آیپد و مک بوک با نمایشگر «مینی ال ای دی» به بازار عرضه می شوند

 
طبق گزارشی جدید اپل در مک بوک و آیپد های جدیدی که بین ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۱ عرضه می شوند از نمایشگرهای «مینی ال ای دی» استفاده می کند که کیفیت بهتری دارند اما هزینه تولید آنها بالاتر است.
 
 به نقل از دیلی میل،اپل مشغول آماده سازی برای یک آپدیت بزرگ در نمایشگرهای  مک بوک و آیپد است.اپل با هدف کاهش اتکا به سامسونگ (برای تامین قطعات) این آپدیت را انجام می دهد.
 
«مینگ چی کو» یکی از تحلیلگران محصولات اپل به تازگی گزارشی درباره دستگاه های جدید منتشر کرده که قرار است بین ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۱ میلادی عرضه شوند.
 
این دستگاه ها آیپدهای ۱۰ و ۱۲ اینچی و رایانه های مک بودک ۱۵ و ۱۷ اینچی هستند. این مدل ها به دلیل هزینه تولید بالا  و البته فرایند مشکل تولید اسکرین های mini LED جزو مدل های «پرو» قرار  می گیرند.
 
«مینی ال ای دی» ها در حقیقت همان نمایشگرهای« ال ای دی» در ابعاد کوچکتر هستند. به همین دلیل می توان تعداد ا« ال ای دی» بیشتری در یک نمایشگر گنجاند. به این ترتیب نمایشگر کیفیت بهتری خواهد داشت و رنگ ها در آن درخشان تر نمایش داده می شوند.
 
تاکنون اپل از نمایشگرهای رتینا ساخت سامسونگ در آیپد و مک بوک های خود استفاده می کرد. همچنین این شرکت کره ای نمایشگرهای «او ال ای دی»  برای آیفون ایکس و آیفون ۱۱ را فراهم کرده است.
 
درهمین راستا به نوشته کو تلاش اپل برای ایجاد فناوری جدید نمایشگر در جهت از بین بردن مشکلات مربوط به نمایشگرهای «او ال ای دی» است.  یکی از این مشکلات آن است که به مشکل burn-inنیز مشهور است سبب می شود پس از باز شدن یک عکس جدید، سایه ای از عکس قبلی روی نمایشگر باقی بماند.
 
نمایشگرهای مینی ال ای دی در مقایسه با OLED درخشانتر هستند و کیفیت تصویر در گذر زمان کمتر تغییر نمی کند.  
 
در حال حاضر تعداد اندکی نمایشگر «مینی ال ای دی» در بازار وجود دارد. یکی از نخستین نمونه های آن تلویزیون های سری ۸ شرکت TCL است.  قیمت یک تلویزیون ۶۵ اینچی این برند ۱۹۹۹ دلار اعلام شده است.