آیا برای طراحی مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل از آی‌فون ۵ الهام گرفته می‌شود؟

New-Apple-iPad-Pro-models-to-feature-a-design-inspired-by-the-iPhone-5 آیا برای طراحی مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل از آی‌فون 5 الهام گرفته می‌شود؟

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل در روز سه‌شنبه پیش رو از یک جفت تبلت آی‌پد پرو جدید رونمایی می‌کند. یکی از این تبلت‌ها بایستی مجهز به نمایشگر 10.5 اینچی باشد؛ در حالی‌که انتظار می‌رود مدل دیگر از یک نمایشگر 12.9 اینچی استفاده نماید. هر 2 مدل مجددا طراحی خواهند شد و گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می‌دهد که تبلت‌های جدید برخی مولفه‌های طراحی اپل آی‌فون 5 را به ارث خواهند برد. در مقطعی از زمان، برخی طرفداران آی‌فون معتقد بودند که این مدل، زیباترین هندست طراحی شده توسط اپل بوده است.

New-Apple-iPad-Pro-models-to-feature-a-design-inspired-by-the-iPhone-5 آیا برای طراحی مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل از آی‌فون 5 الهام گرفته می‌شود؟

در صورتی‌که اپل از شاخص‌های زیبایی‌شناسی آی‌فون 5 برای تبلت‌های آی‌پد پرو جدید خود استفاده کند، می‌توان انتظار داشت که این گجت‌ها دارای جوانب مربعی‌شکل باشند. در تصویری از آی‌پد پرو جدید که ماه گذشته با همکاری OnLeaks@ و خرده‌فروشی mysmartprice@ تولید شد، این نگرش به‌کار گرفته شده است (تصویر فوق).

اما تبلت‌های پیشرفته اپل شاهد تغییرات دیگری نیز خواهند بود. هر 2 مدل با وجود عدم برخورداری از ناچ، قابلیت فیس آی‌دی را در جهت‌های افقی و عمودی ارایه خواهند داد. حواشی باریک‌تر بوده و نمایشگر LCD هر یک از آی‌پد پروهای جدید از طراحی لبه‌به‌لبه بهره خواهند برد. بعلاوه 2 تبلت جدید به‌همراه درگاه USB-C عرضه خواهند شد. این موضوع آی‌فون را به تنها دستگاه رده‌بالای اپلی که از اتصال لایتنینگ استفاده می‌کند، تبدیل خواهد کرد.

به احتمال فراوان، دستگاه‌های آی‌پد پرو جدید مجهز به تراشه A12X خواهند بود که نسخه ارتقایافته تراشه به‌کارگیری شده در آی‌فون‌های سال 2018 به‌شمار می‌آید. این دستگاه‌ها نخستین مدل‌های آی‌پد هستند که از تراشه گرافیکی سفارشی طراحی شده توسط اپل بهره می‌گیرند. همچنین تبلت‌های آی‌پد پرو جدید از نسل بعدی ابزارجانبی نوشتاری اپل Pencil 2 پشتیبانی خواهند کرد. انتظار می‌رود که در روز سه‌شنبه از این ابزارجانبی نیز رونمایی شود.

Capture-6 آیا برای طراحی مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل از آی‌فون 5 الهام گرفته می‌شود؟

بسیاری از طرفداران آی‌فون تصور می‌کنند که بهترین الگوی طراحی اپل تا امروز متعلق به آی‌فون 5 است.

به گفته موسسه Strategy Analytics، فروش جهانی تبلت‌ها طی 3 ماهه دوم سال 2018 با افتی 6 درصدی مواجه شد. طی همین 3 ماه، فروش آی‌پد رشدی 1 درصدی را تجربه کرد و با سهم 28.2 درصدی از بازار همچنان پیشتاز است. این میزان بیش از 2 برابر سهم سامسونگ است و این کمپانی در جایگاه دوم قرار دارد. آیا اپل با طراحی مجدد آی‌پد پرو قادر خواهد بود تا بازار روبه‌زوال تبلت‌ها را احیا نماید؟ با فرا رسیدن روز 30 اکتبر و معرفی و بررسی دستگاه‌های جدید به‌تدریج می‌توان به این پرسش پاسخ داد.

نوشته آیا برای طراحی مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل از آی‌فون 5 الهام گرفته می‌شود؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.