آی‌فون‌های ۲۰۲۰ به سنسور ToF مجهز خواهند شد

آی‌فون‌های 2020

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به مانند سامسونگ در برخی از محصولات خود از سنسور ToF استفاده کرده‌اند. همین امر موجب شده تا بسیاری از کاربران اپل نیز چشم انتظار حضور این لنز در یکی از اسمارت‌فون‌های شرکت باشند. حالا در گزارشی عنوان شده است که حداقل یکی از آی‌فون‌های 2020 مجهز به این دوربین خواهد بود. در این گزارش آمده است، اپل در حال صحبت با تولیدکنندگان قطعات است تا از آماده شدن این دوربین برای سال آینده اطمینان حاصل کند.

آی‌فون‌های 2020

پیش از این شایعاتی در خصوص حضور لنز Time of Flight در آی‌فون‌های 2019 منتشر شده بود. در گزارش گفته شده با اشاره به این موضوع، بیان می‌شود که به احتمال فراوان لنزهای مورد نظر شرکت تا زمان رونمایی از آی‌فون‌های 2019 آماده نشود و به همین خاطر احتمال این حضور کم خواهد بود. در این شرایط برخی نیز احتمال استفاده از این لنزها در آی‌پدها را حتی قبل از آی‌فون، رد نکرده‌اند. استفاده از این دوربین قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را تا حدود زیادی بهبود می‌بخشد.

آی‌فون‌های 2020 از جهتی دیگر نیر خاص محسوب می‌شوند. بسیاری از کارشناسان بیان کرده‌اند که در این سال اولین آی‌فون با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G عرضه خواهد شد. بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندرویدی هم اکنون هندست‌هایی با این قابلیت رونمایی کرده‌اند و برخی نیز تا پایان سال جاری میلادی محصولاتی را روانه بازار خواهند کرد. با این وجود اپل تا سال 2020 و گسترش پوشش هر چه بیشتر این شبکه صبر خواهد کرد.

نوشته آی‌فون‌های 2020 به سنسور ToF مجهز خواهند شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.