آی‌فون‌های پرچم‌دار سال آینده اپل را کشور هند می‌سازد!

foxconn-e1545995399289 آی‌فون‌های پرچم‌دار سال آینده اپل را کشور هند می‌سازد!

در اوایل این هفته شایعاتی از تصمیم مشترک اپل و فاکسکان برای تغییر مکان تولید آی‌فون در سال 2019، از کشور چین به کارخانه‌ای در هند منتشر شد. امروز خبرگزاری رویترز، با تایید این مسئله گزارش داد تامین‌کننده و پیمانکار تایوانی برنامه‌ای برای جابه‌جایی و ساکن شدن در شهر سریپرومبودور واقع در ایالت تامیل‌نادور هند را در سر دارد.

foxconn-factory-promogifcropdisplay آی‌فون‌های پرچم‌دار سال آینده اپل را کشور هند می‌سازد!

در این رابطه اِم. سی. سمپث، وزیر صنایع هند، گفت، مشابه چنین برنامه‌ای را برای ساخت گوشی‌های شیائومی شاهد بوده‌ایم و اکنون فاکسکان نیز مایل است با سرمایه‌گذاری 356 میلیون دلاری برای تولید سفارشات اپل، در این کشور به فعالیت بپردازد. طی مصاحبه رویترز با یک منبع آگاه دیگر، به نظر می‌رسد فاکسکان تصمیم دارد کار اسمبل کردن گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های اپل از خانواده آی‌فون X را به این محل جدید انتقال دهد.

این تصمیم نشان می‌دهد اپل مصمم به نجات خود از مخمصه اخیری است که به واسطه شکست‌های حقوقی در پرونده کوالکام و جنگ تجاری شدید بین چین و آمریکا، در آن گرفتار شده است و فعلا به اجرای برنامه‌هایی برای کاهش تاثیر این معضل بر وضعیت نابسامان کنونی شرکت مشغول است.

البته پیش از این نیز اپل سابقه حضور در هند را داشته است و با همکاری شرکت Wistron Corp، گوشی‌های آی‌فون SE و آی‌فون 6S را در شهر بنگلور مونتاژ می‌کرد ولی با توجه به علاقه شدید کاربران هند به محصولات رده‌ پایین، کوپرتینو سهم زیادی از بازار نهایی این کشور را در اختیار ندارد و طبق آمار بیش از نیمی از مدل‌های فروش رفته آی‌فون در هند شامل هندست‌های قدیمی‌تر از مدل آی‌فون 8 بوده است که در سپتامبر 2017 معرفی شده بود!

نوشته آی‌فون‌های پرچم‌دار سال آینده اپل را کشور هند می‌سازد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.