آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در آمریکا خواهد بود

آیفون XR

مؤسسه تحقیقاتی CIRP گزارشی را منتشر کرده است که طبق آن آیفون XR تا بدین جا در سه‌ماهه دوم سال جاری بیش از هر گوشی دیگری در ایالات متحده به فروش رفته است و با ادامه این روند تا پایان فصل هم‌چنان از سایر رقبا پرفروش‌تر خواهد بود.

البته با وجود موفقیت آیفون XR، همه چیز برای اپل موفقیت آمیز به نظر نمی‌رسد چرا که بنابر این گزارش، اگر روند استقبال از iphone XR به همین منوال ادامه یابد، قیمت نسبتا پایین این گوشی باعث می‌شود میانگین قیمت فروش محصولات اپل تا 800 دلار کاهش یابد که برای این شرکت موضوع خوشایندی نیست.

البته یک خبر خوشحال کننده دیگر برای اپل، افزایش محبوبیت آن در بین آمریکایی‌هاست چرا که به طور مثال در چارک اول سال گذشته از مجموع اسمارت‌فون‌های به فروش رفته در آمریکا تنها 33 درصد از آن سهم این شرکت بود اما این آمار در سه‌ماهه اول امسال به 38 درصد افزایش پیدا کرده است. اما با این حال اوضاع اپل در بازارهای جهانی خوب نیست و طبق پیش‌بینی این شرکت میزان درآمد آن در سه ماهه دوم سال 2019 نیز نسبت به سال گذشته با کاهش همراه خواهد بود.

با این حال سود اپل از سرویس‌هایش ثابت مانده است. تقریبا نیمی از خریداران آمریکایی آیفون از سرویس پولی iCloud استفاده و حدود 21 درصد نیز برای اپل موزیک هزینه می‌کنند. 13 درصد نیز برای استفاده از سرویس قدیمی موسیقی آیتونز پول می‌پردازند. هم چنین AppleCare نیز محبوبیت چندانی بین خریداران آیفون ندارد.

نوشته آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سه‌ماهه دوم سال 2019 در آمریکا خواهد بود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.