آیفون SE2 اپل، میزان بارگیری‌های شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که آیفون SE2 اپل، در صورت عرضه، سودآوری خوبی را برای شرکت در پی خواهد داشت و میزان بارگیری اسمارتفون‌های اپل را در سه ماهه اول سال بعد، حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

وقتی در آستانه رویدادهای اپل برای معرفی یک محصول جدید قرار می‌گیریم، هیچ‌کسی مثل Ming-Chi Kuo، تحلیگر موسسه TF International، را نمی‌توان پیدا کرد که اخبار دست اول را در اختیار ما قرار دهد. برای مثال، او در فوریه 2017، تقریبا هفت ماه قبل از معرفی دوربین TrueDepth و قابلیت Face ID بر روی آیفون X، گفته بود که این دستگاه، یک دوربین جلو «کاملا متحول‌شده‌ای» خواهد داشت. البته هرچند که او به‌خاطر دسترسی خوبش به افراد داخل اپل، پیش‌بینی‌های دقیقی درباره سخت‌افزار دستگاه‌ها می‌تواند انجام دهد، اما در زمینه بارگیری‌ها و میزان فروش محصولات این شرکت، .

براساس وب‌سایت 9to5 Mac، وی امروز گزارشی را در رابطه با پیش‌بینی‌های خودش درباره میزان بارگیری گوشی‌های آیفون در سه ماهه اول سال بعد منتشر کرده است. او ماه گذشته، برآورد اولیه خود در مورد تعداد دستگاه‌های بارگیری شده اپل در سال جاری را، از رقم ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه به ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه تغییر داد. براساس گزارش این تحلیلگر، اپل در مقایسه با ۲۵ میلیون دستگاه آیفون XR که در سال 2018 روانه بازار کرد، امسال حدود ۳۷ تا ۴۰ میلیون دستگاه سری آیفون 11 بارگیری خواهد داشت.

آیفون 11

او گفته است که بخشی از این افزایش، به خاطر قیمت پایین آیفون 11 خواهد بود. امسال ارزان‌ترین آیفون جدید اپل در مقایسه با مدل پایه آیفون XR که ۷۴۹ دلار قیمت داشت، دارای قیمت پایه ۶۹۹ دلار است. ضمن اینکه، آیفون XR، تا ماه اکتبر سال گذشته معرفی نشد و همین امر، یک ماه بارگیری اضافه‌تری را در اختیار آیفون‌های امسال قرار خواهد داد. Kuo پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای آیفون 11، بیشتر از جانب مشتریانی خواهد بود که به دنبال آیفون‌های ارزان قیمتی برای جایگزینی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7 هستند.

Kuo پیش‌بینی کرده است که بارگیری‌های سه ماهه اول 2020 آیفون، ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت

Kuo در گزارش جدید خود برآورد کرده است که امسال حدود ۴۰ میلیون دستگاه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس روانه بازار خواهد شد. این تعداد، اندکی کمتر از ۴۳ میلیون دستگاه آیفون XS و آیفون XS مکس بارگیری شده در سال گذشته است. این تحلیلگر اعتقاد دارد که اپل می‌توانست تعداد بیشتری از مدل‌های بالارده‌تر امسال خود را بارگیری کند، اما کمبود این گوشی‌ها، مانع این کار شده است.

سه ماهه اول سال بعد، شامل فصل خریدهای تعطیلات کریسمس می‌شود. ضمن اینکه از تاریخ 15 دسامبر، بر روی آیفون‌های وارد شده از چین به داخل آمریکا، تعرفه‌های ۱۰ درصدی اعمال خواهد شد. اپل، طراحی محصولات خود را در کالیفرنیا انجام می دهد و اکثر این محصولات، در داخل کشور چین تولید می‌شوند. دولت ترامپ، تعرفه‌هایی را بر روی کالاهای وارداتی از چین اعمال کرده و اپل مجبور است که این مالیات‌ها را یا از جیب خودش بپردازد و یا اینکه با افزایش قیمت دستگاه‌هایش، آن را به دوش مشتریان آمریکایی منتقل کند. با در نظر گرفتن اینکه اپل، کاهش قابل‌توجهی را در قیمت آیفون 11 داده است، نمی‌توان تصور کرد که قیمت‌های خرده‌فروشی آن را افزایش دهد. شرکت، هم‌اکنون برای واردات اپل واچ، ایرپاد و چند مدل آیفون و آی‌پد تعرفه پرداخت می‌کند. لذا این احتمال وجود دارد که برخی از مشتریان آمریکایی، خرید آیفون‌های خود را قبل از تاریخ 15 دسامبر انجام دهند.

آیفون SE2

Kuo پیش‌بینی کرده است که در سه ماهه اول سال 2020، اپل ۱۰ درصد آیفون‌های بیشتری را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بارگیری خواهد کرد. او، این برآورد را براساس گزارش‌هایی انجام داده است که در انها گفته شده است اپل از تامین‌کنندگان خود خواسته تا تولیدات خود را ۱۰ درصد افزایش دهند. او همچنین احتمال می‌دهد که تقاضاهای زیادی برای آیفون SE2، که به گفته او در سه ماهه اول سال بعد معرفی خواهد شد، وجود خواهد داشت. Kuo می‌گوید که این دستگاه، مجهز به چیپست بایونیک A13 اپل که در داخل آیفون‌های 2019 استفاده شده است، خواهد بود؛ اما دیزاین آن قرار است شبیه آیفون 8 باشد. آیفون SE2 همچنین در مقایسه با آیفون 8 که رم ۲ گیگابایتی داشت، از یک رم ۳ گیگابایتی بهره خواهد برد. آیفون SE2 قرار است مجهز به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۰ پیکسل باشد. ضمن اینکه، شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین فیس تایم ۷ مگاپیکسلی در جلوی آن و همچنین یک باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی در داخل آن خواهیم بود. Kuo پیش‌بینی کرده است که اپل حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دستگاه آیفون SE2 را در طول سال 2020 بارگیری خواهد کرد.

نسل اول آیفون SE، با یک طراحی شبیه به آیفون 5s، در مارس 2016 رونمایی شد. هندست مذکور، سال بعد با افزایش ظرفیت حافظه، دوباره عرضه شد و به خاطر قیمت پایین و نمایشگر کوچک‌ترش طرفداران زیادی پیدا کرد.

نوشته آیفون SE2 اپل، میزان بارگیری‌های شرکت در سه ماهه اول سال 2020 را 10 درصد افزایش خواهد داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.