آیفون ۸ با نمایشگر خمیده OLED عرضه می‌شود

آیفون ۸ با نمایشگر خمیده OLED عرضه می‌شود

بنابر اخبار جدید، نسخه‌ای از آیفون ۸ که با نمایشگر OLED عرضه می‌شود، به جای پنل تخت، پنل خمیده خواهد داشت. برخی منابع گفته‌اند که اپل نسخه ۵.۵ اینچی آیفون ۸ را در دو نسخه با نمایشگر معمول و نمایشگر OLED عرضه خواهد کرد، اما گزارش امروز نشان می‌دهد که اپل قصد دارد از همان نوع نمایشگرهایی استفاده کند که سامسونگ در پرچمداران گلکسی S7 استفاده می‌کند که بنابر گفته‌های برخی موسسات تحقیقاتی بهترین نمایشگر موجود در بازار است.

روزنامه کره‌ای، کوریا هرالد می‌گوید:

تمام سفارش‌ پنل OLED اپل به سامسونگ، پنل خمیده بوده و بنابراین آیفون ۸ نیز نمایشگر خمیده خواهد داشت. سامسونگ قادر خواهد بود که کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون واحد پنل به اپل تحویل دهد.

گزارش‌های قبل حاکی از آن بود که به دلیل کمبود پنل‌های OLED، اپل قصد دارد تا چند نمونه از آیفون ۸ را روانه بازار کند. تنها تامین کننده پنل‌های OLED اپل در سال ۲۰۱۷، سامسونگ خواهد بود و ال‌جی و شارپ تولید انبوه پنل‌های OLED خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌کنند، اما با این حال کمبود عرضه باعث خواهد شد که اپل آیفون ۸ را در چند نسخه روانه بازار کند که تنها یک نسخه از آن به پنل OLED مجهز خواهد بود. بنابر تخمین‌های کوریا هرالد، سفارش اپل به سامسونگ، بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون واحد خواهد بود. میزان این سفارش که تقریبا نصف فروش سالانه اپل است، نشان می‌دهد که اپل تنها در یک نسخه آیفون ۸ از نمایشگر OLED استفاده می‌کند.

این روزنامه کره‌ای همچنین می‌گوید که آیفون سال بعد، خم‌شدنی نخواهد بود، اما اپل ممکن است برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و سامسونگ از تکنولوژی‌های جدید لمسی استفاده کند. این تکنولوژی لمسی باعث می‌شود که هر جای گوشی را که لمس کنید، آیفون به شما پاسخ دهد.

نوشته آیفون ۸ با نمایشگر خمیده OLED عرضه می‌شود اولین بار در پدیدار شد.