آیا پژوهش های جدید می توانند روشی جدید برای صفحه نمایش های تجزیه پذیر ارائه دهند؟

صفحه نمایش های تجزیه پذیر. اخیرا دانشمندان یک مسیر جدید برای ایجاد الکترونیک های تجزیه پذیر با استفاده از اجزای آلی در صفحه نمایش نشان داده اند.

زباله های الکترونیکی یک مشکل بزرگ زیست محیطی می باشند که به دلیل استفاده از مواد سمی باعث آسیب رساندن به این سیاره و سلامت انسان می گردد. در حالی که بعید است این وضعیت در آینده ای نزدیک تغییر کند، پژوهش هایی بر روی استفاده از موادی که دارای تجزیه ی زیستی هستند صورت گرفته است. اخیرا دانشمندان یک مسیر جدید برای ایجاد الکترونیک های تجزیه پذیر با استفاده از اجزای آلی در صفحه نمایش نشان داده اند.

این پژوهش توسط پروفسور Suchismita Guha و دانشجوی کارشناسی ارشدش Soma Khanra در دانشگاه میسوری با همکاری یک تیم از دانشگاه فدرال ABC در برزیل صورت گرفته است. این پژوهش که هنوز در مراحل ابتدایی می باشد، روشی را نشان می دهد که با استفاده از اجزای آلی صفحه نمایش دستگاه های دستی روشن می شود.

در مابین این کشفیات پروتئین هایی به نام پپتید ها هستند. نانومواد پپتید ۱۰۰ درصد تجزیه پذیر هستند و به وسیله ی دانشمندان به عنوان یک نسل جدید و منحصر بفرد از مواد هیبریدی برای ساخت الکترونیک ها که بخشی از زندگی مدرن امروزه است، شناخته می شوند. آنها می توانند به صورت خودکار به نانوساختارها یا نانولوله ها مونتاژ شوند و به عنوان پایه و اساسی برای سایر مواد استفاده شوند.

این تیم تحقیقاتی، پپتیدها را با یک پلیمر ترکیب کرده که نور آبی را منتشر می کند و می تواند در صفحه نمایش ها استفاده شود. Guha می گوید: ما با ترکیب نیمه هادی های آلی با نانومواد توانستیم نور آبی مورد نیاز برای یک صفحه نمایش را ایجاد کنیم.

این تیم همچنین کشف کرد که با استفاده از این نانوساختارهای پپتید به مقدار پلیمر ساطع کننده ی نور کمتری نیاز دارد و در نتیجه در یک نانوکامپوزیت با تقریبا ۸۵ درصد تجزیه پذیری استفاده می شود.

Guha می گوید که این تیم در حال حاضر در حال کار بر روی این است که با موفقیت نشان دهد که چگونه می توان با پلیمرهای ساطع کننده ی نور قرمز و سبز که برای روشن کردن صفحه نمایش های الکترونیکی لازم است ، کار کرد.

.

منبع: missouri


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته آیا پژوهش های جدید می توانند روشی جدید برای صفحه نمایش های تجزیه پذیر ارائه دهند؟ اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.