آیفون ایکس بهتر است یا آیفون ۱۱ ؟ کدام را بخریم؟

اپل بر خلاف برند رقیبش عادت ندارد که هر روز یک گوشی وارد بازار کند و محصولاتش در بخش گوشی های هوشمند به تعداد انگشتان دست هم در هر سال نمی رسد. این سیاست اپل از طرف بسیاری از کاربرانش تایید شده است و از از سوی برخی دیگر خیر. اگر بخواهیم بین گوشی های اپل یکی را انتخاب کنید، تقریبا کارمان آسان است چرا که تنوع محصولاتش آنقدر نیست که باعث سردرگمی مان شود. فقط کافیست بین دو یا چند گوشی مورد نظرمان یک مقایسه ساده بکنیم تا بتوانیم انتخاب کنیم.از آنجایی که از رایج ترین سرچ های گوگل این عبارات است : ” ایفون ایکس بخریم یا 11 ” یا ” آیفون ایکس بهتر است یا آیفون ۱۱ ” ، در این مطلب میخواهیم به مقایسه ی دو گوشی آیفون ایکس و آیفون 11 بپردازیم. اگر شما نیز بر سر دوراهی ایکس یا ۱۱ مانده اید، در ادامه همراه ما باشید.

از نظر صفحه نمایش آیفون ایکس بهتر است یا آیفون ۱۱ ؟

اپل پس از سالها مقاومت در برابر نمایشگرهای آمولد دست به دامن سامسونگ شد و آیفون ایکس را با نمایشگر سوپر آمولد عرضه کرد. در واقع نمایشگر سوپر آمولدِ آیفون ایکس که توسط سامسونگ تولید شده بود، انقلابی در آیفون ها محسوب می شد. پس از آیفون ایکس کاربران انتظار داشتند که اپل آیفون های بعدی را نیز با نمایشگر سوپر آمولد راهی بازار کند. اما آیفون 11 با آن نمایشگر IPS LCD مثل سطل آب یخی بر سر منتظران ریخت. در واقع آیفون 11 در بخش نمایشگر به جای پیشرفت نسبت به ایکس پسرفت کرد.

واضح است که آیفون ایکس با نمایشگر 5.8 اینچی سوپر آمولدش که رزلوشن 1125×2436 پیکسل را ارائه می دهد بر آیفون 11 که دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی IPS LCD با رزلوشن 828×1792 پیکسل است، کاملا برتری دارد.

بنابراین اگر کیفیت و وضوح تصویر برای شما در اولویت است، بدون شک آیفون ایکس را انتخاب کنید.

مقایسه ی ایفون ایکس و آیفون 11 از نظر قیمت صفحه نمایش

اگر با دیدن این عنوان تعجب کرده اید و به نظرتان دانستن قیمت صفحه نمایش برای خرید یک گوشی اهمیتی ندارد، بهتر است بدانید که آسیب پذیر ترین قطعه ی گوشی، صفحه نمایش آن است که ممکن است در اثر ضربه، فشار و … آسیب ببیند و شما مجبور باشید برای تعویض آن هزینه های چند میلیونی بپردازید. بنابراین دانستن قیمت نمایشگر گوشی در هنگام خرید از اوجب واجبات است و پیشنهاد می کنیم شما نیز حتما نیم نگاهی به قیمت ال سی دی ها داشته باشید.

قیمت ال سی دی ایفون ایکس

قیمت ال سی دی ایفون ۱۱

راستی شما می دانید که آوافیکس یک شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه تعمیرات موبایل در محل است. به این صورت که یک تکنسین را در زمان مورد نظر شما به منزل یا محل کار شما اعزام می کند و گوشی تان در حضور خودتان تعمیر می شود

از نظر عملکرد و پردازنده ایفون ایکس بهتر است یا ایفون ۱۱ ؟

آیفون ایکس به یک چیپست Apple A11 Bionic مجهز است در حالی که وظیفه ی پردازش در آیفون 11 بر دوش چیپست Apple A13 Bionic است. از لحاظ پردازش گرافیکی نیز ایفون ایکس با یک پردازنده ی سه هسته ای Apple GPU عرضه شده و آیفون 11 از پردازنده ی چهار هسته ای Apple GPU بهره می برد.

با اینکه پردازنده های آیفون ایکس نیز جزو قوی ترین پردازنده های زمان عرضه خود و حتی حال حاضر هستند، اما بازهم در برابر آیفون 11 کم می آورند مخصوصا در اجرای بازی ها.

بنابراین اگر سرعت و عملکرد گوشی هنگام اجرای بازی برایتان مهم است، آیفون 11 انتخاب بهتری برای شماست.

مقایسه ی آیفون ایکس با آیفون 11 از نظر حافظه داخلی و رم

آیفون ایکس به شما امکان انتخاب بین 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی را می دهد در حالی که آیفون 11 در سه مدل 64 ، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است.

مهم ترین تمایز آیفون 11 به آیفون ایکس رم 4 گیگابایتی آن است. همه مدل های آیفون 11 با رم 4 عرضه شده اند درحالی که آیفون ایکس فقط از 3 گیگابایت رم بهره می برد. این رم 4 گیگابایتی در کنار پردازنده ی A13 به عملکرد بهتر و سریع تر آیفون 11 نسبت به X کمک می کند.

مقایسه ی ایفون ایکس و ایفون ۱۱ از نظر دوربین

آیفون ایکس و آیفون 11 هردو به دو لنز مجزای 12 مگاپیکسلی در بخش پشتی مجهز هستند. هر دو قابلیت ثبت تصاویر عریض دارند ومی توانند با حداکثر وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کنند.

اصلی ترین تفاوت این دو گوشی در بخش دوربین مربوط به دوربین سلفی می شود. آیفون 11 از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد در حالی که وضوح دوربین آیفون ایکس فقط 7 مگاپیکسل است.

این برتری آیفون 11 فقط در وضوح عکس های گرفته شده توسط دوربین سلفی نیست بلکه حداکثر وضوح ضبط ویدئو نیز در این دوربین از 1080/60p در X حالا به 4K/60p افزایش یافته است.

بنابراین اگر بیشتر اهل عکاسی و فیلم برداری با دوربین سلفی هستید، آیفون 11 بهتر می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

مقایسه ی آیفون ایکس و آیفون 11 از نظر باتری

آیفون ایکس به یک باتری 2716 میلی آمپری مجهز شده است در حالی که یک باتری 3110 میلی آمپری وظیفه ی تامین سوخت آیفون 11 را برعهده دارد.

هردو از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند و طبق آزمایش های صورت گرفته 30 دقیقه طول می کشد تا باتری 50 درصد شارژ شود.

همانطور که می بینید طرفیت باتری آیفون 11 نسبت به آیفون ایکس کمی بیشتر است. طبق گفته ی اپل باتری این گوشی می تواند حدود 2 ساعت بیشتر از ایکس و تا یک روز دوام بیاورد.

توجه داشته باشید که این مدت زمان به نحوه ی استفاده ی شما بستگی دارد و می تواند کمتر هم باشد. بنابراین اگر طول عمر باتری برای شما اهمیت دارد، آیفون 11 می تواند بهتر رضایت شما را جلب کند.

البته واقعا تفاوت دو گوشی در این بخش آنقدری نیست که ملاک تصمیم گیری شما باشد.

از نظر طراحی آیفون ایکس بهتر است یا آیفون ۱۱ ؟

آیفون ایکس با ابعاد 143.6×70.9×7.7 میلیمتر و وزن 174 گرم نسبت به آیفون 11 با ابعاد 150.9×75.7×8.3 میلیمتر و وزن 194 گرم خوش دست تر و سبک تر است.

پشت و جلوی هر دو گوشی از جنس شیشه است اما فریم آیفون ایکس از جنس فولاد ضد زنگ است در حالی که آیفون 11 دارای یک فریم آلومینیومی است.

از لحاظ مقاومت در برابر آب و گرد و غبار آیفون ایکس دارای گواهی IP67 (مقاوم در برابر گرد و خاک و آب تا 1 متر و 30 دقیقه) است در حالی که آیفون 11 موفق به دریافت گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب (تا عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه) شده است.

نکته: آوافیکس پیشنهاد می کند هیچ کدام از دو گوشی در معرض آب حتی در عمق نیم متری نیز قرار ندهید.

در این بخش نیز آن چنان تفاوت فاحشی ندارند که معیار انتخاب باشد. فقط اگر دستان ظریفی دارید و سبک بودن گوشی برایتان مهم است، آیفون ایکس همراه بهتری برای شماست.

بالاخره آیفون ایکس بخریم یا آیفون ۱۱ ؟

پاسخ به این سوال را باید با توجه به اولویت های شما داد. اینکه وضوح تصویر برایتان مهم است یا عملکرد گوشی هنگام بازی؟ کیفیت عکس های دوربین سلفی چقدر برایتان اهمیت دارد؟ طرفدار گوشی های سبک و جمع و جور هستید یا برایتان فرقی ندارد؟

به نظر شخصی بنده اگر اهل بازی های حرفه ای با گرافیک بالا نیستید، قطعا آیفون ایکس انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. وضوح کیفیت تصویر صفحه نمایش فاکتور بسیار مهمی در انتخاب گوشی است و از آنجایی که پردازنده ی آیفون ایکس نیز به خوبی از پس انجام کارهای روزمره و حتی بازی های حرفه ای نیز بر می آید (شاید سرعت و عملکردش در بازی به پای آیفون 11 نرسد، اما واقعا جزو بهترین هاست) بنابراین به نظر می رسد آیفون ایکس انتخاب منطقی تری باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته آیفون ایکس بهتر است یا آیفون 11 ؟ کدام را بخریم؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.