آیا رنگ‌آمیزی کامل بدن می‌تواند باعث مرگ شود؟

آیا رنگ‌آمیزی کامل بدن می‌تواند باعث مرگ شود؟

اگر به نمایش‌های کمدی نگاه کنید، افراد زیادی را مشاهده می‌کنید که بدن خود را نقاشی کرده‌اند. در فستیوال‌های شاد هم تعدادی از مردم لباس کاراکترهای محبوب خودشان را می‌پوشند و اگر لازم باشد قسمت‌هایی از پوست بدن خودشان را هم رنگ‌آمیزی می‌کنند تا بیشتر شبیه آن‌ها شوند؛ همچنین نقاشی بدن در مجلات مد و پروژه‌های هنری هم کاربرد دارد. این نقاشی گاهی شامل قسمت‌های کوچکی از بدن است اما گاهی تمامی بدن از فرق سر تا نوک پا را در بر می‌گیرد. ممکن است شگفت زده شوید اگر بشنوید که رنگ‌آمیزی تمام بدن خطرناک است. معمولا این گونه فعالیت‌های هنری خطری ندارند اما اگر مراقب نباشید؛ این نوع رنگ‌آمیزی می‌تواند به شما آسیب برساند. این کار می‌تواند تمامی منافذ پوست را بپوشاند و با ممانعت از عرق کردن و تبادلات گرمایی، در کارکرد بدن اختلال ایجاد نماید.

برای نقاشی پوست باید حتما از رنگ‌های مناسب برای این کار استفاده کنید؛ به عنوان مثال رنگ‌های آکریلیک برای کار بر روی بوم نقاشی مناسب هستند، در ترکیب این نوع رنگ‌ها آمونیاک، فرمالدئید و فلزات سنگین وجود دارد که همگی بسیار خطرناک هستند؛ بخصوص اگر وارد دهان شوند.

یک نمونه مشهور از رنگ‌آمیزی اشتباه بدن مربوط به Buddy Ebsen است که نقش اولین مرد آهنی فیلم جادوگر شهر اُز را بازی می‌کرد؛ گریمورهای فیلم برای این که Buddy Ebsen درخشش فلزی پیدا کند، بدن او را ابتدا با مواد گریم دلقک سفید و سپس پودر آلومینیم پوشش دادند. دو هفته بعد این هنرمند به علت مشکلات تنفسی و کبود شدن پوست، در بیمارستان بستری شد و پزشکان تشخیص دادند که غبار آلومینیم وارد ریه‌های او شده است. به همین دلیل بازیگر دیگری به نام Jack Haley ادامه بازی در این نقش را بر عهده گرفت. طراحان گریم این بار پودر آلومینیم را با رنگ مخلوط کردند و این بار به هنر پیشه آسیبی وارد نشد، البته فقط تا قبل از این که نوبت به گریم اطراف چشم او برسد و عفونتی شدید در این ناحیه ایجاد کند!

یک نگرانی دیگر درباره رنگ‌آمیزی سر تا پا این است که شاید خفگی به دنبال داشته باشد؛ این نگرانی از یکی از فیلم‌های جیمز باند به نام Goldfinger ایجاد شده است. این فیلم در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و در این فیلم کاراکتر Goldfinger، از طریق پوشاندن Jill Masterson (با بازی  Shirley Eaton) با رنگ طلایی موجب خفگی و مرگ او شد. یک شایعه هم بوجود آمد مبنی بر این که Shirley Eaton واقعا به علت پوشش رنگ طلایی دچار خفگی شده و درگذشته است! البته این فقط یک شایعه بوده و این هنرپیشه حداقل تاکنون و زمان نوشتن این مطلب (ژانویه ۲۰۱۷) زنده و سالم است. یقینا ما از راه پوست نفس نمی‌کشیم، بلکه با بینی و دهان این کار را انجام می‌دهیم و پوشاندن پوست نمی‌تواند باعث خفگی شود. اگر برای رنگ‌آمیزی بدن از رنگ‌های مخصوص این کار استفاده کنید خطری شما را تهدید نمی‌کند؛ این رنگ‌ها طوری طراحی شده‌اند که موجب حساسیت‌ها و آسیب‌های پوستی نشوند، اما اگر احتمال می‌دهید که به یکی از ترکیبات رنگ حساسیت داشته باشید، قبل از شروع نقاشی بدن، رنگ را در قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

نوشته آیا رنگ‌آمیزی کامل بدن می‌تواند باعث مرگ شود؟ اولین بار در پدیدار شد.