمام گارانتی محصولات تمدید می‌شود؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.