آینده رابط کاربری EMUI هواوی چگونه خواهد بود؟!

آینده رابط کاربری EMUI هواوی چگونه خواهد بود؟!

در این مطلب، گفتگویی با آقای Chrisophe Coutella مدیر بخش نرم‌افزار کمپانی هوآوی داشتیم و در مورد رابط کاربری EMUI و آینده آن با ایشان به صحبت نشستیم. بعد از عرضه میت ۹ هوآوی، آنها می‌خواهند تا نسخه پنجم EMUI را بهبود بخشند. این موضوع، خبری خوشی برای علاقمندان هوآوی به حساب می‌آید. آپدیتی که به زودی عرضه خواهد شد، تمامی مشکلات این رابط کاربری را برطرف خواهد کرد.

در پشت طراحی و توسعه نسخه پنجم EMUI، هدفی نهفته است و آن هم چیزی جز آسان‌سازی و القای سرعت در روند به‌روزرسانی و انجام آپدیت‌ها نیست. به علاوه اینکه تست‌های نهایی روی میت ۸ و P9 نیز در حال انجام است و آنر ۸ نیز شامل این قضیه می‌شود. آقای کوتلا در این باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم این به‌روزرسانی را تا آنجا که امکان داشته باشد، برای اکثر دیوایس‌ها عرضه نماییم.

پیش‌بینی‌های زیادی تاکنون در مورد عرضه نسخه هفتم اندروید برای میت S و P8 صورت گرفته و ظاهرا این دو تلفن هوشمند، از دریافت آخرین نسخه اندروید بی‌بهره خواهند بود. بسیاری از تغییراتی که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، بدون دریافت نسخه هفتم اندروید نیز قابل اجرا بر روی پرچمداران سال ۲۰۱۵ خواهند بود.

آقای کوتلا در این باره می‌گوید:

عدم ارایه آپدیت برای نسخه هفتم اندروید، بدین معنی نیست که هیچگونه آپدیت امنیتی برای دیوایس‌های قدیمی‌تر عرضه نخواهد شد و از طرفی دیگر، ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بخشی از تغییرات به وجود آمده در نسخه پنجم رابط کاربری EMUI را برای تلفن‌های هوشمند گذشته نیز عرضه کنیم.

عمر باتری و نوتیفیکیشن‌های سریع: تناقضی وجود ندارد

در گذشته، رابط کاربری EMUI برای ذخیره انرژی، اقدام به بستن سریع اپلیکیشن‌ها می‌کرد. حال این موضوع در آپدیت ۴.۱ برای رابط کاربری EMUI رفع شده و اپلیکیشن‌هایی که ارتباط خوبی با سیستم عامل در پس زمینه برقرار می‌کنند، اجازه خواهند داشت تا فعالیت خود را در پس‌زمینه ادامه داده و بدون مشکل، کار خود را انجام دهند. اما زمانی که ما از آقای کوتلا درخواست کردیم که نام این اپلیکیشن‌ها را به ما بگوید، ایشان گفتند که کاربران، قادر به مشاهده این لیست نیستند.

البته این لیست مخفی که به آن اشاره کردیم، در نسخه پنجم رابط کاربری EMUI مورد استفاده قرار نگرفته است. به جای آن، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام اپلیکیشن‌ها اجازه فعالیت در پس‌زمینه را داشته و بقیه را ببندند. در تصویر بالا، می‌توانید تفاوت قسمت اشاره شده در میت ۸ با رابط کاربری EMUI نسخه ۴.۱ (تصویر سمت چپ) و میت ۹ با رابط کاربری EMUI نسخه ۵ (تصویر سمت راست) را مشاهده کنید.

آقای کوتلا در مورد مصرف باتری می‌گوید:

ما هرگز نمی‌توانیم بهبود باتری دیوایس را فدای ارزش رابط کاربری کنیم!

شرکت هوآوی مدت زیادی است که روی سیستمی مبتنی بر هوش ماشینی کار می‌کند. این سیستم طوری طراحی شده است که نوع استفاده کاربر از اپلیکیشن‌ها و قسمت‌های مختلف سیستم عامل را مورد پردازش قرار داده و به صورت هوشمندانه تشخیص می‌دهد که کدام‌ یک از اپلیکیشن‌ها باید در پس‌زمینه فعال باقی مانده و به کار خود ادامه دهند. بر این اساس، نسخه پنجم رابط کابری EMUI آمده تا بهبودهای زیادی را در روند پردازش اطلاعات در پردازنده، حافظه و رم دیوایس اعمال نماید.

مسلما فعالیت‌های نرم‌افزاری دیوایس‌ها توسط پردازنده صورت گرفته و به همین دلیل، پردازش اطلاعات به صورت آفلاین انجام شده و نیازی به ارتباط آنلاین و استفاده از سرویس‌های ابری نیست. آقای کوتلا در حال حاضر، زمان دقیقی را برای اجرای این طرح روی دیوایس‌های این شرکت اعلام نکرده است.

نظرات و فیدبک‌ها پیرامون نسخه پنجم رابط کاربری EMUI بسیار مثبت بوده است

نسخه پنجم رابط کاربری EMUI نسبت به ورژن قبل، پیشرفت‌های بسیار زیادی را به خود دیده است. پس اگر نظرات و فیدبک‌های مثبت زیادی پیرامون این موضوع دریافت کنیم، نباید زیاد شگفت‌زده شویم. رابط کاربری هوشمند، منوهای ساده و سیستم نوتیفیکیشن دست نخورده اندروید نوقا و همچنین قرارگیری دراور اپلیکیشن‌ها، تغییرات بسیار مهمی است که روی داده است. همچنین فضای امنیتی در نظر گرفته شده برای تصاویر، اطلاعات و اپلیکیشن‌ها، از جمله نکات مثبت و کاربردی نسخه پنجم رابط کاربری EMUI به شمار می‌رود.

البته در حال حاضر، بهبودهایی برای سیستم نوتیفیکیشن باید اعمال شود. چرا که تعداد نوتیفیکیشن‌ها به صورت کلی نمایش داده می‌شود و خبری از تفکیک آنها برای اپلیکیشن‌های مختلف نیست. طراحان باید این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و سیستم نوتیفیکیشن را به قسمت‌های مختلف برای اپلیکیشن‌ها تقسیم‌بندی نمایند.

نوشته آینده رابط کاربری EMUI هواوی چگونه خواهد بود؟! اولین بار در پدیدار شد.