آیا هدفون های بلوتوثی آزاردهنده اند؟

آیا هدفون های بلوتوثی آزاردهنده اند؟

چند هفته اخیر شایعات بسیار زیادی مبنی بر حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از آیفون های جدید کمپانی اپل به گوش می رسید و بسیاری از افراد حوزه تکنولوژی به شدت تلاش کردند تا اپل را متقاعد کنند که در حال ارتکاب اشتباه بزرگی است.

Lauren Goode، نویسنده وب سایت معتبر The verge معتقد است که هدفون های بلوتوثی آزاردهنده اند. Lauren می گوید: “من در چند ماه اخیر به دلیل کار بر روی یکی از پروژه های Verge مجبور به استفاده از هدفون های بلوتوثی مختلفی بوده ام و در این مدت از اینکه برخی از آن ها به شدت کیفیت صدای خوبی ارائه می دادند راضی بودم و از برخی ویژگی های مثبت آن ها هیجان زده می شدم.”

وی در ادامه می افزاید: “مزایای اصلی هدفون های بلوتوثی کاملا واضح و مشخص اند: آن ها بدون کابل هستند. شما با آن ها می توانید کارهایی را انجام دهید که در حالت استفاده از هدفون های معمولی (هدفون های کابلی) قادر به انجام آن ها نخواهید بود و یا اینکه جلوی دست و پای شما را خواهند گرفت. آن ها برای کارهای بیرون از خانه بسیار مناسب بوده و برخی از مردم واقعا آن ها را دوست دارند.”

Lauren Goode در ادامه و در رابطه با معایب این گونه هدفون ها به این موضوع اشاره می کند که یکی از معایب اصلی هدفون های بلوتوثی این است که باید آن ها را شارژ کرده و با گوشی خود جفت کنید. او به این موضوع اشاره می کند که شاید همین موضوع در هنگام برقراری یک کنفرانس تلفنی برای شما بسیار دردسر آفرین باشد.

لاورن در این راستا می افزاید: “شما باید هدفون بلوتوث خود را روی گوش خود قرار داده و سپس آن ها را با گوشی خود جفت کنید. علاوه بر آن، برخی از هدفون های بلوتوث دکمه هایی بر روی خود دارند؛ این بدان معنی است که این احتمال وجود دارد اگر بخواهید کمی جای هدفون را بر روی گوش خود جابه جا کنید، یک آهنگ را سهوا رد نمایید.”

وی در انتها اظهار داشت: “البته در صورت حذف جک هدفون از آیفون ۷، هدفون های بی سیم تنها راه کار پیشنهادی نخواهند بود، بلکه پورت لایتنینگ نیز می تواند به عنوان درگاه صوتی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر آن، روش های کابلی دیگری نیز برای اتصال هدفون های کابلی به گوشی وجود دارد (که در مطلبی نیز به نمونه ای از آن ها اشاره کردیم). اما تمامی این روش ها کمی خاص تر بوده و بنابراین این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم به استفاده از هدفون های بلوتوثی روی آورند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، هدفون های بلوتوثی نیز همواره رو به بهبودی داشته و حتی برخی از آن ها ادعا می کنند که تا ۳۰ ساعت نیز طول عمری باتری شان خواهد بود. اما من در حال حاضر هنوز ترجیح می دهم از همان جک هدفون ۳.۵ میلی متری استفاده کنم. شاید تکنولوژی به کار رفته در آن ها از جمله تکنولوژی های روز دنیا نباشد اما هنوز هم یکی از بهترین و سفت و سخت ترین گجت های مورد استفاده ما هستند و احتمال خرابیِ کمی دارند.”

در این رابطه شما چگونه می اندیشید؟ آیا شما با دیدگاه Lauren موافق بوده یا با آن مخالفید؟ در صورتی که تجربه کار با هدفون های بلوتوثی را داشته اید، آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته آیا هدفون های بلوتوثی آزاردهنده اند؟ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.