آیا با معرفی کروم‌بوک‌های سری یوگا لنوو باید با پیکسل‌بوک‌های گوگل خداحافظی کرد؟!

official-lenovo-yoga-c930_0 آیا با معرفی کروم‌بوک‌های سری یوگا لنوو باید با پیکسل‌بوک‌های گوگل خداحافظی کرد؟!

لنوو امسال در نمایشگاه IFA 2018 توانست با معرفی نخستین کروم‌بوک ۴K مجهز به Google OS به‌نام یوگا از گوگل پیشی بگیرد.

این دستگاه ۲ در ۱ از نمایشگر ۲۵ اینچی IPS در دو رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (Full HD) و ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ (۴K) بهره برده و به نسل هشتم پردازنده اینتل Core i5، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی (قابل ارتقا با میکروSD) نیز مجهز است. با وجود پردازنده گرافیکی اینتل HD 620 احتمال اینکه این دستگاه برای گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد، بسیار کم خواهد بود.

در رابطه با پورت‌ها می‌توان به درگاه‌های USB-C ،USB 3.0 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. منبع تغذیه این کروم‌بوک یک باتری ۵۶ وات‌ساعتی است که به گفته لنوو بین ۹ تا ۱۰ ساعت توان کار خواهد داشت.

طراحی ۲ در ۱ سری یوگا و لولاهای ۱۸۰ درجه‌ای آن‌ها امکان استفاده از این محصولات را در سه وضعیت مختلف فراهم کرده است. به‌غیر از حالت معمولی لپ‌تاپ، صفحه‌نمایش می‌تواند با برگشت به عقب به شکل «خیمه» درآمده و برای تماشای نتفلیکس و فیلم از آن استفاده کرد و در نهایت هم می‌توان آن را به شکل یک تبلت بسیار بزرگ درآورد.

08_Chromebook_C630_Hero_Horizontal_Front_Facing_Tablet-w782 آیا با معرفی کروم‌بوک‌های سری یوگا لنوو باید با پیکسل‌بوک‌های گوگل خداحافظی کرد؟!

کروم‌بوک یوگا بزرگ بوده و ۱.۹ کیلوگرم اصلا وزن سبکی برای آن محسوب نمی‌شود. اما برای کاربردهای خانگی همچنان می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کامپیوترهای دسکتاپی باشد و سرعت و راحتی کروم ‌او‌اس را در اختیار کاربران قرار دهد.

قیمت‌ها از ۵۹۹ دلار برای مدل فول اچ‌دی شروع می‌شوند و به نظر می‌رسد که لنوو با ورود به بازار کروم‌بوک‌های پریمیوم، دستگاه‌های پیکسل‌بوک گوگل را نشانه گرفته است. همانطور که ایسر هم با معرفی کروم‌بوک ۵۱۴ آلومینیومی به‌خوبی قدم در این راه گذاشت.

دو کروم‌بوک مقرون‌به‌صرفه در تکمیل سری یوگا

لنوو دو کروم‌بوک دیگر نیز به‌نام‌های C330 و S330 را در رویداد IFA ارایه کرد. C330 یک ۲ در ۱ ۱۱.۶ اینچی با پنل HD IPS و S330 هم با نمایشگر ۱۴ اینچی بدون لولای‌های ۳۶۰ درجه و بدون صفحه لمسی بود.

نوشته آیا با معرفی کروم‌بوک‌های سری یوگا لنوو باید با پیکسل‌بوک‌های گوگل خداحافظی کرد؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.