آیا سامسونگ چیپست‌های هوآوی را تولید می‌کند؟!

 

بنابر گزارش کمپانی TSMC، هوآوی که هم اکنون سومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه در دنیا شناخته می‌شود، برای تولید پردازنده‌های خود موسوم به Kirin با فناوری و فرآیند 16nm FinFET با آن‌ها به توافق رسیده است. این نشان می‌دهد که پیش از این چیپست‌های هوآوی را سامسونگ تولید می‌کرده و هنوز معلوم نیست که چرا هوآوی به دنبال تغییر این سازنده است؟

huawei-kirin-processors-640x340

در حالت تئوری، چیپست‌هایی که با این فناوری تولید می‌شود بسیار کوچک‌تر هستند و قدرت بیشتری نسبت به رقبای خود دارند. البته عوامل زیاد دیگری در این موضوع دخیل هستند. به طور مثال حتما تفاوت بین چیپست‌های A9 تولید شده توسط سامسونگ و TMSC را به خاطر دارید که در یکی مصرف باتری منطقی‌تر و کمتر از رقیب عنوان شده است. جالب اینجاست چیپستی که مصرف باتری بهتری دارد، مربوط به کمپانی TMSC است که از فناوری 16nm به جای 14nm بهره می‌برد.

سامسونگ از این تکنولوژی برای تولید اگزینوس 7420 بهره گرفته است، چیپستی که هم اکنون بر روی محصولاتی چون گلکسی اس 6 و برادر عجیبش یعنی گلکسی اس 6 اج قرار گرفته است.

سامسونگ در حال طی مسیر خود بوده و فعلا با قدرت تولید چیپست‌های سری A اپل را انجام می‌دهد؛ اما در کنار آن TMSC سعی دارد تا با قراردادی که با هوآوی می‌بندد، شرایط را به سود خود تغییر دهد.

اما در این میان هوآوی چه تصمیمی می‌گیرد؟! آیا به سوی توافق با TMSC می‌رود یا شرایط کنونی خود با سامسونگ را ادامه خواهد داد؟ شاید با توجه به اتفاقات رخ داده برای پردازنده‌های iPhone 6s هوادارن هوآوی چیپست‌های کمپانی TMSC را ترجیح دهند. این‌طور نیست؟

 

نوشته آیا سامسونگ چیپست‌های هوآوی را تولید می‌کند؟! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.