آیا گوگل برای تصاحب کامل بازار تلفن‌های هوشمند خیز برداشته است؟!

آیا گوگل برای تصاحب کامل بازار تلفن‌های هوشمند خیز برداشته است؟!

این روزها تلفن‌های هوشمند میزبان اتفاقات مختلفی هستند درحالی‌که سامسونگ با نوت۷ خود آتش‌بازی راه انداخته و اپل نیز باعرضه آیفون ۷ رجزخوانی می‌کند، گوگل بی‌سروصدا و در این آشفته‌بازار در کنفرانس خود از دوگوشی هوشمند مستقل بانام پیکسل و پیکسل ایکس ال پرده برداری کرد و چراغ خاموش وارد بازی شد.

درحالی‌که پیش‌ازاین گوگل با شرکت‌های مختلفی همچون ال‌جی، اچ‌تی‌سی، هواوی و… برای ساخت گوشی‌های هوشمند خود تحت عنوان نکسوس همکاری می‌کرد اما این بار خودش آستین‌ها را بالا زده و لوگوی خود را پشت دو گوشی هوشمند جدیدش حک کرد تا به همه ثابت کند که می‌تواند به‌طور مستقل نیز در بازار موبایل قد علم کند؛ اما این تمام ماجرا نیست، گوگل با پیکسل‌های جدیدش دست‌پر آمده و توانسته برخلاف پیش‌بینی‌ها تحسین کاربران را برانگیزد. برخی از ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند را مرور کنید:‌ بهره‌مندی از بهترین سخت‌افزار در مقایسه با سایر تلفن‌های هوشمند، بهره‌مندی مادام‌العمر و نامحدود از فضای ابری گوگل، پیکسل لانچر، دستیار گوگل، گوگل مجیک و دوربین‌هایی که گوگل به‌تازگی ادعا کرده بهترین کیفیت تاریخ تلفن‌های هوشمند را دارند. بااین‌حال گوگل در حالی شروع کوبنده‌ای را به‌صورت برند مستقل در بازار تلفن‌های هوشمند داشته که این بازار، وارثانی همچون هواوی، سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، شیائومی و غول بزرگی همچون اپل را در خود جای‌داده است؛ اما سؤال مهم اینجاست که چرا گوگل وارد این بازار شده است و بازار تلفن‌های هوشمند چرا برای این برند مشهور بااهمیت شده است؟!

  • بازار پررونق تلفن‌های هوشمند

بی‌شک یکی از دلایلی که گوگل را وسوسه کرده تا به‌صورت جدی‌تر به بازار تلفن‌های هوشمند وارد شود رونق و محبوبیت این بازار است. هرچند گوگل پیش‌ازاین گوشی‌های خوش ساختی تحت عنوان نکسوس با همکاری سایر برندها روانه بازار کرده است اما این کجا و حضور مستقل گوگل در این بازار محبوب کجا!

  • قدرت مانور بالا

گوگل در تلفن هوشمند خود می‌تواند تمام آرزوها و تفکراتی که برای سیستم‌عامل محبوبش دارد را پیاده‌سازی کند. همان‌طور که در پیکسل‌های خود نیز قابلیت‌هایی جدیدی از اندروید را رو کرده است و احتمالا در آینده با دستی بازتر بر قابلیت‌های بیشتر اندروید در اسمارت فون‌‌های اختصاصی خود مانور می‌دهد.

  • جاه‌طلبی

گوگل شرکت جاه‌طلب و انحصارطلبی است با نگاهی به شرکت‌های تحت سلطه این برند و هم‌چنین حضور این شرکت در عرصه‌های مختلف و علاقه به جذب کاربران و هیاهوی تبلیغاتی به‌سادگی نشان می‌دهد که این شرکت شیفته جاه‌طلبی است پس چه جاه‌طلبی بهتر از خودنمایی در تولید گوشی‌های هوشمند!

  • رقابت با شرکت‌هایی همچون اپل

گوگل در جریان معرفی پیکسل‌های خود، شرکت اپل و آیفون‌های مشهور آن را نیز از کنایه‌های خود بی‌نصیب نگذاشت و آیفون جدید اپل را مسخره کرد. گوگل در جریان کنفرانس خود یک‌بار اپل را برای حافظه اندک آیفون‌های خود و بار دیگر آیفون ۷ را به دلیل نداشتن جک هدفون به سخره گرفت! بنابراین به‌طور واضح می‌توان به این نتیجه رسید که مقصود این شرکت از حضور مستقیم و پرقدرت در بازار تلفن‌های هوشمند رقابت با رقیبانی همچون اپل است.

با تمام این تفاسیر گوگل بارها اعلام کرده بود که قصد دارد با حضور قدرتمند در عرصه تولید تلفن‌های هوشمند به کاربران این گجت‌ها نشان دهد که تلفن هوشمند واقعی به همراه فناوری‌های جدید به چه معناست، چیزی که به عقیده گوگل تاکنون هیچ‌یک از برندهای مطرح این بازار موفق به عملی کردن آن نشده‌اند.

نظر شما دراین‌باره چیست آیا گوگل در تولید و عرضه تلفن‌های هوشمند به موفقیت و محبوبیت می‌رسد؟!

نوشته آیا گوگل برای تصاحب کامل بازار تلفن‌های هوشمند خیز برداشته است؟! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.